2019-06-06, 14:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Bla, bla bla. Kom tillbaka efter några årtionden till av egen erfarenhet.
Har du några riktiga argument, alternativt källor, eller är diskussionen slut där?
Citera
2019-06-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Har du några riktiga argument, alternativt källor, eller är diskussionen slut där?
Googla gosse lilla, det finns hur mycket som helst. Men vår lilla chatt är över då tråden inte handlar om det.
Citera
2019-06-06, 15:05
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Googla gosse lilla, det finns hur mycket som helst. Men vår lilla chatt är över då tråden inte handlar om det.
Antog det.
Citera
2019-06-06, 15:25
Medlem
Citat:
Går du verkligen 15000 (femtontusen) steg om dagen? Du borde se ut som en utsvulten somalier med den motionen

Måste erkänna att du fick mig att skratta när jag läste det där.
Mitt jobb är väldigt rörligt så jag ligger nästan alltid mellan 12000 - 18000 steg om dagen.

Det jag har insett från att läsa svaren här i tråden är att mina måltider uppenbart inte är top notch och borde bytas ut mot nyttigare alternativ.
Citera
2019-06-06, 15:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lo1an
Måste erkänna att du fick mig att skratta när jag läste det där.
Mitt jobb är väldigt rörligt så jag ligger nästan alltid mellan 12000 - 18000 steg om dagen.

Det jag har insett från att läsa svaren här i tråden är att mina måltider uppenbart inte är top notch och borde bytas ut mot nyttigare alternativ.
Även jag ligger runt 12-15000 steg/dag. Mycket beror nog på vad man har för jobb. Vissa kommer säkert inte ens upp i 3-4000 steg/dag.
Citera
2019-06-06, 23:30
Medlem
Ät aldrig på natten.
Citera
2019-06-07, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Även jag ligger runt 12-15000 steg/dag. Mycket beror nog på vad man har för jobb. Vissa kommer säkert inte ens upp i 3-4000 steg/dag.

Man förstår att någon rör sig för lite (läs ingenting /red anmärkning) när personen tror att man måste vara smal om man går 12000 steg om dagen... Skrämmande livssyn.
Citera
2019-06-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Man förstår att någon rör sig för lite (läs ingenting /red anmärkning) när personen tror att man måste vara smal om man går 12000 steg om dagen... Skrämmande livssyn.
Lär dig läsa och att förstå sammanhang: 15000 steg/dag och de tidigare nämnda 3 gångerna på gymmet i veckan. Då blir du inte fet, om du nu inte råkar äta som en avfallskvarn på en snabbmatsrestaurang.
Citera
2019-06-07, 12:57
Medlem
Citat:
Lär dig läsa och att förstå sammanhang: 15000 steg/dag och de tidigare nämnda 3 gångerna på gymmet i veckan. Då blir du inte fet, om du nu inte råkar äta som en avfallskvarn på en snabbmatsrestaurang.

Jag är rätt duktig på att förstå sammanhang...
Beror väl på. Om man går 12000 steg utanför arbetstid. Säg ett fönster på 9 timmar. Då håller jag med dig om att man i vissa fall inte är en person som överäter. Men om man går 12000 steg i jobbet och inte så många steg på fritiden så har man gått om tid att överäta.

Ett annat exempel är om man inte rör sig på jobbet men bara har lunchen att äta på. Säg att man spelar fotboll och har träning nästan varje dag och att man lägger runt 3 tim varje gång. Då har man inte heller tid att överäta på samma sätt.

Att träna gym kan vara allt ifrån att gå till gymet och ta selfies till att träna volym och styrka som en bodybuilder. De flesta ligger närmare selfies skullr jag tro än att de förbränner några kalorier...
Citera
2019-06-07, 13:18
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cylotec

Ja det förutsätter att man är fysiskt aktiv, jag tänker inte käfta emot om insulinet, vad man än äter så utsöndras insulin. Men det var inte det som var fokus. Det jag försökte säga var att om man trycker i sig snabba kolhydrater i form av pasta, potatis osv var 3:e timme så ökar glukoshalten och kroppen utsöndrar insulin, vilket kan förhindrar en från att gå ner i vikt.

Det här är mina personliga erfarenheter bara.

Insulin frisätts när man äter saker som höjer blodsockret. Om man ligger på energiunderskott så går man ner i vikt oavsett om man äter pasta var tredje timme eller inte.
Citera
2019-06-07, 17:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

15000 steg/dag är väl normalaktivitet. På mina vilodagar går jag 5000-10000 steg och jag jobbar på kontor. Sen är tre gympass ca 1000-1500 kcal, vilket är som en 200 g marabou. Är du helt skev i skallen, eller drar du ett likhetstecken mellan en chokladkaka i veckan och "äta som en avfallskvarn"?
Citera
2019-06-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
15000 steg/dag är väl normalaktivitet. På mina vilodagar går jag 5000-10000 steg och jag jobbar på kontor. Sen är tre gympass ca 1000-1500 kcal, vilket är som en 200 g marabou. Är du helt skev i skallen, eller drar du ett likhetstecken mellan en chokladkaka i veckan och "äta som en avfallskvarn"?
Med en normal "diet" och den motion vi talar om så blir du inte fet. Vad är ditt problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in