• 1
  • 2
2019-06-04, 19:16
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...told-jarfalla/

Citat:
04 juni 18:19, Stöld, Järfälla

Personal i en elektronikbutik i Barkarby har ertappat två personer med att stjäla.Väktare har gripit en av tjuvarna, den andre har sprungit.

Väktare har sprungit efter den andra tjuven ut på en åker och flera patruller är i området för att söka efter honom.

Uppdatering klockan 19:05

Även den andra personen är gripen på flyende fot i terrängen. De båda gripna är misstänkta för försök till rån i motvärnsfallet.

De har försökt stjäla en vara i butiken och när de konfronterades av väktare blev dessa hotade innan de misstänkta sprang iväg.

Bra jobbat av väktarna!

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2019-06-04, 19:19
Medlem
Vad barkar det här åt? Det barkar åt byn.

Det barkar alltså redan utför för barkarbystaden trots fina hyror så dras kriminella dit redan.

Var det någon snorunge som stal ett TV-spel och veckopengen inte räckte?
Citera
2019-06-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan

Det barkar alltså redan utför för barkarbystaden trots fina hyror så dras kriminella dit redan.

Är väl inget nytt eller kännetecknande för ett område att det stjäls från en butik.
Citera
2019-06-04, 21:10
Medlem
Citat:

barkarbystaden har exakt samma klientel som random invandrartätt område om du inte varit där och sett med egna ögon. Ser lika mycket svenskar där som jag ser i tensta efter 17.00 en vardag. Helt nybyggt och det är sprtängfullt med icke-svenskar. man kan tro man spatserar runt i Istanbul om solen ligger på.
Citera
2019-06-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
barkarbystaden har exakt samma klientel som random invandrartätt område om du inte varit där och sett med egna ögon. Ser lika mycket svenskar där som jag ser i tensta efter 17.00 en vardag. Helt nybyggt och det är sprtängfullt med icke-svenskar. man kan tro man spatserar runt i Istanbul om solen ligger på.

Vad nu det har med brottet i sig att göra. Helvete asså kan vi ÅTMINSTONE börja med att diskutera brottet innan Nazi-Lars börjar sina oääääändliga haranger om etnicitet, folkslag och påhopp.
Citera
2019-06-05, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Vad nu det har med brottet i sig att göra. Helvete asså kan vi ÅTMINSTONE börja med att diskutera brottet innan Nazi-Lars börjar sina oääääändliga haranger om etnicitet, folkslag och påhopp.

Nu frågade ju TS om området och fick svar så du kanske kan lägga ner ditt äckliga skitnödiga inövade pkdravel och tillföra något i tråden istället.

Elgiganten ligger med gångavstånd till söderhöjden vilket är jakobsbergs smutsigaste del där 95% är invandrare och att det sker snatterier/inbrott i Barkarby handelsplats är vardagsmat, med 5 minuter bil till Rinkeby så är det ett Än du självklarare mål för dina älskade invandrare.
Citera
2019-06-05, 09:27
Medlem
Robert_Goatses avatar
Elektronikbutik rånad...
Rån?
Låter som vanliga tjuvar.
Citera
2019-06-05, 09:43
Medlem
Sainsburyss avatar
Så det var snatteri alternativt stöld och inte rån?
Edit: Försök till rån står det ser jag nu.
Citera
2019-06-08, 03:40
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Så det var snatteri alternativt stöld och inte rån?
Edit: Försök till rån står det ser jag nu.

Försök till "rån i motvärnsfallet", närmare bestämt.

D v s de som utförde ziganismen (i form av stöld/snatteri) motsatte sig fysiskt väktarnas försök till antiziganistiska åtgärder (stopp, kontroll, gripande), varpå stölden/snatteriet räknas som rån.
Citera
2019-06-20, 05:07
Medlem
Citat:

Är väl smash and grabs, grova stölder osv årligen i knarkarbyn där omkring i handelsstaden och kring IKEA området..hehe..denna händelse behövdes för att upprätthålla ryktet

Kul liten ordlek där, hade lätt platsat i på spåret om resan begav sig dit
Citera
2019-06-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Nu frågade ju TS om området och fick svar så du kanske kan lägga ner ditt äckliga skitnödiga inövade pkdravel och tillföra något i tråden istället.

Elgiganten ligger med gångavstånd till söderhöjden vilket är jakobsbergs smutsigaste del där 95% är invandrare och att det sker snatterier/inbrott i Barkarby handelsplats är vardagsmat, med 5 minuter bil till Rinkeby så är det ett Än du självklarare mål för dina älskade invandrare.
Pratar fortfarande brott här. Inte rasideologi eller etnicitet. Mwn det verkar vara svårt att förstå för dig.
Citera
2019-07-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Pratar fortfarande brott här. Inte rasideologi eller etnicitet. Mwn det verkar vara svårt att förstå för dig.

Allt är väl rasideologi för din sort. Åk hem till hemlandet så kanske det är mer tolerant och öppensinnat där. Personen frågade om området, jag svarade hur det ser ut. Personligen tycker jag det är hjärtskärande att behöva som svensk gå runt i mitt land och ständigt kännas som en minoritet. Ser så mkt utisar nuförtiden jag lyfter på ögonbryna ifall jag ser en svensk. Yeah du läste rätt. Så illa är det i sthlmsregionen. Kanske inte på södermalm men sthlm är större än så. Ja har varit i barkarbystaden och jag har varit i liknande stadsdelar i Istanbul. Tror du 85% utav människorna i vissa delar såg ut som svennebanan? Varför ska det behöva vara så? Har man ett maskulint sinne lägger man märke till mönster och ser man inte det det stora feta felet i den bilden måste man blivit lobotomerad av horan lööf personligen. Som icke-svensk är din åsikt inte värt ett piss förresten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in