• 1
  • 2
2019-06-03, 13:29
Medlem
https://www.expressen.se/gt/larm-om-...isen-pa-plats/

Någon som vet mera?
Citera
2019-06-03, 13:45
Medlem
RudolfHutlers avatar
Vart i helvete ligger Guldheden då?
Citera
2019-06-03, 13:45
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
https://www.expressen.se/gt/larm-om-...isen-pa-plats/

Någon som vet mera?
Inte mer än att jag såg en helikopter som hovrade över där jag bor... skulle nu ner till stan och ta vagnen vid Guldhedens ändhållplats, där stod flera polisbilar. Rälsen är avspärrad och de letar väl hylsor mm...har inte hört nåt skott trots att det ligger rätt nära.

Men det hovras friskt med helikopter om kvällar och dagar numera, här är inte som förr längre på Guldheden...
Citera
2019-06-03, 13:46
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Vart i helvete ligger Guldheden då?
Göteborg, en rätt fin femtiotalsstadsdel rätt nära centrum...
Citera
2019-06-03, 14:02
Medlem
Faanvachills avatar
Skotten verkar dugga tätt i Guldheden nuförtiden. Har alltid sett Guldheden som en av de finare och lugnare områdena i Centrala Gbg. Håller det på att omvandlas till ännu en gangsterförort?
Citera
2019-06-03, 14:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Inte mer än att jag såg en helikopter som hovrade över där jag bor... skulle nu ner till stan och ta vagnen vid Guldhedens ändhållplats, där stod flera polisbilar. Rälsen är avspärrad och de letar väl hylsor mm...har inte hört nåt skott trots att det ligger rätt nära.

Men det hovras friskt med helikopter om kvällar och dagar numera, här är inte som förr längre på Guldheden...
Var då? Jag har bott i södra Guldheden nu i 3 månader och hört en helikopter en gång hittills. Innan dess besökte jag en kompis som bor här ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Faanvachill
Skotten verkar dugga tätt i Guldheden nuförtiden. Har alltid sett Guldheden som en av de finare och lugnare områdena i Centrala Gbg. Håller det på att omvandlas till ännu en gangsterförort?
Verkligen inte. Guldheden är skittryggt, men givetvis kommer det skit även hit ibland.
Det var ett mord här för 3-4 år sedan, tror jag, men man ska verkligen inte vara ett dugg rädd och orolig, bara massa barnfamiljer, pensionärer och studenter som bor här, både svenskar och invandrare.
Citera
2019-06-03, 14:33
Medlem
B*rat ska tydligen ha muckat. Hans syster bor i Guldheden. Kan det möjligtvis ha varit han dom sköt mot?
*=e
Citera
2019-06-03, 14:40
Medlem
Rodjas avatar
[quote=Nihenna|67755640]Jag måste vara väldigt döv då. jag bor i området Doktor Westrings gata/Doktor Forselius backe, och har då bara hört en helikopter en gång tror jag [/QUOTET]

Tror inte att du är döv, men jag är hemma mycket på kvällarna, även dagtid, då uppmärksammar man mer kanske....
Men jag tycker fortfarande att det är en trygg och fin stadsdel, men också mycket skog att gömma sig i samt en del busslinjer att hoppa på om man skjutit någon.

Tydligen ska det vara en tonåring man söker, han har skjutit mot någon på nära håll. Offret är inte "samarbetsvilligt" enligt polisen....

Lustigt att inget signalement lämnas om man nu sett någon.
Citera
2019-06-03, 14:43
Medlem
Ca 1 år sedan det var en som blev ihjälskjuten i sin bil på syster estrids gata på guldheden, kopplat till vissa intressenter på hisingen
Citera
2019-06-03, 15:24
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmach
Rätt självklart att man har hör helikoptrar i Guldheden när Sahlgrenska ligger ett stenkast bort, och deras helikopterplatta likaså.

Det är en stor skillnad på en helikopter som hovrar, och en som landar på SU...återigen....märker skillnaden direkt. Den går ner och motorerna går ner i varv. Sen lyfter den och flyger åt ett håll bort.

För några dar sen hovrade en helikopter i fyrtiofem minuter sent på kvällen....såg inte att något hade hänt, men blev jäkligt irriterad.

Men för att återgå till Topic, så är det märkligt att man kan se att det var en tonåring, och som nu eftersöks. Utan att ens gå ut med signalement på kläder, utseende osv.
Citera
2019-06-03, 15:51
Medlem
Har sen något år tillbaka sett misstänkt langning framförallt i Guldhedsdalen massa gånger vilket jag också uppmärksammat polisens langningsgrupp i stan på. Det är ett par etniskt "svenska" killar med stereotypt mörkklätt småruffigt hoodie langarutseende som bor i området och varje dag springer fram och tillbaka genom Guldheden. Ibland kommer det olika bilar med män som går ner i skogen i Guldhedsdalen och träffar dem. Ibland män med "ickesvensk" etniskt utseende. Besökarna åker sen en kvart senare typ.

Ibland ser jag dem ganska nära dagens plats för skjutningen. Inte säkert att det är relaterat men det skulle inte förvåna mig. Ska bli intressant att se om de inte syns på en vecka nu då jag brukar se dem varje dag utan att ens försöka.
Citera
2019-06-03, 17:32
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det är nog så att även hjärntvättade miljöpartiska politiker har insett att fylla upp förorter med defekta människor, inte är ett framgångsrecept! Så nu skall skiten blandas ut, till nackdel för tidigare trygga, svenska områden som Guldheden. Bor själv i krokarna och jag har betalt en del just för att slippa mångkultur, den planen kan jag köra upp i röven verkar det som.

Läskigt inlägg, det skulle lika gärna kunna vara jag som skrev det. Områdena kring Guldheden har tidigare varit lite av en oas om man inte är så förtjust i nymodig mångkultur. För ett tiotal år sedan förknippade jag mest området med pensionärer men tiderna har tydligen förändrats.

Av bilder att döma så är det vid avstigningen vid Dr Sydow(osäker på namnet) vid ändhållplatsen. Den som någon gång varit där vet att det är en liten bergknalle där som är perfekt att ligga och lura på ett ev. offer. Skjutavståndet måste ha varit kort och det krävs en ovanlig korkad människa för att misslyckas att träffa med ett enda skott.

Kan man gissa på att någon med nedsatt impulskontroll har suttit och knaprat flödder i väntan på sin antagonist och sedan haft ovanligt dålig koll? Såg att polis åkte och letade runt Vasa flera timmar efter skjutningen så även med en chef som Erik Nord måste man förstå att det handlar om en idiot här.

Hur kommer det sig att även ett sådant fint och lugnt ställe som Guldheden har börjat bli spännande? Allmän"nyttan"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in