2019-08-03, 13:17
Roar mig med ibland att titta vad superhjältarna gräver fram... Tänker inte länka, men hoppas det är ok att jag säger som f.d. moderator (Psychopatic), att de är helt jävla ute o snurrar nu...

Tänk på att man kan fasta i LSD-trippar, o får men för livet...
Citera
2019-08-09, 08:29
Medlem
DickeFixs avatar
Flashback är ett viktigt demokratiskt forum där idéer får uttryckas fritt. Jag är övertygad om att forumet gör mer nytta än skada och jag har även nu bidragit ekonomiskt för att stödja forumet.

Samtidigt håller jag med Kent Carlsson i mycket av hans kritik av Flashback. Kent Carlsson säger i en kommentar på sidan

Citat:
Vi motarbetar Flashbacks uthängningar och förtal av både ”vem som helst”, åtalade personer, dömda personer och friade personer. Vi är emot att de låter pedofiler diskutera hur man får tag i barn och exempelvis hur man kan penetrera spädbarn. Vi är emot att man gör droger till en finns sak och vi är emot att Flashback är Sveriges största marknadsplats för droger och en del annat. Om de tar bort allt detta och inte mer skriver om det kommer vi att lämna Flashback ifred. Alltså är vårt mål inte att stänga Flashback men om de fortsätter på den linje de har nu ser vi heller att det stängs. Men vårt mål är alltså inte att stänga Flashback.

Rubriken på denna forumtråd är därför onödigt konfrontativ. Istället för att se Kent Carlsson som ledare för en "Hatgrupp som vill tysta Flashback och vill begränsa yttrandefriheten" så bör vi lyssna till den del av kritiken som är berättigad. Jag gillar inte heller att vissa trådar manar till olagligheter, hänger ut oskyldiga eller urartar till hatiska pöbeldrev mot enskilda individer eller minoriteter.

Det ligger i vårt eget intresse att ha en diskussion om hur forumets regler ska se ut för att minimera de avigsidor som Kent Carlsson tar upp. Flashback ska ha mycket högt i tak och ligga nära de gränser som yttrandefrihetsgrundlagen sätter utan att överträda dem. Till skillnad från Kent Carlsson tror jag att nuvarande regler gör det. Vi behöver dock hjälpas åt så att reglerna följs bättre och anmäla olämpliga inlägg så de tas bort snabbt.
Citera
2019-08-09, 10:49
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Kent Karlsson och hans hemsida I Folkets Intresse berätrar gärna gång efter annan att Flashbacks grundare är dömd för förtal. Kent Karlsson utelämnar förstås varför grundaren är dömd för förtal; Papperstidningen Flashback publicerade en lista över dömda sexualbrottslingar. Detta utelämnar Karlsson på samma sätt som han utelämnar att de som han slåss för mest enträget är mördare, våldtäktsmän och bedragare.

Vill man ha svart på vitt vad det är för folk Kent Karlsson försöker skydda så rekommenderar jag att läsa undertecknads tidigare inlägg i dessa trådar.
Citera
2019-08-12, 03:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Dom menar också att vissa admin’s och mods kan se Flashback medlemmars IP-adresser... Eller iallafall har kunnat detta... Om detta stämmer, så är det en stor skandal...
Ip-adresser lagras INTE, det är för att säkra anonymiteten, du noterade inte att det du hänvisar till är 13år gammalt?
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-08-12 kl. 03:44.
Citera
2019-08-12, 08:35
Medlem
moralhoras avatar
Jag har hört ett rykte om att vissa i denna grupp bör sätta sig ned och analysera sitt eget liv.

Även att en av dessa i gruppen borde sluta störa sina grannar med att springa runt och gapa i sitt benzopåverkade tillstånd. OBS! Detta är endast ett rykte och inget jag själv kan bekräfta.
Citera
2019-08-12, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ip-adresser lagras INTE, det är för att säkra anonymiteten, du noterade inte att det du hänvisar till är 13år gammalt?
och hur är det med den moderator dom säger sig samarbeta med då? Dom menar på att dom har tillgång till den ”hemliga
outlaw” delen här på forumet... Hur ligger det till med detta? Jag är en helt vanlig användare, som många andra, så vi är inte 100% insatta i allt detta...
Citera
2019-08-12, 13:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
och hur är det med den moderator dom säger sig samarbeta med då? Dom menar på att dom har tillgång till den ”hemliga
outlaw” delen här på forumet... Hur ligger det till med detta? Jag är en helt vanlig användare, som många andra, så vi är inte 100% insatta i allt detta...

"Någon", som möjligen älskar sina opioder, kanske ljuger?
Citera
2019-08-12, 18:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har känt till ett par år nu att dom påstår sig ha en på insidan men till dags dato har jag inte sett nånting som talar för att det stämmer, till exempel har dom inte skrivit ett ord om mig trots att jag bla avslöjat var nånstans norr om kungälv jag bor många påståenden dom gör är skrivna väldigt svepande med inga eller få konkreta detaljer.

Till exempel deras påstående om att "super duper admin" lagrar ip-adresser är en sådan, svepande ordalag och ett par detaljer som får människor att haka på men granskar man det närmare så ser man att bilden är daterad 2006 dvs under en tidsperiod som Admin öppet skriver att ip lagras, dom har med andra ord försökt prångla ut nånting som alla kan läsa om som nånting hemligt.
(FB) Moderatorer kan inte längre automatiskt se IP-nummer

Vad dom inte skriver är att det från början är en standardfunktion för mjukvaran forumet är baserat på så är det än idag för vbulletin, phpbb med flera mjukvaror, dom skriver inte att tillgången till uppgifter begränsats för att stärka anonymiteten och dom skriver inte att lagringen av ip upphörde för ett bra tag sen återigen i syfte att stärka anonymiteten.

Om dom nu har tillgång till outlaw, varför släpps det bara myter, påhitt och gammal känd skåpmat? varför släpps det ingen personlig information om mig? varför släpps det till exempel ingenting från dom senaste 5 åren?

Redigerat:
På rak arm kan jag bara komma på 2 orsaker, antingen har dom ingen tillgång eller så är materialet i outlaw tråkigt och ointressant.
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-08-12 kl. 19:00.
Citera
2019-08-12, 23:23
Bannlyst
Citat:
Jag har känt till ett par år nu att dom påstår sig ha en på insidan men till dags dato har jag inte sett nånting som talar för att det stämmer, till exempel har dom inte skrivit ett ord om mig trots att jag bla avslöjat var nånstans norr om kungälv jag bor många påståenden dom gör är skrivna väldigt svepande med inga eller få konkreta detaljer.

Till exempel deras påstående om att "super duper admin" lagrar ip-adresser är en sådan, svepande ordalag och ett par detaljer som får människor att haka på men granskar man det närmare så ser man att bilden är daterad 2006 dvs under en tidsperiod som Admin öppet skriver att ip lagras, dom har med andra ord försökt prångla ut nånting som alla kan läsa om som nånting hemligt.
(FB) Moderatorer kan inte längre automatiskt se IP-nummer

Vad dom inte skriver är att det från början är en standardfunktion för mjukvaran forumet är baserat på så är det än idag för vbulletin, phpbb med flera mjukvaror, dom skriver inte att tillgången till uppgifter begränsats för att stärka anonymiteten och dom skriver inte att lagringen av ip upphörde för ett bra tag sen återigen i syfte att stärka anonymiteten.

Om dom nu har tillgång till outlaw, varför släpps det bara myter, påhitt och gammal känd skåpmat? varför släpps det ingen personlig information om mig? varför släpps det till exempel ingenting från dom senaste 5 åren?

Redigerat:
På rak arm kan jag bara komma på 2 orsaker, antingen har dom ingen tillgång eller så är materialet i outlaw tråkigt och ointressant.
Ah, detta var mycket intressant! Tack för svaret!
Citera
2019-08-15, 10:44
Medlem
Ettsjutrettons avatar
När ska Kent Karlsson be om ursäkt till sina allierades offer? Han har sprungit mördares, våldtäktsmäns och bedragares ärenden länge nog nu.
Citera
2019-08-21, 10:31
Medlem
Citat:
Så återigen, man är bara så anonym som man väljer att vara, skyddar man inte sina enheter så får man ta risken att polisen eller andra utomstående kan logga in.

Vadå för enheter ?
Citera
2019-08-21, 14:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Vadå för enheter ?
Till ex: dator mobiltelefon och surfplatta.

Om du söker i forumet kan du hitta många trådar om poliser som beslagtar mobiltelefon ute på stan, dator beslagtas vid husrannsakan etcetera så har man inte skyddat sin enhet då får man skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in