• 1
  • 2
2019-06-02, 23:19
Medlem
-JimmyMcDope-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Peka ut det du menar (där smärtan sitter) och googla på hur du rehabtränar/strechar den delen noga och regelbundet.

Skaffa 2par skor.
1par hyfsat neutrala (men stabila!) skor där du kan byta sulan och sen 1par som är anpassade för dina fötter (be nån duktig ta reda på om du pronerar eller nåt sånt, typ löplabbet eller nån annan expert).

Då kan du enkelt byta mellan skorna/olika sulor och märker snabbt om en variant funkar bättre än en annan.

Är det benhinneinflammation då funkar vila bäst, men reparil+Ipren funkar oxå.
Testa mellan färre och längre pass, för att veckan efter köra fler och kortare pass.
skaffade nyss ett par nya skor som känns väldigt bra så får för mig att det inte beror på dem. Men ja jag kanske kan kolla med nån för att se om jag behöver någon form av inlägg kanske. Jepp, jag får testa mig fram lite (och kanske medicinen du föreslog).
Citera
2019-06-03, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -JimmyMcDope-
skaffade nyss ett par nya skor som känns väldigt bra så får för mig att det inte beror på dem. Men ja jag kanske kan kolla med nån för att se om jag behöver någon form av inlägg kanske. Jepp, jag får testa mig fram lite (och kanske medicinen du föreslog).

Men är det en expert som valt ut de skorna efter att ha sett dig jogga? Det är det som gäller och det som herrarna ovan försöker få fram iaf...

Känns som du är för tung för att jogga för att det ska vara hälsosamt (du har redan börjat få besvär). Börja cykla eller ta in på gym och slit ut deras grymma konditionsmaskiner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in