2019-11-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AphA
Man kunde läsa om att det var smutsigt i hemmet och trasiga möbler. Ursäkta, men känns det inte som om de köpt lite nya möbler inför intervjun? Städat lite?

Och vad var det med hundarna? De skällde som om de var riktigt rädda? Kan det vara så att de i princip aldrig sett andra människor?
När det blev ett omhändertagande gick det inte att se in för fönstren var förtäckta med tidningar, förklaring kanske var det samma som att det var lite stökigt renovering
Citera
2019-11-04, 22:10
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det som har hänt är att idioter likt du har köpt föräldrarnas story rakt av, de har inte jobbat utomlands då bägge har varit sjukskrivna eller erhållit sjukersättning.
Som om man inte kan göra både och.
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
De har hållit sina barn totalt isolerade från omvärlden.
Det vet du ju ingenting om.
Senast redigerad av swimmingpool 2019-11-04 kl. 22:30.
Citera
2019-11-04, 22:11
Medlem
Guld-Jussis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det verkar så, varför skulle man annars göra Kalla Fakta-reportaget.
Barnen har varit omhändertagna i ett år, inget i reportaget tyder på att det har gjorts felaktigt.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:

Ja jag är benägen att hålla med föräldrarna i deras uppfattning, men också delar jag en del åsikter som delas i FR domen också.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
På vilket sätt menar du att föräldrarna blir mobbade ?

Hur menar du att barnen blivkt borttagna från sina föräldrarcför att folk är fördomsfulla ?
Läs kommentarerna här och på Facebook och se reportaget.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Inte konstigt att barn kan fara riktigt illa i hemmet när folk går omkring och inbillar sig att det utan tvekan ska synas utåt vem som är totalt olämplig som vårdnadshavare.

En kort liten intervju i TV och man bedömer människor som lämpliga. Läskigt!

Journalisten var på TV4 nyheterna nyss. Detta Kalla Fakta var menat skulle granska kommunens agerande, inte föräldrarna. Och av etiska skäl har man valt att inte prata om hur barnen har det nu, eller vad föräldrarna jobbar med osv. Föräldrarna fick lämna sin version och sedan är det upp till domstol att bedöma deras agerande, säger journalisten.

Oberoende utredningen som blev klar förra veckan slutar i en rekommendation om att polisanmäla föräldrarna. Det säger väl en hel jävla del.
Citera
2019-11-04, 22:13
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man ju iof. ha delvis sjukersättning och jobba på den friska delen

Ja. Okej hade uppfattningen att pappan hade sjukersättning (heltid) och mamman långtidssjukskriven. My bad
Citera
Medlem
Citat:
Läs kommentarerna här och på Facebook och se reportaget.

Det har jag gjort och det du påstår är flummigt svammel.
Citera
Medlem
Guld-Jussis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det kunde faktiskt journalisten frågat föräldrarna mer om.
Det fanns så enormt mycket man hade kunnat fråga om och grävt vidare i. Faktum är att TV4 lyckades ro hem en av årets mest högprofilerade intervjuer och misslyckades totalt i genomförandet.
Citera
2019-11-04, 22:14
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När det blev ett omhändertagande gick det inte att se in för fönstren var förtäckta med tidningar, förklaring kanske var det samma som att det var lite stökigt renovering

Om dom hade tidningar för fönstren - hur kunde då pappan se poliser i trädgården när dom kom och tog barnen?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Kalla Fakta reportaget gjordes för att granska kommunens handlande, det var inte familjen som skulle granskas, de skulle bara få ge sin version. Därav de allmänt hållna frågorna, det var vad reportern som intervjuade mamman och pappan sa på nyheterna efter att Kalla Fakta sänts.
Citera
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Så, eftersom den tidigare länken till domen inte fungerar utan att betala - här har ni den på nytt.

https://minfil.com/93f0Sd9bnb/G_tebo...2018-12-21_pdf

Tack så mycket tinkyminky!

Jag blev bedrövad av att se KF på TV4. Dels, såklart för innehållet i denna härva, men också hur man "byggde upp" förväntan på att få se intervjun med massa reklampauser emellan med en dramaturgi värdig en av TV4:s värdelösa deckare... Hade förväntat mig en "djupare" intervju och lite mer kritiska frågor från journalisten. Ja, jag vet, jag är korkad, TV4 är en skit-reklam-kanal, men ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in