Pappan har gissningsvis varit mycket på resande fot i sitt jobb som fotograf. Därför har kanske engelska blivit ett naturligare språk för honom att använda. Kan ju vara anledningen till att barnen inte kan prata svenska.
En bil finns registrerad på mamman, liksom 5 olika mobilnummer.
Pernill* hängs ut på en sida för ett antal år sedan, och anklagas att ha varit en del av en modell-scam, där svenska tjejer betalat en massa pengar för en "modell-resa" utomlands med en agentur som hette Heartland där de skulle få träning, bli plåtade, gå modevisningar osv. där allt verkar ha varit helt oseriöst. Artikel här: http://www.ystadsallehanda.se/skivar...isterade-inte/
Pernill* hängs ut i en kommentar här, där det påstås att hon varit fotograf för Heartland (guilty by association, eller om hon möjligtvis fick betalt och visste om att allt var en scam): http://dayviews.com/dragoonfly/489226584/
Sammanfattning från förvaltningsrättes dom nedan. Har kortat barnens namn för att skydda dem. Min uppfattning är att föräldrarna kort och gott är skruvade och ja, boendet har varit smutsigt med sladdar liggandes överallt etc men det är ändå långt ifrån Fritzlnivå. Att artikeln i SS låg bakom betalvägg säger ändå rätt mycket.
Har föräldrarna inte åtalats i brottmål? Obegripligt. Det kan väl inte vara lagligt att undanhålla barn från skolgång osv.
Märkligt att det tagit nästan ett år innan det gick "viral" här i Sverige med Flashback-tråd, artikel i Aftonslasket osv, överskuggade paret i Kalifonien som hade typ 18ungar som hette Thing 1, Thing 2 ect detta? (var väl för ungefär ett år sen det med?) och ungefär "samma grej"...(?).
Konstig grej: jag vill absolut inte dra in barnen i detta, men personen som är 19 år som är skriven på föräldrarnas adress verkar plugga en konstskola. Han finns på bild på deras hemsida där han skriver att hans ambition är att fortsätta att utvecklas och att han vill ställa ut sin egen och andras konst på familjegården på Österlen. Jag skriver inte detta p.g.a. den här personen i sig, utan mest för att det tidigare pratas om att inga av barnen har varit speciellt bildade och att återgång i skolan kommer att bli otroligt svårt för dem. Så går en av de på konstskola och pratar dessutom om att ställa ut på familjegården? Rimmar illa med Sydsvenskans beskrivning, eller är det jag som överanalyserar?
OBS: låt oss sköta detta snygg nu, inte hänga ut barnen osv. så jag länkar inte till konstskolans hemsida etc. Allt är ju sökbart via personens namn, men jag hoppas att ni övriga håller detta på rätt nivå också framåt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!