Citat:
Ursprungligen postat av
Lavan
Så då är det hur lugnt som helst att sätta på tjejer 15-18? Jag har alltid tvivlat på detta asså. Varför är det så tabu då?
För att pk-etablissemanget hatar heterosex, och det är lättare att hacka på sånt som sticker ut, såsom åldersskillnader.
Sen är många föräldrar så för identitetspolitiker blir kombinationen barn (som föräldrar förstås betraktar som omhändertagandeobjekt) och njutningslystnad ett stilbrott som man som godhetssignalerande identitetspolitiker vill motverka.
Statistiken säger väl att tjejer sexdebuterar redan vid ännu lägre åldrar så vad blir bättre av en kriminalisering av nåt som så många gör? Antagligen är det tänkt som en flirt med sexualrepressiva läror såsom feminism och islam.
Jag håller helt med såtillvida att det är viktigt att sexdebuten blir en harmonisk och fin upplevelse, men att sätta upp åldersgränser är ett synnerligen fyrkantigt för att inte säga dysfunktionellt sätt att tackla detta på. Jag är helt säker på att de 15- och 16-åringar som självmant och aktivt valt mig som sexpartner har fått en finare upplevelse än om de istället hade fallit för tjatsex med nån full jämnårig douchebag eller dramatisk gängturk. Lyhördhet är viktigare än jämnårighet.