Citat:
Ursprungligen postat av
Martensite
Det vimlar av små sunkiga kebabhak och pizzerior i vårt avlånga land. Kvaliten är i de flesta fall ganska dålig. Smaklösa pizzor som dryper av fett och kebab som smakar gammal skokartong. Det jag funderar på är hur dessa ställen kan ge runt ekonomiskt? Finns flera pizzerior i närheten av där jag bor och det verkar aldrig vara några kunder där, men trots det finns dessa ställen kvar år efter år. Hur överlever de? Är det skattefusk det handlar om?
1) Man betalar svarta löner.
2) Man jobbar svart och drar bidrag, som om man vore arbetslös.
3) man fuskar med skatt och moms (slå inte in köpet eller så har man manipulerat kassa-apparaten så köpet slås in men att det inte registreras som ett köp i maskinen)
4) Man handlar utgångna varor svart.
5) Man har en muslimsk delägare, som tjänar pengar svart och behöver tvätta pengarna via verksamheten. denna muslimska delägare är inte listad som delägare för han sysslar med knark och drar bidrag eller sysslar med annat kriminalitet så han vill inte synas men behöver få svarta pengar tvättade.
en annan sådan verksamhet är internetcafé där et samlas kriminella, där det betalas svarta löner, man fuskar med bidrag och jag har varit med om att latnamerikaner driver dessa. dessa slödder går runt och ställer frågor till de som de inte vet in r kriminella för att försöka kartlägga dem på olika sätt. latinamerikaner tillsammans med muslimer de allra äckligaste och vidrigaste som existerar.