2019-05-31, 18:00
Medlem
Tanuss avatar
Nya indikatorer i den uppochnedvända världen:
-Åtgärder som får vänstertanter att gråta=Det är bra för Sverige.
-Åsikter som får judemedia att gå berserk=Det är med allra största säkerhet sant.

Reaktionerna när John Cleese slår in öppna dörrar och påpekar det uppenbara tyder på att det är med sanningen överensstämmande.
Citera
2019-05-31, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Så det är hämnd du är ute efter? Två fel gör ett rätt?
Tillhör du själv de färgade massorna?

Jag är en vit man som står för min skuld för de exploaterade kropparna genom den tyranniska historien som är känd som västerlandets uppbyggnad.
Citera
2019-05-31, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja de är gulliga de där vänsterpsykopaterna. Väldigt förutsägbara med med sitt goda hat.

Det borde verkligen inte undra nån att juden Wolodarski tycker illa om sanningen.
Citera
2019-05-31, 18:39
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Sadiq Khan är en engelska mest korrupta politiker någonsin. Så vad den här dåren tycker saknar värde.

Är han tillsatt av globalist marxist Illuminati postmodernism står ändå rätt klart att kommunism enligt Jordan Peterson växt sig starkt.
Citera
2019-05-31, 21:12
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Det mest tragiska är att när åldern tar över så försvinner vettet ut.

Bosse Hansson började prata om svartingar och pillar på småbarn.

Män kalkar igen mer än kvinnor verkar det som, bara tragiskt för alla parter.

Bosse Hansson har varit pedofil hela livet. Det som är skönt med att bli äldre är att man har ett intellektuellt fuck you kapital. Man kan skita i vad andra tycker om en och säga vad man anser.
Varenda jävel som inte är imbecill ser ju att London (och även Paris) förvandlats från Europas pärlor till avskrädeshögar.
Vill man uppleva europeisk kultur åker man till Prag eller Budapest.
Citera
2019-05-31, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ser inget rasistiskt alls med Johns uttalande. Han konstaterar bara att London inte är engelskt längre, inget fel med det. Han har ju dessutom helt rätt.
Ur ett mångfaldsperspektiv, det politiska, är det mycket fel med uttalandet.

Mångfalden, den politiska, är nämligen mycket speciell. Den har inte plats för ett engelskt perspektiv. Den definieras närmast negativt, mot det engelska och rent generellt mot det västerländska. Och inte så sällan i rent rasliga termer.

Citat:
Liseberg redigerade bort ljushåriga

"Tio ungdomar fotograferades för Liseberg i utbyte mot ett åkpass. Men när bilden dök upp på hemsidan hade två av ungdomarnas ansikten bytts ut mot personer med mörkare hår.

/.../

– I detta fallet var syftet att ta en härlig bild med en skön känsla och man insåg först efteråt att de här tio personerna inte gick i linje med signalen vi ville skicka.

Vad är det för signal ni vill skicka?

– Vi ville ha mer mångfald i bilden.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/liseberg-redigerade-bort-ljush%C3%A5riga-1.4147034

Mångfalden, den politiska, är en dröm om det främmande. Att kommentera mångkulturen från ett engelskt perspektiv är att ställa sig utanför drömmen. Det låter flummigt, men det ligger något i det skulle jag tro.
Citera
2019-05-31, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Nu är England inte den enda kolonialmakten men det som är intressant är att både extremhöger och mainstream vänster har liknande åsikter när det gäller dessa: att ättlingar till kolonialister har ärvt sina förfädernas synder.
Vänstern vill att de forna europeiska kolonialmakter ska bestraffas för sina gamla synder genom att öppna sina gränser, hindunationalister i Indien vill ju bestraffa de forna muslimska kolonialister som är kvar i landet, och den postkoloniala extremhögern i sydöstra Europa vill återerövra Konstatinopel... Jag tycker att de borde stödja varandra och samarbeta. Tänk medlemmar ur Ung Vänster som åker till Indien och deltar i lynchningar av de koloniala muslimska kroppar eller hindunationalister som står på europeiska perronger och välkomnar de koloniserade svarta och bruna kroppar till London, Paris osv. Postkoloniala proletärer i alla länder, förena er!

Håller väl i stort med. Oavsett om du råkar vara ironisk eller ej. Ett budskap kan vara sant oavsett
Citera
2019-05-31, 22:03
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Precis, det är ett återkommande tema men man får aldrig någon förklaring till HUR detta är en styrka eller VAD t.ex. islam bidrar med som vi led brist på tidigare.

Då kan jag stilla din undran. Det bygger på hur det såg ut under tidigare århundraden. De extremt få invandrarna på den tiden var ofta ambassadpersonal eller jobbade i en handelsdelegation o.likn. Dessa bidrog till import av nya exotiska varor, liksom export till fjärran länder där våra varor betraktades som exotiska. Dessutom fanns ofta ett litet antal utländska experter, ofta av staten anställda. Dessa hyrdes in för sina expertkunskaper inom områden man själv saknade nödvändig kunskap om, det kunde vara frågan om t.ex. uppförande av nya fort, krigsfartyg, kanaler eller vapentillverkning och i sällsynta fall t.ex. musik, literatur och konst.

Men allt detta var århundraden sedan. Dessutom kom dessa invandrare från andra delar av Europa, oftast grannländena. Dessvärre har detta argument levt vidare, trots att de ej gäller i dagens samhälle. Dock hör man fortfarande ibland argumentet att det skulle ha en positiv inverkan på exporten samt att det bidrar till ny viktig kunskap, vilket det i dagens samhälle helt saknas belägg för, speciellt när utbildningsnivån på invandrarna generellt är så pass mycket lägre än majortitetssamhällets.
Citera
2019-05-31, 22:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Jag vet inte vad jag ska tro längre om jag ska vara ärlig. Såvida vi inte delar samma grundläggande värderingar, så kommer det inte att fungera. Vi kan inte vara lika inför lagen, om ena sidan inte ens respekterar lagen och anser att det finns bara en lag - deras guds lag. Enda gången "mångkultur" faktiskt fungerar, till viss del, vore väl ifall tyskar eller norrmän flyttade hit. Då skulle det fungera någorlunda. Men inte för att de ser ut som oss, utan för att vi delar normer.

Normkritik. vad är det som har varit så himla dåligt med våra normer egentligen? Dessa normer är en orsak till att vi byggt upp detta otroligt välfungerande samhälle. Och nu menar jag en gång i tiden så välfungerande samhälle. Fram till 1960 eller när de väl började öppna gränserna. Efter det har det gått stadigt nedåt.. tyvärr. London sitter ju i samma båt. En gång i tiden var det en storslagen stad. Men redan för 20 år sedan var det ju i princip försent.

Om du blandar alla regnbågens färger så får du en svart gegga istället för alla fina färger. Varför inte hålla dem isär och njuta av mångfalden och framförallt alla olikheter?
Ja, mångkultur är inte så dumt som pluralism om det rör sig om distinkta kulturer som uppstår och existerar på olika platser, med viss överlappning regionalt, eller synteser i områden som kännetecknas av livlig handel, och liknande. Typ i Sydostasien. Där det funkar gör det det, rent organiskt, och här gör det inte det. London och England generellt är väl ett gränsfall där engelsmännen har sig själva att skylla. Vill man bygga ett imperium får man ta konsekvenserna av det, fast det så klart aldrig rasat in muhammedaner i parti och minut tidigare. Att leda ett samvälde har blivit tufft efter andra världskriget med den amerikanska världsordningen, med frihandel och nyliberal globalisering. Det kostar på.

Det har aldrig varit något fel på våra normer. Att man börjat ifrågasätta dem är som så mycket annat ren välfärdssjukdom. Visst är rullstolsramper och annat inkluderande på ett bra sätt. Genuspedagogik i förskolan, homoupplysning och eftergifter till religiösa fanatiker inte direkt.
Citera
2019-05-31, 22:38
Avslutad
Helt rätt uttalande, London suger...var där i slutet av 80 talet och då var det helt annorlunda och du kände att det var Engelskt och unikt..nu är det bara en sörja av allt möjligt och helt utan den Engelska charmen det hade då...Allt från en Pub eller när man handlar..Knappt några engelsmän kvar verkar det som..
Citera
2019-05-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Tja... en som ar etnisk svensk med minst 10 generationer i landet, kanske? Inte som nu nar folk kommer hit och blir "svensk" for att de rakade bli fodda i landet men ar UPPENBARLIGEN inte svenskar pa nagot satt.

Fast, inte ens finnar ar svenskar, aven om de bott har "for evigt", egentligen. De ar finnar, oavsett. Sa..

Okej, du kanske är ett dubbelnick eller inte, men det var inte till dig jag skrev min fråga.
Citera
2019-05-31, 23:13
Medlem
Kalliss avatar
Jag ser inga fel i resonemangen John Cleese för, och jag håller med honom.

Poängen med resonemanget John Cleese för, den handlar inte om att vara rasistisk!

Tvärtom, den är saklig och poängterar att de kulturella värdegrunderna urvattnats, kulturella värdegrunderna vi är satta att värna och vårda som arv åt våra egna släktled.

https://youtu.be/aoyXbd5-XXI?t=36
https://youtu.be/N6PT2dMilsQ?t=102
https://youtu.be/g_I55xN6J54?t=29
https://youtu.be/G-q5u8HttBc?t=610

Fan, vad jag hatar dem som INTE kan ta seden dit det kommit!

Om 21 år, den 14 juni 2040 - Är det 100 år sedan den 14 juni 1940...
Historien har alltid en benägenhet att återupprepa sig...
Senast redigerad av Kallis 2019-05-31 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in