2019-05-31, 14:32
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Ett mycket högerextremt uttalande. Förstår jag honom rätt om han säger att han bara är beredd att bo i ett koloniserande land när han får fördelarna av det? Nää du Cheese, nu kommer de koloniserade kropparna till England och det är bara rättvist.

Nu är England inte den enda kolonialmakten men det som är intressant är att både extremhöger och mainstream vänster har liknande åsikter när det gäller dessa: att ättlingar till kolonialister har ärvt sina förfädernas synder.
Vänstern vill att de forna europeiska kolonialmakter ska bestraffas för sina gamla synder genom att öppna sina gränser, hindunationalister i Indien vill ju bestraffa de forna muslimska kolonialister som är kvar i landet, och den postkoloniala extremhögern i sydöstra Europa vill återerövra Konstatinopel... Jag tycker att de borde stödja varandra och samarbeta. Tänk medlemmar ur Ung Vänster som åker till Indien och deltar i lynchningar av de koloniala muslimska kroppar eller hindunationalister som står på europeiska perronger och välkomnar de koloniserade svarta och bruna kroppar till London, Paris osv. Postkoloniala proletärer i alla länder, förena er!
Citera
2019-05-31, 14:59
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Londons muslimske borgmästare svarar något i stil med att ”alla Londonbor vet att mångfalden är vår största styrka”.

Jävla skithåla om mångfalden är den största styrkan. Är ungefär som att skryta med att permanent rännskita och variga bölder på tasken är ens bästa sidor.
Citera
2019-05-31, 15:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Jävla skithåla om mångfalden är den största styrkan. Är ungefär som att skryta med att permanent rännskita och variga bölder på tasken är ens bästa sidor.

Ett riktigt kvalitetsinlägg. Tack för det!

För övrigt jävligt tröttsamt att mångkulturförespråkare är så extremt fixerade vid att försöka läsa in saker i "suspekta uttalanden" som helt enkelt inte finns där. En person som John Cleese (gammal hjälte) menar gissningsvis precis det han skriver, och inte att alla muslimer i London förtjänar att kokas levande i asfalt. Det är en viss typ av människa som envist pådyvlar andra attityder i stil med "jag är inte rasist, men..." Vad fan, om det man skriver eller säger är på sin höjd lite kontroversiellt med mainstreammått mätt betyder väl inte detta per automatik att man är en feg lögnare som egentligen bär på långt "värre" åsikter som man inte vågar eller vill uttrycka? John Cleese har självfallet helt rätt. London känns inte som en engelsk stad längre. Jag tänker aldrig mer sätta min fot där.
Citera
2019-05-31, 15:38
Medlem
Steinarrs avatar
Jag njuter verkligen av Storbritanniens förfall

De har bara tagit dåliga beslut de senaste 115 åren.
Citera
2019-05-31, 15:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Vi försöker att gå emot instinkter. Vi försöker få bort stereotyper. Vi försöker intala oss att mångfald är bra. X har inget med invandring att göra. Det finns en anledning till att vi har instinkter. Till stereotyper. Till att vi ska lyssna på oss själva och det sunda förnuftet, att vara misstänksam mot okända, för det är oftast det som är rätt.

Detta luftslott byggt av lögner, plattityder och mantran som inte stämmer håller på att rämna och det är fan dags att vi ger den nådastöten själva. Back to basics.
Och det mest intressanta i dag är att de normer och stereotyper som antirasismen och normkritiken attackerar är mycket ovanligare än förr. Om detta beror på antirasism och normkritik kan man lika gärna vara osagt, men egentligen är det helt följdriktigt att kritisera dagens normkritik och antirasism som stereotyp och skadlig på sitt sätt. Även om grundtanken säkert var "god" någon gång anno dazumal så kvarstår faktum att svenskar och andra vanliga vita drabbas av det hokuspokus som olika identitetspolitiska grupper sprider. Ditt exempel med tjejen i parken är ett ypperligt exempel på antirasistiskt tänk gone wrong. Jag tror dock att den tid kommer då det åter är okej att följa sin instinkt och vara bekväm med sina eventuella privilegier.
Citera
2019-05-31, 15:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Aftonbladet angriper John Cleese väldigt hårt:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRd4r5/john-cleese-london-ar-inte-langre-en-engelsk-stad

Förakt, hån och hat. Blandat.

Ja de är gulliga de där vänsterpsykopaterna. Väldigt förutsägbara med med sitt goda hat.
Citera
2019-05-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Ett mycket högerextremt uttalande. Förstår jag honom rätt om han säger att han bara är beredd att bo i ett koloniserande land när han får fördelarna av det? Nää du Cheese, nu kommer de koloniserade kropparna till England och det är bara rättvist.

Så det är hämnd du är ute efter? Två fel gör ett rätt?
Tillhör du själv de färgade massorna?
Citera
2019-05-31, 17:13
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det är bra att det finns någon som säger som det är.
Citera
2019-05-31, 17:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Det är bra att det finns någon som säger som det är.

Ja ibland får man känslan att man är helt ensam om att tycka det väst sysslar med är vansinne. Men det är väl så de vill man ska känna. Sen kommer John och bekräftar det. Då blir vänsterdårarna rabiata och hatiska
Citera
2019-05-31, 17:31
Medlem
Jon.Holmss avatar
Ser inget rasistiskt alls med Johns uttalande. Han konstaterar bara att London inte är engelskt längre, inget fel med det. Han har ju dessutom helt rätt.
Citera
2019-05-31, 17:47
Medlem
Det var väl 2011 Cleese kom med det uttalandet? Som pakistaniern och muslimen Khan plockat upp nu. Det var ju även Khan som sa att lite terrordåd, det får man minsann räkna med när man bor i en storstad. "Part of the pack and parcel..."

Enda anledningen till att Khan är borgmästare i London är att det bor en helvetes massa muslimer där nu.
Citera
2019-05-31, 17:58
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja ibland får man känslan att man är helt ensam om att tycka det väst sysslar med är vansinne. Men det är väl så de vill man ska känna. Sen kommer John och bekräftar det. Då blir vänsterdårarna rabiata och hatiska

Precis, egentligen tror jag att en stor anledning till att de röstade för Brexit var just för att de mår dåligt av invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in