• 1
  • 2
2006-03-04, 01:50
Medlem
Bunkers avatar
Jag puffade på ganska rejält i min "ungdom" (18-25) och det var väl festligt.
Men iallafall, vad är det i hasch slash weed-rökningen som gör det intressant även i äldre ålder?
Jag fattar inte.

Alltså, jag är inte ute efter att se ner på någon eller alls, men eftersom jag är äldre (kanske lite av förklaringen) så förstår jag allvarligt inte folk som är i 20-40 års åldern och fortfarande röker...vad är poängen?
Visst, jag är soft och röker en spliff istället för att gå ut med Hasse-Lasse o bråka på krogen, ok, jag köper det...folk som puffar är "snälla"

Men iallafall...man blir ju fan bara seg i huvudet, sitter o glor på teve..slänger fram nån vitsig kommentar nån gång och sen går man hem o runkar (om man orkar)...

Att puffa är fan så mycket bättre/roligare när man inter gjort det på ett halvår eller så, att sitta varje dag o röka jordholk är bara destruktivt enligt min mening...shit dudes...ni som puffar o förespråkar det ni gör, visst jag kan hålla med till en viss del men sitt inte inne o flumma...gå ut, var selektiva...bestämm själva vad ni vill göra.

Jag skiter i vad folk säger, hasch och liknande är fan en jävla flumm-drog, det är ok på vissa plan men egentligen så är nog det bästa att man förbjud all sorts narkotika...hasch, svamp (mums), E, lds..whatever...
det tillför egentligen ingenting...inte konkret iallafall.
Ok, jag fick ett "öppnare" sinne...men det skiter väl min arbetsegivare i eller?

Aja, rant on...gör vad ni vill och så där men försök ändå att sluta upp med att puffa för att det är bajs...(ja, jag har varit fett drogliberal, I shit you not).

Jag vet att ni kommer be mig att suga min egen kuk, fair enough...men jag ville säga detta iallafall..

Ha det bra!

*puss*

/förlåt för stavfel, såg mängder men orkar inte rätta för att jag är en lat jävel

Ajuste...debattämne också...

Positiva effekter av att röka?, skulle allmänheten bli "bättre" om de rökt på en gång eller två?
Negg; De som hamnar i sitt lilla flummfack? vad göra? det gamla vanliga "jag gör det imorgon" ...vad göra åt det?
Citera
2006-03-04, 02:27
Medlem
Förstår inte riktigt vad poängen är?

Andra personer tänker inte som du och kanske inte tycker det är meningslöst.

Ska någonting vara olagligt för att DU inte tycker att det ger något?

Förstår din åsikt dock.
Citera
2006-03-04, 02:43
Medlem
Money2spends avatar
Ärligt talat, jag pallar iofs inte ens argumentera mot ditt tafatta försök till moralpredikande, men ok cannabis var ingenting för dig, fine, men låt för helvete inte din nyvunna nymoralism gå ut över mig.

Jag är bättre än dig på alla punkter du kan tänka dig, även om det som så är att jag agerar stenad när jag utför dem.

Sköt ditt, så sköter jag mitt.
Fuck off.
Citera
2006-03-04, 02:50
Medlem
shazbots avatar
Antar att du fortfarande använder alkohol till och från?... jag avskyr alkohol.. jävl bakfyllor o shit, gör massa grejjer man orkar. Weed däremot.. mycket softare, skönt.. ja.. människor e olika.
Citera
2006-03-04, 02:53
Medlem
Carcasss avatar
Är ingen dagligrökare men min spontana kommentar är: Varför inte puffa?

Förövrigt anser jag att alla droger bör legaliseras.
Citera
2006-03-04, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunker
Aja, rant on...gör vad ni vill och så där men försök ändå att sluta upp med att puffa för att det är bajs...(ja, jag har varit fett drogliberal, I shit you not).
Varför sluta du vara "fett" drogliberal?
Citera
2006-03-04, 03:28
Bannlyst
Trött och seg blir man ju bara om man överkonsumerar. Då jag inte själv röker
"på" ofta längre utan bara när jag vill så förstår jag inte ditt inlägg.
Allt är dumt att överkonsumera, men att ta det lugnt med en eller två rökare
i månaden är ju grymt mycket bättre än att supa 2grr per helg som "vanliga" svenssons gör iaf.
Jag själv har dragit ner på supandet nå grymt mycket sen jag hitta cannabis,Så isf supa 2grr
varje helg drar en fet varannan helg känns mycket bättre. Är väl knarkare i myndigheternas ögon
men är hellre det än att vara alkolist i mina egna ögon.

synd att det inte finns nått som heter bruka...... när det kommer till narkotika
mvh
Citera
2006-03-04, 09:53
Bannlyst
Citat:
Men iallafall...man blir ju fan bara seg i huvudet, sitter o glor på teve..slänger fram nån vitsig kommentar nån gång och sen går man hem o runkar (om man orkar)...

Hmm, jag du blir segare av ditt standard hasch som man bara får ont i huvudet, men jag antar att du har rökt allt, så att du vet att man blir bara seg å får ont i huvet av allt!

Prova röka någon grym sativa så ska du få se att du inte blir seg..

Och angående hela ditt tal, så va snackar du om? Du vet väll att folk har olika intressen va? Alla tycker inte som du.

Först säger du att det är roligt/are att röka en gång per halvår så visst, men längre ner säger du att vi potheads ska sluta röka?

Och hahahha, "välj själv vad ni vill göra" , vi har ju valt att röka cb? Det är ingen annan som har valt att göra det åt oss.

Och på det sättet du skriver tror jag inte att du är en dag över 16, med alla dina engelska inlägg och alla punkter, det är nog du som borde välja vad du ska göra och ta å börja uttrycka dig som en vuxen så att man tar dig på allvar ditt troll..
Citera
2006-03-04, 12:31
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Jag puffade på ganska rejält i min "ungdom" (18-25) och det var väl festligt.
Men iallafall, vad är det i hasch slash weed-rökningen som gör det intressant även i äldre ålder?
Jag fattar inte.

Alltså, jag är inte ute efter att se ner på någon eller alls, men eftersom jag är äldre (kanske lite av förklaringen) så förstår jag allvarligt inte folk som är i 20-40 års åldern och fortfarande röker...vad är poängen?
Visst, jag är soft och röker en spliff istället för att gå ut med Hasse-Lasse o bråka på krogen, ok, jag köper det...folk som puffar är "snälla"

Att puffa är fan så mycket bättre/roligare när man inter gjort det på ett halvår eller så, att sitta varje dag o röka jordholk är bara destruktivt enligt min mening...shit dudes...ni som puffar o förespråkar det ni gör, visst jag kan hålla med till en viss del men sitt inte inne o flumma...gå ut, var selektiva...bestämm själva vad ni vill göra.

Jag skiter i vad folk säger, hasch och liknande är fan en jävla flumm-drog, det är ok på vissa plan men egentligen så är nog det bästa att man förbjud all sorts narkotika...hasch, svamp (mums), E, lds..whatever...
det tillför egentligen ingenting...inte konkret iallafall.
Ok, jag fick ett "öppnare" sinne...men det skiter väl min arbetsegivare i eller?

Jag vet att ni kommer be mig att suga min egen kuk, fair enough...men jag ville säga detta iallafall..

Ha det bra!

*puss*

/förlåt för stavfel, såg mängder men orkar inte rätta för att jag är en lat jävel

Ajuste...debattämne också...

Positiva effekter av att röka?, skulle allmänheten bli "bättre" om de rökt på en gång eller två?
Negg; De som hamnar i sitt lilla flummfack? vad göra? det gamla vanliga "jag gör det imorgon" ...vad göra åt det?

Jag skulle gissa på att äldre människor tycker om att röka cannabis. Det är nog det största skälet. Om du inte förstår det så måste du väl ändå konstatera att människor är olika. Så väldigt många människor runt vår jord röker fast dom är över 20, så det är inget "konstigt" att röka fast man är äldre. Sen finns det ju dom som röker pga div. besvär som t.ex värk. Men dom kan ju du omöjligt vara emot.

Människor är olika. Om du inte gillar känslan av att vara hög så är det okej. Men det är väldigt många som tycker om att vara höga. Det du kanske var ute efter är en tripprapport om cannabis gjord av någon som är 20+. Eller?

Det är väl ingen som säger att hasch och liknande inte är flumm-droger? Men cannabis är den drog som många väljer eftersom det inte är så ohälsosam. Jag tycker t.ex att cannabis är nyttigare än tobak (och speciellt alkohol). Detta kan vi diskutera i denna tråd om du har lust.

Vill du att alla droger ska bort? Alkohol, tobak, cannabis, kokain, kanske även kaffe? Du har en påäng. Världen skulle kanske vara bättre om dessa droger aldrig hade hittats (alltså att människan inte visste vad tobak var). Men det är för sent nu. Man försökte ju med ett alkoholförbud i Amerika 1933. Det fungerade inte. Många dog av metanol (från hembränt), stora ligor härjade och sålde alkohol och mördade dom som försökte konkurera. Fast man skulle lägga dödsstaff på alkoholkonsumtion så skulle folk ändå supa sig fulla.

Om du bara vill att dom droger som är förbjudna idag (t.ex cannabis) ska vara olagliga medans droger som varit lagliga i tiotal år (alkohol) ska vara lagliga så undrar jag hur du tänker? Cannabis är mindre farligt än alkohol och är helt enkelt nyttigare för samhället.
Citera
2006-03-04, 13:30
Medlem
Patriarch Ks avatar
Varför inte vända på det hela och titta på det som majoriteten av Sveriges befolkning sysslar med.

Väldigt ofta går de till systemet och köper dricka. Sätter sig och dricker - Efter ett tag berättar någon "Jag är så jääävla full" - Lite senare kommer den andre med samma kommentar - Sen kommer den tredje med kommentaren "Jäävlar vad vi ska festa idag!!!!!!" - Sen börjar alla blir mer högljudda - Därefter börjar de säga lite korkade saker till varandra - sen går de vidare till en större fest - på festen är alla flummiga och slöddrar med eventuella vakter - sen när de möter första bästa person som tittar honom/henne i ögonen börjar de snacka massa skit med varandra som är helt idiotiskt och slöddrigt - därefter går man och gör sönder något och bryr sig inte - sen börjar man bråka med någon okänd person för att han stirrade på en med en konstig blick - sen går man vidare och spanar på tjejer/killar - man hittar en tjej/kille som man börjar snacka med - man börjar hågla - man drar eventuellt hem henne/honom - har sex - sover - har bakfylla och ångrar precis allt man gjorde från att man började dricka tills man slutade.

Vad ser du för mening med det?

Nu gäller det ovanstående inte mig som tur är. Då sitter jag hellre hemma med några vänner och myser med röken. 5 pers sitter bunkrade framför TVn med chips, godis och dricka (läsk eller något annat kul). Man sitter och småpratar på ett lite flummigt men mysigt sätt, man kanske börjar skratta lite och bestämmer sig för att ta fram papper och penna och börja rita lite, eller ta fram gitarren och spela för sina vänner.

Ja vad föredrar man?
Det är väl en smaksak men jag är lätt för det undre alternativet.
Citera
2006-03-04, 13:53
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Varför inte vända på det hela och titta på det som majoriteten av Sveriges befolkning sysslar med.

Väldigt ofta går de till systemet och köper dricka. Sätter sig och dricker - Efter ett tag berättar någon "Jag är så jääävla full" - Lite senare kommer den andre med samma kommentar - Sen kommer den tredje med kommentaren "Jäävlar vad vi ska festa idag!!!!!!" - Sen börjar alla blir mer högljudda - Därefter börjar de säga lite korkade saker till varandra - sen går de vidare till en större fest - på festen är alla flummiga och slöddrar med eventuella vakter - sen när de möter första bästa person som tittar honom/henne i ögonen börjar de snacka massa skit med varandra som är helt idiotiskt och slöddrigt - därefter går man och gör sönder något och bryr sig inte - sen börjar man bråka med någon okänd person för att han stirrade på en med en konstig blick - sen går man vidare och spanar på tjejer/killar - man hittar en tjej/kille som man börjar snacka med - man börjar hågla - man drar eventuellt hem henne/honom - har sex - sover - har bakfylla och ångrar precis allt man gjorde från att man började dricka tills man slutade.

Vad ser du för mening med det?

Nu gäller det ovanstående inte mig som tur är. Då sitter jag hellre hemma med några vänner och myser med röken. 5 pers sitter bunkrade framför TVn med chips, godis och dricka (läsk eller något annat kul). Man sitter och småpratar på ett lite flummigt men mysigt sätt, man kanske börjar skratta lite och bestämmer sig för att ta fram papper och penna och börja rita lite, eller ta fram gitarren och spela för sina vänner.

Ja vad föredrar man?
Det är väl en smaksak men jag är lätt för det undre alternativet.

Citera
2006-03-04, 14:35
Medlem
Redspeedos avatar
Nu är jag ju inte äldre än 25 men:

Jag har roligt då jag gör det (ca en gång i veckan). Jag tycker om att ha roligt. Punkt slut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in