Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-12, 13:36
  #1
Medlem
JamalKamals avatar
Är programmet så ska det låta uppgjort? Jag och tjejen tjafsade om det igår...och om det är fejk, hur gör de? Får de veta låtarna i förväg? Ibland kan de inte svaren och sjunger fel...
Citera
2005-03-12, 13:39
  #2
Medlem
jag skulle nog tippa på att lagen får skriva ner sina favoritlåtar innan så att de alltid kan texterna osv.

fusk är det nog garanterat på något sätt...
Citera
2005-03-12, 13:47
  #3
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
jag skulle nog tippa på att lagen får skriva ner sina favoritlåtar innan så att de alltid kan texterna osv.

fusk är det nog garanterat på något sätt...

Japps, tror jag med! Först trodde jag de hade texterna på display på pianot, eftersom de stirrade ned så mycket där normalt notstället står men det stod snart klart att jag var helt fel ute *pinsamt*.
Citera
2005-03-12, 14:07
  #4
Medlem
Lustigt också att i just det program robert gustafsson var med i (kanske ett år sedan nu?) kom låtarna "devil in disguise" och "oh boy" upp. Just de 2 låtarna som han sjungit flera gånger tidigare i olika sketcher och just de 2 låtarna som han kan sjunga över huvud taget.
Citera
2005-03-12, 14:15
  #5
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabb
Lustigt också att i just det program robert gustafsson var med i (kanske ett år sedan nu?) kom låtarna "devil in disguise" och "oh boy" upp. Just de 2 låtarna som han sjungit flera gånger tidigare i olika sketcher och just de 2 låtarna som han kan sjunga över huvud taget.

Bra poäng där, var fasen e tjejen när man behöver sätta dit henne och inte på henne för en gångs skull.
Citera
2005-03-12, 14:20
  #6
Medlem
cecels avatar
det måste ju vara lite fusk som sagt. hur kul skulle det bli om ingen kunde texten och nynnade alla låtar istället?frågan är HUR mycket dom fuskar.

jag tror på den där teorin att dom får skriva ned lite låtar.
Citera
2005-03-12, 14:23
  #7
Medlem
hagge3s avatar
Det är inte uppgjort.
Precis som i programmet Parlamentet (som det var skriverier om i tidningarna hurvida dom följde manus eller inte) så får deltagarna veta ungefär vilka ämnen det handlar om och vissa ledtrådar om vad som ska komma. Men uppgjort är det inte.
Farsan jobbar i TV-branschen och han har sagt såhär till mig när jag har frågat samma sak.
Citera
2005-03-12, 14:24
  #8
Banned
Balthazaers avatar
Enligt en gammal klasskamrat som varit i publiken så får dom sångtexten på skärmar utanför bild.

Det måste ju då innebära att dom antingen har en jävla massa sångtexter på lager, eller att det på något sätt är uppgjort innan.
Citera
2005-03-12, 14:25
  #9
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag har hört att lite in i låtarna så dyker texten upp på någon display så att alla kan sjunga med.
Citera
2005-03-12, 14:26
  #10
Moderator
impieteers avatar
Någon av kvällstidningarna "avslöjade" det hela för några år sedan när "Så ska det låta" var stort.

"Fusket" består i att deltagarna får sjunga in sig med varandra en bra bit innan inspelningen börjar och då på låtar som oftast dyker upp i programmet senare. Orden anpassas naturligtvis, så att artisterna går göra sina paradnummer, det är ju det tittarna vill se.

Texten till låtarna ser de på en skärm, bakom kameran var det innan, nu kanske det är vid pianot? Det vore ju inte bra TV om bara en person kunde texten till svarslåten.

Om det kallas fusk eller inte beror väl på vad man tycker att programmet handlar om. Kända artister som leker, eller en blodig tävling?
Citera
2005-03-12, 15:16
  #11
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Någon av kvällstidningarna "avslöjade" det hela för några år sedan när "Så ska det låta" var stort.

"Fusket" består i att deltagarna får sjunga in sig med varandra en bra bit innan inspelningen börjar och då på låtar som oftast dyker upp i programmet senare. Orden anpassas naturligtvis, så att artisterna går göra sina paradnummer, det är ju det tittarna vill se.

Texten till låtarna ser de på en skärm, bakom kameran var det innan, nu kanske det är vid pianot? Det vore ju inte bra TV om bara en person kunde texten till svarslåten.

Om det kallas fusk eller inte beror väl på vad man tycker att programmet handlar om. Kända artister som leker, eller en blodig tävling?

Kommer också ihåg när det där avslöjades, vad jag har för mig så såg dom texterna på display på pianot eller något.

Så jag anser att det är lite uppgjort innan, men sen bryr sig väl folk inte så mkt om det eftersom det är bra underhållning (även parlamentet)
Citera
2005-03-12, 22:56
  #12
Medlem
Seldars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Det är inte uppgjort.
Precis som i programmet Parlamentet (som det var skriverier om i tidningarna hurvida dom följde manus eller inte) så får deltagarna veta ungefär vilka ämnen det handlar om och vissa ledtrådar om vad som ska komma. Men uppgjort är det inte.
Farsan jobbar i TV-branschen och han har sagt såhär till mig när jag har frågat samma sak.

Det är uppgjort, precis som sagt. Självklart vet dom vilka låtar som ska finnas med, det blir ju en bättre show på det sättet. Bättre underhållning om ni så vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback