• 1
  • 2
2019-05-29, 09:55
Medlem
JaredLetos avatar
Läste under morgonen om den nu kallade "Snösätra-skandalen" på Instagram-kontot grafftonbladet. Tydligen så har en arrangör för denna graffiti/street art-festival lurat till sig 60K och sedan stuckit till Thailand. Någon hade lyckats spåra honom digitalt då han glömt bytta lösenord på sin g-mail och där finns det loggar som visar att han är/har varit i Thailand.

Vem är denna arrangör?

Citat:
Från oberoende källor och insändare var vi helt enkelt tvugna att presentera årets Graff- skandal.
-Bara på grafftonbladet🐝

Årets springbeast arrangör ska enligt uppgift ha blåst allt från sina kollegor och medaktörer till sponsorer och besökare på både tid, pengar.

Personen eftersöks just nu av många men jakten verkar ha stannat efter att digitala bevis ska visat på att arrangören flytt till Thailand. Detta tros ha hänt någon gång mitt emellan lördag natt och söndag morgon.. mitt under pågående event.

Arrangemanget har hittills anklagats för brott mot bildupphovsrätt, kontraktsbrott, förtal och framförallt att ha försökt suga ut pengar från graffkulturen.

Utöver tidigare skandaler, ska Arrangören slutligen ha bytt ut swishnummer på olika håll i eventet till sitt egna som besökare betalat till. Detta för att sedan gå upp i rök och försvunnit.

Spekulationer görs om hur arrangör höll ”på-sidan-om-agentur” byggt på personuppgifter från event.

Från ena hållet pratas det polisanmälan och från andra håll pratas det om helt andra åtgärder. Time Will tell.

https://www.instagram.com/grafftonbladet/
https://www.springbeat.com/
Citera
2019-05-29, 10:37
Medlem
0gKolhydraters avatar
60k för att fuck your life up?
Citera
2019-05-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Läste under morgonen om den nu kallade "Snösätra-skandalen" på Instagram-kontot grafftonbladet. Tydligen så har en arrangör för denna graffiti/street art-festival lurat till sig 60K och sedan stuckit till Thailand. Någon hade lyckats spåra honom digitalt då han glömt bytta lösenord på sin g-mail och där finns det loggar som visar att han är/har varit i Thailand.

Vem är denna arrangör?

https://www.instagram.com/grafftonbladet/
https://www.springbeat.com/

Varför kunde andra hans e-mail lösenord? Använder han fortfarande samma e-mail? Och sist men inte minst, är det värt 60K för att fly landet?
Citera
2019-05-29, 10:45
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
60k för att fuck your life up?
Han kanske planerar att knarka ihjäl sig på en solig strand och inte har något att förlora på att sno 60K.
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Varför kunde andra hans e-mail lösenord? Använder han fortfarande samma e-mail? Och sist men inte minst, är det värt 60K för att fly landet?
Nej, det tycker jag inte, haha
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Herregud, vilken jävla ickenyhet.

Såg det med på Instagram men vem fan bryr sig om den fattiga klåparen. Har man lagt sina pengar i hans händer får man förvänta sig att inte få en krona. Släpp och gå vidare...
De som blivit drabbade bryr sig nog. Vet du vem det rör sig om eller?
Citera
2019-05-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Han kanske planerar att knarka ihjäl sig på en solig strand och inte har något att förlora på att sno 60K.

Nej, det tycker jag inte, haha

De som blivit drabbade bryr sig nog. Vet du vem det rör sig om eller?

Vilka då?

Om det är D*vid som det syftas på vet jag vem det är.
Citera
2019-05-29, 10:56
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Vilka då?

Om det är D*vid som det syftas på vet jag vem det är.
Vadå vilka då? De som senare skulle använda pengarna till att betala av diverse prylar som kostar festivalen pengar naturligtvis. Eller tror du det är gratis att arrangera sånt här?
Senast redigerad av JaredLeto 2019-05-29 kl. 11:02.
Citera
2019-05-29, 11:41
Medlem
mendokses avatar
Har festivalen bytt namn från Springbeat till Springbeast eller?
För det här är väl eventet på Facebook? https://www.facebook.com/events/2265146920435068/
Citera
2019-05-29, 11:47
Medlem
sfrges avatar
Hur länge räcker 60 000 kr borta i Thailand?
Det där har han bränt på 5 dagar på sprit, prostituerade och grejor.
Och hur hade han tänkt lösa fortsättningen?
Skall han byta identitet? Ta självmord?
Han lär ju inte vara populär bland kollegor och vänner om han kommer hem till Sverige.

Dåre.
Citera
2019-05-29, 12:22
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Har jag påstått det? Du bad om namn till arrangör och jag ber om namn om vilka han är skyldig 60k?

Sluta vara en dryg fitta och visa att det finns anledning till en diskussion.
Det är du som är en dryg fitta. Jag har inga namn på någon, men om man stjäl pengar så gör man ju det från någon eller någonting, eller hur? Då kan du väl själv räkna ut att de finns folk bakom kulisserna som kommer vara tvungna att vaska fram pengar som ska gå till diverse utgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Har festivalen bytt namn från Springbeat till Springbeast eller?
För det här är väl eventet på Facebook? https://www.facebook.com/events/2265146920435068/
Måste varit ett stavfel bara.
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Han lär ju inte vara populär bland kollegor och vänner om han kommer hem till Sverige.

Dåre.
Bara resan dit kostar väl typ 10K. Sen att bo på hotell x antal dagar lär väl kosta också. Är väl egentligen bara mat och dryck som är billigt där. Men jag kanske har fel, har aldrig varit i Thailand.
Citera
2019-05-29, 14:02
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge

Dåre.
Jag var där i mitten av 90-talet, hade tänkt vara borta i ett par månader och hade med mig 55k. Efter 2 veckor var pengarna slut och jag var på väg hem igen 😁 men kul hade jag haft iaf.

Rätt fantastiskt att det finns dom som är bered att blåsa vänner och fly landet för 60k 🤣
Citera
2019-05-29, 16:29
Medlem
60k, måste ju typ vara en miljard för en ”graffitikonstnär”.
Citera
2019-05-29, 17:15
Medlem
Någon sorts gröna linjens egen fyrefestival? Fast med mindre summor och färre fotomodeller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in