Den 18:e mars förra året kunde vi läsa* att utländska män (dvs blattar) våldtar mycket på Åland. 7% av Ålands befolkning består av blattar (som står för 38% av alla våldtäkter där), varav en stor del är våldtäktsmän. Det är ju en bättre situation än för de flesta svenska (och numera också finska) orter, men jag undrar hur blattarna är koncentrerade på Åland?
Har Åland sitt eget Rinkeby? Hur ser det ut i Mariehamn? Eckerö? Kumlinge? Jag antar att blattarna även där koncentreras till de större orterna, så jag antar att Mariehamn har flest blattar (och därmed flest våldtäkter)?
Nån ålänning här som kan svara, eller nån annan som har information? Anledningen till forumval är att jag funderar på att flytta dit en vacker dag. Jag bildade familj för några år sedan och har nu tre härligt vita barn, men funderar på att försöka skaffa sju till och då vill jag bo blattefritt ute på landet i en härlig natur. Åland känns idealiskt då jag inte tror att så många blattar vill dit och de som finns där åker helst till Åbo och våldtar.
*
https://www.alandsnyheter.com/brott/...kter-pa-aland/