2019-05-28, 12:51
Medlem
likeets avatar
Nej men den andra idioten kanske fattar varför det ej skedde
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Så em gnällig unge förhindrar dig från att tacka någon (0.5 sekunder) som gör något för att underlätta för dig?
Citera
2019-05-28, 12:52
Avslutad
Barnvagnen verkar användas som ngn modern murbräcka, körs gärna 2-3 bedvid varandra på gångbanor så man får slänga sig ur vägen för att undvika att bli överkörd.
Samma sak i trafiken, de körs bestämt ut framför alla typer av fordon som kanske inte är helt uppmärksamma, väldigt märkligt beteende., har mest uppmärksammat det bland kvinnor.
Ibland undrar man om de ångrat att skaffa barn
Citera
2019-05-28, 13:04
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Dom finns överallt. Stog i en kö i en affär med någon knallhatt bakom som körde på mej varje gång hon flytta elendet. Efter fjärde gången sa jag till henne att en gång till så slänger jag iväg ett hjul på barnvagnen. Jodo det blev en gång till så det hjulet fick rulla in i butiken igen och kön asgarvade och hade väldigt roligt. Jevvla folk. Springer rätt ut i trafiken så folk är nära på att köra på vagnen, borde straffas för försök till vållande till kroppskada, misshandel, dråp och för att dra till med djurplågeri så har jag nog fått med allt.

Du gav dig på en kvinna med barn och barnvagn, förstörde barnvagnen då barnet satt i framför andra i en affär och de skrattade? Det är bland det mer efterblivna jag läst från någon som tycker sig ha gjort något positivt.
Citera
2019-05-28, 13:04
Medlem
Sen har vi folket som inte öppnar dörren till en förälder med barnvagn .Och folket som sitter som i sin egen värld på bussar, tunnelbana tåg m.m med sina mobiler. Och är helt frånkopplade från omvärlden och sina medmänniskor. Det finns transportmedel som är anpassade till barnvagnar. Men tyvärr inte alla. Hur vore det om hjälpte till att ta in eller ut barnvagnen på buss, tåg t.ex.. Det är tungt för småbarnsföräldrar att lyfta en barnvagn ensam. Varför hjälper inte chaufförerna till?? Det är starka män som gott och väl kunde lyfta en barnvagn. Det kallas service.
Citera
2019-05-28, 13:21
Medlem
l150s avatar
Värst är barnvagnsfolket som ställer sig och har gruppmöte mitt i gången på Ica.
Brukar ställa mig nära och stirra ut dom och se hur lång tid det tar innan någon av dom reagerar.
Reaktionen brukar dock inte vara "oj jag står i vägen".
Utan mer "vad är det för idiot som stör vårat barnvagnsmöte".
Är jag trött så ryter jag bara till "flytta"
Är det inte det så står dom och instagrammar nån jävla keldasås.
Citera
2019-05-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Speciellt dryga, föråldrade hipster typer från bagarmossen, söder och hammarbyhöjden. Arrogansen är total, de trycker sig på tunnelbanan utan så mycket som ens en blick till sina medpassagerare, ingen jävla "ursäkta kan du flytta dig lite så jag får plats med barnvagnen c utan de förväntar sig att folk ska kasta sig ur vägen för deras jävla stridsvagnar. Idag gick jag på en smal trottoar och mötte ett av dessa kukhuviden med en barnvagn, jag gick ur vägen och upp på gräset så att han kunde komma förbi, inte ens en blick, nick eller "tack" fick jag för det besväret. Han tog det för givet. Vad Fan är det med dom? Det är alltid samma typ av person med, dessa cuckmän till avdankade hipsters.

vid ett tillfälle var det en inavlad vit idiot som skulle över övergångsstället med barnvagn fast brandbilen var mycket nära övergångsstället med sirenerna på, hon kom på att hon skulle över med barnvagnen mitt under en utryckning som fick vanliga människor att observera försiktighet och lämna företräde för brandbilen.

inavlade retards producerar inavlade retards. får mig att tänka på bastarden stefan löfvén. han klarade ju inte att gå ut en utbildning som arrangerades av samhall. det var för svårt för honom.
Citera
2019-05-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Jag hade gärna kört på TS med en barnvagn, bara att få se hens reaktion i verklighet istället för att läsa om den på FB.

TS kanske överdriver en aning, men det finns rätt många med barnvagn som bara fortsätter framåt utan att kolla av situationen. Ungefär som att barnvagnen är en pryl för att köra på folk med, eller för att slippa bete sig som en normal människa. Jag tar såklart hänsyn till människor med barnvagn, rullstol, funktionshindrade och andra, men jag ska inte behöva hoppa eller skynda åt sidan för att slippa bli påkörd. Och det är faktiskt bara barnvagnsfolk som plöjer fram på det här sättet. Jag har iaf aldrig sett det här beteendet bland andra grupper.
Citera
2019-05-28, 13:48
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Sen har vi folket som inte öppnar dörren till en förälder med barnvagn .Och folket som sitter som i sin egen värld på bussar, tunnelbana tåg m.m med sina mobiler. Och är helt frånkopplade från omvärlden och sina medmänniskor. Det finns transportmedel som är anpassade till barnvagnar. Men tyvärr inte alla. Hur vore det om hjälpte till att ta in eller ut barnvagnen på buss, tåg t.ex.. Det är tungt för småbarnsföräldrar att lyfta en barnvagn ensam. Varför hjälper inte chaufförerna till?? Det är starka män som gott och väl kunde lyfta en barnvagn. Det kallas service.

Det gör jag hela tiden, så fort jag får möjlighet, jag gillar att hjälpa till, det får mig att känna kontakt med andra människor. Hade jag däremot inte fått ett tack efter så hade jag blivit irriterad, men det har inte hänt än så länge. Det är bara en viss grupp privilegierade människor som verkar besitta egenskapen att inte tacka. Om någon hjälpte mig eller gick out of their way att underlätta för mig ifall jag kom med tex tunga väskor, hade det inte ens funnits i min värld att inte tacka dem. Chaufförer kan jag förstå, de kan inte springa ut och in i bussen och lasta barnvagnar hela tiden. Men folk som står bredvid. Hjälp till för fan!
Citera
2019-05-28, 14:00
Medlem
SkogsKonungs avatar
Finns mycket att störa sig på i samhället. Men att folk med barnvagnar tar mer plats en folk utan är knappast en av dem. Var glad att någon får lite ungar så det finns någon som kan torka dig i röven på hemmet om 50 år.
Citera
2019-05-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Detta, det borde vara lika självklart att ge plats åt såna som kommer med barnvagn som det är att ge plats åt äldre i kollektivtrafiken om det är slut på sittplatser, eller att hjälpa personer i rullstol om det behövs.

Tyvärr är en stor del av befolkningen egocentriska kukhuvuden utan allmän hyfs och då blir det som det blir.

Självklart får man själv ta konsekvenserna av det medvetna beslutet att skaffa barn. Det är inte omgivningen som ska behöva utstå konsekvenserna. Är en trottoar för smal för en vagn och en mötande person så får självklart barnvagnsekipaget gå ut på gräsmattan.
Om man hade *drabbats* av barn på samma sätt som handikapp eller ålderssjukdomar så hade jag hållit med.
Citera
2019-05-28, 14:23
Medlem
Har diskuterat detta med vänner och till folk på tex fester och alla verkar tycka att min åsikt är fel.

Jag tycker nämligen att folk som har barn och är "lediga" hela dagarna endast borde vare ute och åka då på dagen. Hatar hur en morsa tar med sig ungarna och sin barnvagn under rusningstid efter jobbet. Kunde de inte bara åkt in till stan under dagen när alla andra inte störs av deras skrikande barn? Varför var de tvungna att tima in så att de stör och sabbar för alla stackare som slitit på jobbet/skolan hela dagen?
Citera
2019-05-28, 14:47
Medlem
Är det ingen som använt hjärnan och tänk till innan ni pratar om att kasta undan barnvagnen. Eller knuffa vagnen åt sidan. Att vissa barnvagnar kostar 15.000-20.000kr i inköpspris i dagsläget. Vem betalar om vagnen blir skadad t.ex ? Har en god vän som fick hjälp att ta ner sin barnvagn i trappor. Hjälparen var riktig burdus tappade vagnen eller förlorade greppet om den. Men både vagn och barn klarade sig.. Senare upptäcktes en defekt på vagnen . Vagnen inköptes för 16.000kr och har förlorat sitt värde till Knappt hälften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in