2019-05-28, 11:48
  #13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Speciellt dryga, föråldrade hipster typer från bagarmossen, söder och hammarbyhöjden. Arrogansen är total, de trycker sig på tunnelbanan utan så mycket som ens en blick till sina medpassagerare, ingen jävla "ursäkta kan du flytta dig lite så jag får plats med barnvagnen c utan de förväntar sig att folk ska kasta sig ur vägen för deras jävla stridsvagnar. Idag gick jag på en smal trottoar och mötte ett av dessa kukhuviden med en barnvagn, jag gick ur vägen och upp på gräset så att han kunde komma förbi, inte ens en blick, nick eller "tack" fick jag för det besväret. Han tog det för givet. Vad Fan är det med dom? Det är alltid samma typ av person med, dessa cuckmän till avdankade hipsters.
Dom finns överallt. Stog i en kö i en affär med någon knallhatt bakom som körde på mej varje gång hon flytta elendet. Efter fjärde gången sa jag till henne att en gång till så slänger jag iväg ett hjul på barnvagnen. Jodo det blev en gång till så det hjulet fick rulla in i butiken igen och kön asgarvade och hade väldigt roligt. Jevvla folk. Springer rätt ut i trafiken så folk är nära på att köra på vagnen, borde straffas för försök till vållande till kroppskada, misshandel, dråp och för att dra till med djurplågeri så har jag nog fått med allt.
Citera
2019-05-28, 11:53
  #14
Medlem
Jag hade gärna kört på TS med en barnvagn, bara att få se hens reaktion i verklighet istället för att läsa om den på FB.
Citera
2019-05-28, 12:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nej, dessvärre är det relativt vanligt, folk i allmänhet bryr sig tyvärr inte alls om några andra än sig själva.

Om jag ser någon som kommer med 3 matkassar och en barnvagn och har svårt att få in allt i bussen så går jag och frågor om dom behöver hjälp och hjälper till att lyfta in. I 99% är jag ensam om saken eftersom alla andra sitter och glor som mähän, eller ännu värre, himlar med ögonen och suckar högljutt över att det tar så länge.

Det tar ett par sekunder ur ens vardag att hålla uppe en dörr eller ge utrymme åt någon annan. Det är sådant som hör till allmän hyfs och ärligt talat inte ens någonting som borde avkräva något tack eftersom det borde vara en ren självklarhet.

Men visst, det kostar inte heller någonting att tacka för hjälpen.
Jag erbjuder alltid hjälp om jag ser något som du beskriver. Jag kan bli irriterad 2 sek på någon som inte säger tack när jag håller upp dörren men sedan skiter jag i det. Själv tackar jag alltid.
__________________
Senast redigerad av Leksandbanan 2019-05-28 kl. 12:02.
Citera
2019-05-28, 12:09
  #16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jaha. Du var inte bara en skör snöflinga utan även en bekräftelsehora.
Ja, jag är ledsen att dessa horder av barnvagnsmarodörer stör just dig i din vardag. Vi borde kanske införa förbud för barn o allt vad det innebär på offentlig plats?

Det låter som en mycket god idé.
Citera
2019-05-28, 12:11
  #17
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Jag erbjuder alltid hjälp om jag ser något som du beskriver. Jag kan bli irriterad 2 sek på någon som inte säger tack när jag håller upp dörren men sedan skiter jag i det. Själv tackar jag alltid.

Jag med, jag flyttar på mig på tuben så folk får plats, ser till att folk bakom kan komma ut ifall de behöver, hjälper äldre med väskor i trappor, det är medmänsklighet.
Citera
2019-05-28, 12:13
  #18
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Detta, det borde vara lika självklart att ge plats åt såna som kommer med barnvagn som det är att ge plats åt äldre i kollektivtrafiken om det är slut på sittplatser, eller att hjälpa personer i rullstol om det behövs.

Tyvärr är en stor del av befolkningen egocentriska kukhuvuden utan allmän hyfs och då blir det som det blir.


Det är ju exakt det jag gör, men det ska finnas en motprestation, gärna i form av en nick eller ett leende, inte bara stirra ner i marken.
Citera
2019-05-28, 12:15
  #19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Jag hade gärna kört på TS med en barnvagn, bara att få se hens reaktion i verklighet istället för att läsa om den på FB.

Intressant att du tar till våld. Vilken reaktion har jag gett uttryck för här, förutom irritation?
Citera
2019-05-28, 12:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är ju exakt det jag gör, men det ska finnas en motprestation, gärna i form av en nick eller ett leende, inte bara stirra ner i marken.
Läs din trådstart. Hur mkt respekt fick du in i den?
Du är en del av skapandet av det du är emot.

Jag är lite som dig. Jag håller upp dörrar. Jag bemöter kassörskor med både leende o några trevliga ord o redan här så kommer vi in på vårt klimat.
Det där leendet samt trevliga ord gick min sambo o retade sig på o till slut öppnade hon truten med ord som speglar dagens Sverige.
"Måste du flirta med varje jävla kassörska du ser så kan du göra det när jag inte är med".
Hon köpte min förklaring över att det lilla jag kan bjuda på inte är att flirta utan något som kan rädda hennes dag när hon arbetar med att serva mig.
Numer så får jag betala medan hon packar😄.

Men även jag kan bidra till klimatet.
Förra veckan lämnade jag hundarna i bilen i affärens P-hus. Detta gjorde att jag var stressad.
En äldre tant kom ut ur hissen o började knöla med sin kundvagn. Pga stressen så passerade jag medan dörren gick igen. Nog fan visade det sig att denna kärring inte var den tystlåtna typen utan det kom en sur kommentar om att jag inte höll upp dörren medan hon tryckte på knappen för den automatiska dörröppnaren.
Jo, där i trappan upp så insåg jag själv att jag borde stannat de där få sekunderna av mitt dyrbara liv för att förenkla för henne men samtidigt så tog inte hon hänsyn till min situation.

Två anekdoter men de visar ändå på att både du o jag är lika ansvariga för rövhålsmentaliteten som rövhålen är. De är bara en produkt av samhället.
Citera
2019-05-28, 12:33
  #21
Medlem
likeets avatar
Eller dom respekterar att här kommer ett BARN!
Givetvis ska folk flytta sig och ge plats.
Ska man behöva tacka människor för dom är normala och flyttar på sig?
Folk är ofta väldigt vänliga ute i samhället och hjälper till så gott dom kan, för den som vet hur de är att ha en liten gnällig ungjävel i vagn, den vet....

Lägg inte energi på saker du inte fattar.
Citera
2019-05-28, 12:35
  #22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Läs din trådstart. Hur mkt respekt fick du in i den?
Du är en del av skapandet av det du är emot.

Jag är lite som dig. Jag håller upp dörrar. Jag bemöter kassörskor med både leende o några trevliga ord o redan här så kommer vi in på vårt klimat.
Det där leendet samt trevliga ord gick min sambo o retade sig på o till slut öppnade hon truten med ord som speglar dagens Sverige.
"Måste du flirta med varje jävla kassörska du ser så kan du göra det när jag inte är med".
Hon köpte min förklaring över att det lilla jag kan bjuda på inte är att flirta utan något som kan rädda hennes dag när hon arbetar med att serva mig.
Numer så får jag betala medan hon packar😄.

Men även jag kan bidra till klimatet.
Förra veckan lämnade jag hundarna i bilen i affärens P-hus. Detta gjorde att jag var stressad.
En äldre tant kom ut ur hissen o började knöla med sin kundvagn. Pga stressen så passerade jag medan dörren gick igen. Nog fan visade det sig att denna kärring inte var den tystlåtna typen utan det kom en sur kommentar om att jag inte höll upp dörren medan hon tryckte på knappen för den automatiska dörröppnaren.
Jo, där i trappan upp så insåg jag själv att jag borde stannat de där få sekunderna av mitt dyrbara liv för att förenkla för henne men samtidigt så tog inte hon hänsyn till min situation.

Två anekdoter men de visar ändå på att både du o jag är lika ansvariga för rövhålsmentaliteten som rövhålen är. De är bara en produkt av samhället.

Nej, man gör en god sak, och den andra tackar, så enkelt är det. Så bygger man ett samhälle med hyfs och empati.
Citera
2019-05-28, 12:37
  #23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Eller dom respekterar att här kommer ett BARN!
Givetvis ska folk flytta sig och ge plats.
Ska man behöva tacka människor för dom är normala och flyttar på sig?
Folk är ofta väldigt vänliga ute i samhället och hjälper till så gott dom kan, för den som vet hur de är att ha en liten gnällig ungjävel i vagn, den vet....

Lägg inte energi på saker du inte fattar.

Så em gnällig unge förhindrar dig från att tacka någon (0.5 sekunder) som gör något för att underlätta för dig?
Citera
2019-05-28, 12:39
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Intressant att du tar till våld. Vilken reaktion har jag gett uttryck för här, förutom irritation?

Skadeglädje är den enda sanna glädjen! Nä men håller med dig att väldigt många barnvagnsföräldrar tror att de får fri väg bara för att de trycka på med sin bullbozer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in