2019-05-28, 10:37
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
Speciellt dryga, föråldrade hipster typer från bagarmossen, söder och hammarbyhöjden. Arrogansen är total, de trycker sig på tunnelbanan utan så mycket som ens en blick till sina medpassagerare, ingen jävla "ursäkta kan du flytta dig lite så jag får plats med barnvagnen c utan de förväntar sig att folk ska kasta sig ur vägen för deras jävla stridsvagnar. Idag gick jag på en smal trottoar och mötte ett av dessa kukhuviden med en barnvagn, jag gick ur vägen och upp på gräset så att han kunde komma förbi, inte ens en blick, nick eller "tack" fick jag för det besväret. Han tog det för givet. Vad Fan är det med dom? Det är alltid samma typ av person med, dessa cuckmän till avdankade hipsters.
Citera
2019-05-28, 10:42
  #2
Medlem
Det är för att ynglet är det enda de har åstadkommit i sina sorgliga liv.
Citera
2019-05-28, 11:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Speciellt dryga, föråldrade hipster typer från bagarmossen, söder och hammarbyhöjden. Arrogansen är total, de trycker sig på tunnelbanan utan så mycket som ens en blick till sina medpassagerare, ingen jävla "ursäkta kan du flytta dig lite så jag får plats med barnvagnen c utan de förväntar sig att folk ska kasta sig ur vägen för deras jävla stridsvagnar. Idag gick jag på en smal trottoar och mötte ett av dessa kukhuviden med en barnvagn, jag gick ur vägen och upp på gräset så att han kunde komma förbi, inte ens en blick, nick eller "tack" fick jag för det besväret. Han tog det för givet. Vad Fan är det med dom? Det är alltid samma typ av person med, dessa cuckmän till avdankade hipsters.
Största cuckmannen var den som gick upp på gräsmattan samtidigt som han kände sig kränkt.

Vi som kan tänka däremot förstår de som bara tar sig rättigheter med barnvagn. De är så jävla tvugna då övriga i landet inte ens orkar ge plats åt andra.
Citera
2019-05-28, 11:02
  #4
Medlem
Hur vet du vad barnvagnsfolket bor? Tror du behöver fitta och barn själv så slipper du vara så avundsjuk.
Du drar alla över en kant, jag skulle tacka dig om du gick åt sidan om jag kom med barnvagn.
Citera
2019-05-28, 11:14
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Hur vet du vad barnvagnsfolket bor? Tror du behöver fitta och barn själv så slipper du vara så avundsjuk.
Du drar alla över en kant, jag skulle tacka dig om du gick åt sidan om jag kom med barnvagn.

Ja, då har jag inga problem med dig. Vad är din poäng? Avundsjuk är jag inte, jag vill inte ha barn.
Citera
2019-05-28, 11:15
  #6
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Största cuckmannen var den som gick upp på gräsmattan samtidigt som han kände sig kränkt.

Vi som kan tänka däremot förstår de som bara tar sig rättigheter med barnvagn. De är så jävla tvugna då övriga i landet inte ens orkar ge plats åt andra.


Det är ju det jag gör din efterblivna apa, ger plats åt dem
Hur är jag en cuck för att jag ger plats, när det är det du efterfrågar i nästa mening? Då ska jag ha någon form av mänsklig kompensation för det. En nick och ett leende räcker.
Citera
2019-05-28, 11:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja, då har jag inga problem med dig. Vad är din poäng? Avundsjuk är jag inte, jag vill inte ha barn.
Ok men du kanske är avundsjuka på att de är lyckliga? Du verkar ju vara lite Scrudge.
Citera
2019-05-28, 11:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är ju det jag gör din efterblivna apa, ger plats åt dem
Hur är jag en cuck för att jag ger plats, när det är det du efterfrågar i nästa mening? Då ska jag ha någon form av mänsklig kompensation för det. En nick och ett leende räcker.
Jaha. Du var inte bara en skör snöflinga utan även en bekräftelsehora.
Ja, jag är ledsen att dessa horder av barnvagnsmarodörer stör just dig i din vardag. Vi borde kanske införa förbud för barn o allt vad det innebär på offentlig plats?
Citera
2019-05-28, 11:31
  #9
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Vi som kan tänka däremot förstår de som bara tar sig rättigheter med barnvagn. De är så jävla tvugna då övriga i landet inte ens orkar ge plats åt andra.

Detta, det borde vara lika självklart att ge plats åt såna som kommer med barnvagn som det är att ge plats åt äldre i kollektivtrafiken om det är slut på sittplatser, eller att hjälpa personer i rullstol om det behövs.

Tyvärr är en stor del av befolkningen egocentriska kukhuvuden utan allmän hyfs och då blir det som det blir.
Citera
2019-05-28, 11:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Detta, det borde vara lika självklart att ge plats åt såna som kommer med barnvagn som det är att ge plats åt äldre i kollektivtrafiken om det är slut på sittplatser, eller att hjälpa personer i rullstol om det behövs.

Tyvärr är en stor del av befolkningen egocentriska kukhuvuden utan allmän hyfs och då blir det som det blir.
Skönt att någon såg min poäng.
Vi har ett kallt samhälle där vi alla bidrar. Detta gör att vi alla är lika skyldiga, även TS.
Citera
2019-05-28, 11:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Detta, det borde vara lika självklart att ge plats åt såna som kommer med barnvagn som det är att ge plats åt äldre i kollektivtrafiken om det är slut på sittplatser, eller att hjälpa personer i rullstol om det behövs.

Tyvärr är en stor del av befolkningen egocentriska kukhuvuden utan allmän hyfs och då blir det som det blir.
Märkligt att jag aldrig stött på detta, det kan inte vara ni som är griniga? Håller dock med om att man kan tacka om någon går åt sidan.
Citera
2019-05-28, 11:43
  #12
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Märkligt att jag aldrig stött på detta, det kan inte vara ni som är griniga? Håller dock med om att man kan tacka om någon går åt sidan.

Nej, dessvärre är det relativt vanligt, folk i allmänhet bryr sig tyvärr inte alls om några andra än sig själva.

Om jag ser någon som kommer med 3 matkassar och en barnvagn och har svårt att få in allt i bussen så går jag och frågor om dom behöver hjälp och hjälper till att lyfta in. I 99% är jag ensam om saken eftersom alla andra sitter och glor som mähän, eller ännu värre, himlar med ögonen och suckar högljutt över att det tar så länge.

Det tar ett par sekunder ur ens vardag att hålla uppe en dörr eller ge utrymme åt någon annan. Det är sådant som hör till allmän hyfs och ärligt talat inte ens någonting som borde avkräva något tack eftersom det borde vara en ren självklarhet.

Men visst, det kostar inte heller någonting att tacka för hjälpen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in