• 1
  • 2
2019-05-28, 02:01
Medlem
Hej,

Som rubriken lyder så letar jag efter community eller dylikt som omges av privatpersoner som lånar ut pengar under ordnade förhållanden.

Jag har kommit till insikt att det inte finns något sätt att låna pengar på traditionellt sett för mig. Enligt UC har jag 20,10 i kreditscore Vilket är förståeligt med tanke på hur nyligen skulder betalats av.

Det närmsta jag kommit var balanzia som dock inte kunde pga deras gräns var 20.00🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Har haft kfm o skulder sedan 20 års åldern och iår april blev jag första gången helt nollad där.

Har privata skulder kvar på 25.000kr vilket är en skitsumma men dessa pengar växer extremt fort då tidsfrister har brutits så kommer aldrig komma ifrån dom.
Har försökt få ett lån till detta och bara andas ut 10års pengastress...
Fick förra året mitt första barn 1år iår, min sambo har varit den drivande och fått mig att lyckats då vi nu vill börja tänka på nösta steg vilket jag hade gett upp.

Har ett fast jobb och årsinkomst förra året landade på 320.000 (lågt pga pappadagar och endel sjukskrivning). Min sgi är beräknad till 360.000kr, snittlön på 28500 ish.
Med dessa förutsättningar anser jag att det borde gå men finns inget...

Letat privatlån både över o under jorden men får inga svar samt kommer från en familj där det absolut inte går att be om hjälp för finns ingen hjälp att få.

Vad gör jag? Min sambo står på ett billån samt ska ev kolla om hon kan få ett lånelöfte ensam till billigare hus så hon kan inte låna pengar till det heller. Så trött på att alltid nästan komma fram men ändå inte 😒

Behöver man inte pengar får man låna hur mkt som helst... Om du riskerar att förstöra 10års slit för att hamna i en orimlig skuldökning varje månad till personer som inte bryr sig så får du inget lån pga stämpeln trots detta med bra förutsättningarna.. argh så frustrerad
Citera
2019-05-28, 05:09
Medlem
sucuks avatar
Ett lån på 25k?

Skit i det, skaffa ett extraknäck och jobba undan skulden asap. Sköt sedan ekonomin och avvakta att betalningsanmärkningarna försvinner så har du blankt papper sedan. Ge fan i att någonsin mer ta lån till något annat än bostad eller studier.

Edit: Om inga kreditinstitut vill låna ut så har du failat deras riskbedömning och då kommer du knappast hitta privatpersoner som är villiga att låna ut heller..
Senast redigerad av sucuk 2019-05-28 kl. 05:11.
Citera
2019-05-28, 05:34
Medlem
Sooks avatar
Förstår inte riktigt varför du ska låna pengar när du har en helt okej lön. Dessutom har du en sambo som väl har nån sorts inkomst också. Då kan väl inte 25000 var något svårt att betala? Kanske inte på en månad men ändå.
Citera
2019-05-28, 09:04
Medlem
Det framgår i min post varför jag vill ta ett lån med villkor jag klarar av.

Det framgår också i min post precis allting som ni ifrågasätter, förstår att det är schyst med mycket posts på sin profil men trodde nivån var högre här men de verkar inte vara någon mening att posta en fråga, jag blir bara irriterad på era svar.

Om ni är skyldiga x en skitsumma på 25000kr där det inom några månader mycket väl kan vara 50.000 samt varit utelåst från precis allt ni ”normala strömmen” tar förgivet sen 10år tillbaka... lån, el, bostad, abonnemang telefon internet u namn it.

Skulle det ens vara möjligt för er att relatera eller förstå?
Jag har jobbat blod svett o tårar, missat så mkt med min familj för att jobba för att kunna skapa en grund o ha en framtid på. Förra året löste jag ca 100.000kr i skulder samtidigt som jag betalar hyra mat leverne för en familj på ett barn. Och den sista privata skulden jag har är till organiserad brottslighet där 1sek efter avtalad tid ger skrattretande bötesbelopp och räntor. Jag har gjort bort mig och denna skuld har jag betalat på i flera år men jag får aldrig loss tillräckligt med pengar för att nolla det. Haft utmätning på min lön och betalat på 3privata lån sen jag var 20år.

Att ni ens funderar på att kasta moraliskt skit på mig efter det så glöm att jag fråga. Rubriken var ganska precis i min fråga, inlägget innehåller information som ska få såna som ni att inte göra er besvärade att svara.

Om jag hade ett så enkelt alternativ som ni ser är lösningen hade det redan varit löst.. jag ör inte i någon fara utan en kassako för dessa människor och jag betalar bara för tid varje månad skulden minskar aldrig. Nu är tiden jag hade kunnat lösa det om jag inte haft det tufft med sämre inkomst som pappaledig samt obetalda fakturor på bilreparwtion, tandläkare etc.

Att vara bekväm som ni och offra 3år till av att stå helt stilla med en son som växer varje dag klarar jag inte av. Jag dömer mig själv tillräckligt från förr och jag har fan gjort rätt för mig behöver bara en sista hjälp över mållinjen.

Så tillbaka till vad jag undrade finns det någonstans där man kan låna pengar privat med självklart höga räntor men mer mänsklig amortering? Skriver skuldebrev etc för att det ska gå pt båda håll.

Tack för jag fick skriva av mig till er vanillas! Är det denna nivå av moraliskt skitkastande och folk som tror dom vet bättre utan att ens läsa igenom första posten och framförallt inte gjort som jag. En betalningsanmärkning och folk reggae sig på forum och tycker dom är experter. Skrattretande
Citera
2019-05-28, 09:32
Medlem

Inom ett par månader borde din kredit-score vara bättre. speciellt då den nya deklarationen för 2018 syns i UC-rapporten. Vänta på den så lär du liga under 20%.
Citera
2019-05-28, 09:55
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookieboo
Det framgår också i min post precis allting som ni ifrågasätter, förstår att det är schyst med mycket posts på sin profil men trodde nivån var högre här men de verkar inte vara någon mening att posta en fråga, jag blir bara irriterad på era svar.

Fast om man skriver inlägg i ett diskussionsforum så kanske man får räkna med att inte alla ser på saken på samma sätt. Du kanske anser varför du behöver ta ett lån men andra kanske vill framföra andra möjligheter för dig att slippa. Bara för att man ifrågasätter något behöver det inte betyda att man är taskig. Det kan mycket väl vara precis tvärtom. Att du sen blir irriterad kan vara ett tecken på att du kanske har fel eller inte tänker i ett större perspektiv.

Citat:
Om ni är skyldiga x en skitsumma på 25000kr där det inom några månader mycket väl kan vara 50.000 samt varit utelåst från precis allt ni ”normala strömmen” tar förgivet sen 10år tillbaka... lån, el, bostad, abonnemang telefon internet u namn it.

Problemet med ditt resonemang för mig är att om det är en skitsumma varför är det då ett problem?
Du skriver att det ökar mycket varje månad. Det har i alla fall jag svårt att förstå om du inte redovisar vad lånet kostar dig och vilka villkor.

Om det nu är så att det är en hutlös ränta och villkor sämre än dåliga sms lån så kan jag ha viss förståelse men varför betalade du inte av detta lånet först i så fall? Varför vänta med det sämsta lånet till sist? Det har jag svårt att förstå.
Citat:

Jag har jobbat blod svett o tårar, missat så mkt med min familj för att jobba för att kunna skapa en grund o ha en framtid på.

Det är nog flera som förstår och bra jobbat av dig att du kommit så här långt. Men som du skriver är 25 000 kr inte mycket men då du inte redovisar hur villkoren ser ut är det svårt att förstå ditt resonemang även om det är till lånehajar du är skuldsatt.

Citat:
Förra året löste jag ca 100.000kr i skulder samtidigt som jag betalar hyra mat leverne för en familj på ett barn. Och den sista privata skulden jag har är till organiserad brottslighet där 1sek efter avtalad tid ger skrattretande bötesbelopp och räntor. Jag har gjort bort mig och denna skuld har jag betalat på i flera år men jag får aldrig loss tillräckligt med pengar för att nolla det. Haft utmätning på min lön och betalat på 3privata lån sen jag var 20år.

Och av alla lån tyckte du detta var bäst att betala av sist?

Citat:
Att ni ens funderar på att kasta moraliskt skit på mig efter det så glöm att jag fråga. Rubriken var ganska precis i min fråga, inlägget innehåller information som ska få såna som ni att inte göra er besvärade att svara.

Tror att problemet med din fråga är att det inte finns så stort om något utbud att låna ut från privata långivare. Jag känner inte till något som fungerar utan det är troligen liknande lösningar som ditt nuvarande lån.

Citat:
Om jag hade ett så enkelt alternativ som ni ser är lösningen hade det redan varit löst.. jag ör inte i någon fara utan en kassako för dessa människor och jag betalar bara för tid varje månad skulden minskar aldrig. Nu är tiden jag hade kunnat lösa det om jag inte haft det tufft med sämre inkomst som pappaledig samt obetalda fakturor på bilreparwtion, tandläkare etc.
Citat:
Att vara bekväm som ni och offra 3år till av att stå helt stilla med en son som växer varje dag klarar jag inte av.

Hur kan det ta 3 år för 25 k hur fungerar detta lånet egentligen? Du skriver att skulden ökar varje månad hur kan det då ta tre år? Jag blir inte klok på hur du resonerar riktigt och det är lite dubbla budskap.

Citat:
Jag dömer mig själv tillräckligt från förr och jag har fan gjort rätt för mig behöver bara en sista hjälp över mållinjen.

Så tillbaka till vad jag undrade finns det någonstans där man kan låna pengar privat med självklart höga räntor men mer mänsklig amortering? Skriver skuldebrev etc för att det ska gå pt båda håll.

Tack för jag fick skriva av mig till er vanillas! Är det denna nivå av moraliskt skitkastande och folk som tror dom vet bättre utan att ens läsa igenom första posten och framförallt inte gjort som jag. En betalningsanmärkning och folk reggae sig på forum och tycker dom är experter. Skrattretande

Nu är du i avdelningen ekonomi och jag tror nog att det kan finnas ganska många "experter" och användare som är intresserad ock kunniga inom ekonomi. Man måste kunna ha avvikande åsikter och förslag annars är det svårt att hävda att det är en diskussion. Jag tycker inte heller du har fått en massa skitkastande men du tar det kanske på så sätt istället för att fundera i andra banor.

När det gäller att låna ut pengar generellt. Brukar jag vända på det hela. Om jag skulle låna ut pengar skulle jag då göra det till mig själv. Vilka villkor skulle jag kunna acceptera mot den möjliga vinsten som jag får för att låna ut pengarna.

Nära och vänner skulle jag vara ännu mer fundersam kring att låna ut och i så fall skulle det vara på premisser att de är i stor nöd och att jag inte kanske räknar med att få tillbaka pengarna.
Citera
2019-05-28, 10:35
Medlem
Jag känner inte till något community som lånar ut pengar, till folk som sannolikt inte kommer återbetala.

Skuldebrev är ju bara av värde för seriösa utlånare om det finns tillgångar som kan säljas utifall att skulden inte betalas. Dvs om man äger bil, hus, båt eller annat av värde.

Du verkar ha bil. Kan du inte göra dig av med den för att frigöra 25k? Måste du ha bil kanske en billigare modell duger?
Citera
2019-05-28, 11:13
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Jag har jobbat blod svett o tårar, missat så mkt med min familj för att jobba för att kunna skapa en grund o ha en framtid på. Förra året löste jag ca 100.000kr i skulder samtidigt som jag betalar hyra mat leverne för en familj på ett barn. Och den sista privata skulden jag har är till organiserad brottslighet där 1sek efter avtalad tid ger skrattretande bötesbelopp och räntor. Jag har gjort bort mig och denna skuld har jag betalat på i flera år men jag får aldrig loss tillräckligt med pengar för att nolla det. Haft utmätning på min lön och betalat på 3privata lån sen jag var 20år.

Att vara bekväm som ni och offra 3år till av att stå helt stilla med en son som växer varje dag klarar jag inte av. Jag dömer mig själv tillräckligt från förr och jag har fan gjort rätt för mig behöver bara en sista hjälp över mållinjen.

Känns som du och din sambo får ta precis varje öre ni har av er lön och möjligen sälja allt av värde för att kvitta denna skuld. Som du säger så orkar du inte ha denna skuld liggande i flera år framöver. Lev som råttor i tre månader så ni kan leva skuldfria i framtiden.

Jag vill gärna höra vad som ligger bakom denna skuld och även hur skulden fungerar?
Citera
2019-05-28, 12:00
Medlem
Oavsett så tror jag inte lösningen på ditt problem är att ta fler lån. Men din historia går inte ihop, vilka tidigare postare också anmärkt på.

Hur kan din ekonomi stå still under 3 år för att du har 25k i skuld kvar någonstans. Samtidigt som du precis betalat av en skuld på 100k. Förstår ju själv att det inte finns någon rimlighet i det du skriver vilket leder till den enkla slutsatsen att du för dig med osanning eller grovt utelämnar vital information.

Edit: En snabb posthistorikkontroll ger mig känslan att det handlar om drogrelaterade skulder. Är du nu, med barn och allt, drogfri?
Senast redigerad av allan78 2019-05-28 kl. 12:04.
Citera
2019-05-28, 13:23
Medlem
Varför skulle någon vilja låna dig pengar?

Du är definitivt en högrisk för långivare. Delvis har du nyss avlutat en relation med kronokalle, du har obetalda fakturor, en historia av drogproblematik samt kontakter med kriminella.

Varför ska då en okänd person riskera en massa pengar när denne kan få en nästan garanterad avkastning med fonder eller en klart mindre risk med aktier.

Bästa rådet jag kan ge dig är att försöka få ett lån av släkt eller vänner.
Citera
2019-05-28, 19:15
Medlem
Alla frågor som ni har ställt nu finns svar på i min post men jag väljer att be någon låsa tråden det var uppenbarligen inte rätt typ av människor.

En skuld på 25k som aldrig minskar innebär att allt du betalar är ränta och med försenade betalningar till folk som får dig godkänna räntan då köper man bara tid.

Det framgår också att mina skulder har utmätts på min lön utan min kontroll, hur ska kah då prioritera ett lån som är privat
och svart?

Och eftersom alla verkar undra varför ett så litet lån, hade jag kunna ordna min situation utan ett lån just idag pronto hade jag gjort det. Hur kan inte folk läsa igenom vad man precis skrivit, allt innehåll svarar på precis alla ers frågor.

Jag skriver själv att jag har dålig kreditvärdighet och är medveten om det problemet är Nu annars får jag släppa rökningar o hyra för att lösa ett stelt lån och börja om kfm tidsfristen. Så att vänta på bättre tider är inget alternativ.

Kan inte poängtera nog att frågan var om folk har koll på forum eller communitys eller hur man ska bete sig för att hitta det.

Första inlägget är all information kring detta för att slippa en idiotisk post om ”varför 25k” vänta bara lite. Lixom what är det de bästa alternativet absolut men ska en sån skitsumma starta om allting menar ni? Att man får skylla sig själv? För isåfall har jag betalat mina skulder i onödan... om man har gjort bort sig ett årtionde bort och ändå vänt hela sitt liv, betalar för sina misstag. Betalat alla jävla räntor och avgifter. Skaffat familj ovh lämnat 20års åldern o kan kalla sig för senior (lol). Då anser jag att man kan ge sig en klapp på axeln.

Min frågeställning är en akut situation som uppstått av ren otur samt att jag tagit hand mitt barn o medvetet haft lägre inkomst.

Kombinationen är en röra, nu står man o stampar igen, är iland inga skulder kvar och har dåligt uc score till följd av min historia men dra åt helvete den som påstår Massa nedlåtande skit och ni som anser ni har rätt och gillar o multiquota en hel post o ifrågasätta den när det uppenbarligen är helheten som spelar någon roll borde sluta stirra in i skärmen och fortsätta odla moppemuschen.

Ingen av er har någon erfarenhet av vad förstört, låtit de bli värre som en idiot för att sen vända allt och fan kriga sig igenom allt. Försökte inte preskibera en enda skuld itan jag betalade räntor på mkt från 20009 o framåt.

Nu har jag betalat mitt pris och hur fan kan ni ändå inte se hur jag gör det? Jag kan inte få lån nu för nyligen sista skulderna försvann. oK jag köper det, skapar en post med frågan om det finns seriösa privatpersoner som kan se min resa och få ett starkt förtroende för att jag fixar detta?

Gå o jobba in en anmärkning med er milleniumbarn
Citera
2019-05-28, 21:24
Medlem
godboys avatar
Att du, TS, inte ens klarar av att hålla en god ton i din egen tråd säger rätt mycket. Du förväntar dig att det ska finnas privatpersoner som ska låna ut pengar till dig, med din kreditvärdighet? Skulle inte tro det! Jag vet att det finns såna communityn, men vet ej hur de funkar, men de lär nog kolla kreditvärdighet.

Tyvärr så ser det svårt ut att bli av med skulden till brottsyndikatet, deras affärsidé är nämligen att din skuld aldrig kommer kunna regleras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in