2019-05-27, 14:04
Medlem
Alltså jag kan ej sluta tänka på astrologi. Det gör mig tokig. Ibland har jag distans till det och mår bra. Men när jag mår sämre är det det ENDA jag kan tänka på. Och jag gör det på ett destruktivt sätt. Hittar fel i mina planeter och hittat bevis för att jag är en hopplös person. Jag har solen i tvillingen och månen i fiskarna och alla skriver hela tiden att det är en problematisk kombination. Sen har jag ascendebten, Venus, mars och Jupiter i lejonet.

Jag känner mig urfånig när jag skriver detta. Trott eller ej så är jag en intelligent person som på något vis kan förstå dårskapen i detta.

Men det blir så verkligt för mig. Jag hittat bevis och tror verkligen att allt som skrivs om mig stämmer.

Är det någon annan som upplevt detta? Eller åtminstone kan få mig på något sånär bättre spår? Jag går under av dessa tankar.

Kram.
Citera
2019-05-27, 15:20
Medlem
Treantprotectors avatar
Har du funderat på att bli religiös?
Citera
2019-05-27, 15:36
Medlem
Fast jag tror bestämt att vissa stjärntecken passar bättre med varandra.

Har du tagit kokain? Du kan få ångest av det och att vara elak också. När man mobbar andra osv...
Citera
2019-05-27, 15:48
Medlem
TS;

Jag brukade också vara besatt av sådant. Men egentligen inte på nåt "jobbigt" sätt, kanske förutom att jag ofta frågade folk vilket tecken dom var. Försök göra tvångstankarna till nåt positivt, du kan t.ex börja läsa massor av böcker i ämnet (astrologi ansågs vara ren vetenskap förr i tiden) och bli riktigt bra på det. Gör det till nåt intressant, nåt lustfyllt.

Mvh.
Citera
2019-05-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Har du funderat på att bli religiös?

Ja, faktiskt. Är nog det, men inte till ek speciell religion.
Citera
2019-05-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Fast jag tror bestämt att vissa stjärntecken passar bättre med varandra.

Har du tagit kokain? Du kan få ångest av det och att vara elak också. När man mobbar andra osv...

Aldrig tagit kokain. Är aldrig elak heller. För snäll snarare.

Tror du även att en kan läsa ut sin personlighet av stjärntecken?
Citera
2019-05-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
TS;

Jag brukade också vara besatt av sådant. Men egentligen inte på nåt "jobbigt" sätt, kanske förutom att jag ofta frågade folk vilket tecken dom var. Försök göra tvångstankarna till nåt positivt, du kan t.ex börja läsa massor av böcker i ämnet (astrologi ansågs vara ren vetenskap förr i tiden) och bli riktigt bra på det. Gör det till nåt intressant, nåt lustfyllt.

Mvh.

Problemet är att det är lustfyllt ibland. Har läst på myclet. Tycker det är roligt och intressant. Men jag tar det ett steg för långt. Och istället för att se mig som jag är (eller andra som de är), så ser jag massa soltecken och måntecken och tror att jag vet allt om dem, eller mig själv.

Samma sak med psykologi. Jag började läsa till psykolog men jag kan inte hantera kunskap om hur människan fungerar för jag ”missbrukar” den kunskapen. Tror att jag vet allt. Börjar kritisera mig själv osv. Det är hemskt. Ser mönster som inte finns osv.

Du sa att du brukade vara besatt. Du är inte det längre då?
Citera
2019-05-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsangest
Problemet är att det är lustfyllt ibland. Har läst på myclet. Tycker det är roligt och intressant. Men jag tar det ett steg för långt. Och istället för att se mig som jag är (eller andra som de är), så ser jag massa soltecken och måntecken och tror att jag vet allt om dem, eller mig själv.

Samma sak med psykologi. Jag började läsa till psykolog men jag kan inte hantera kunskap om hur människan fungerar för jag ”missbrukar” den kunskapen. Tror att jag vet allt. Börjar kritisera mig själv osv. Det är hemskt. Ser mönster som inte finns osv.

Du sa att du brukade vara besatt. Du är inte det längre då?

Nej, jag växte ifrån det på sätt och vis. Kan förvisso fortfarande tycka att astrologi kan vara roligt, men inte så att jag är "besatt" av det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in