• 1
  • 2
2019-05-27, 11:58
Medlem
Hur är det att jobba hos nordea som kundstjänst medarbetare ?

Vilka krav ställs det för att få jobbet och finns det något man kan göra ifall man saknar erfarenhet... tex erbjuda att göra praktik eller dylik ?
Citera
2019-05-27, 12:48
Medlem
undercover-racists avatar
Dåliga chefer, dålig arbetsmiljö. Det är en lekstuga och nordea anställer helst folk som inte vågar kritisera.
Citera
2019-05-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Dåliga chefer, dålig arbetsmiljö. Det är en lekstuga och nordea anställer helst folk som inte vågar kritisera.
kan du utveckla mer..? har du jobbat där eller finns det någon tråd om det där många intyger om liknande...

Vad ligger lönen på för nybörjare samt del eller heltidstjänst ?
Citera
2019-05-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
kan du utveckla mer..? har du jobbat där eller finns det någon tråd om det där många intyger om liknande...

Vad ligger lönen på för nybörjare samt del eller heltidstjänst ?

Jag var på intervju. Lönen var 23000 kr brutto för heltid, d.v.s. ca 16000kr efter skatt. Om du efter ett tag tar swedsec licens eller certifieras inom bolån kan du gå upp någon tusenlapp i månadslön. Rena möget. Fick gå en runda genom kontoret och arbetsmiljön var under all kritik. Anställda satt med datorer från början på 00-talet. Dessutom hade varje medarbetare en egen plastlåda med namn för att förvara sina privatsaker, sådana lådor som förekommer på dagis. Ett skämt rent ut sagt och jag blev minst sagt chockad att Nordea var så pass uselt som arbetsplats.
Senast redigerad av undercover-racist 2019-05-27 kl. 21:57.
Citera
2019-05-27, 22:14
Medlem
Citat:
Jag var på intervju. Lönen var 23000 kr brutto för heltid, d.v.s. ca 16000kr efter skatt. Om du efter ett tag tar swedsec licens eller certifieras inom bolån kan du gå upp någon tusenlapp i månadslön. Rena möget. Fick gå en runda genom kontoret och arbetsmiljön var under all kritik. Anställda satt med datorer från början på 00-talet. Dessutom hade varje medarbetare en egen plastlåda med namn för att förvara sina privatsaker, sådana lådor som förekommer på dagis. Ett skämt rent ut sagt och jag blev minst sagt chockad att Nordea var så pass uselt som arbetsplats.
ok låter tråkigt.. hur länge sen var denna intervju? och fick du jobbet sen el tackade nej?
Citera
2019-05-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
ok låter tråkigt.. hur länge sen var denna intervju? och fick du jobbet sen el tackade nej?

Det var ca 6 månaders sen, och jag tackade nej.

Men gå på intervjun åtminstone om du får chansen, vem vet, det kan ha skett förbättringar.
Citera
2019-05-28, 13:51
Medlem
Citat:

Lol självklart fick inte du jobbet undercover-racist eftersom Nordea inte vill ha en tokig muslim som skrämmer bort kunderna och hotar/skriker på övriga anställda, så ljug inte om att du tackade nej till jobbet.
Citera
2019-05-28, 16:54
Medlem
Självfallet tackade jag nej. 23ksek brutto/mån är alldeles för lite utifrån den kompetens och de erfarenheter jag besitter.

Sedan så får inte något svenskt företag neka någon anställning p.g.a. en viss religiös tillhörighet. Bara så att du vet.
Senast redigerad av undercover-racist 2019-05-28 kl. 16:59.
Citera
2019-05-28, 17:39
Medlem
Citat:
Självfallet tackade jag nej. 23ksek brutto/mån är alldeles för lite utifrån den kompetens och de erfarenheter jag besitter.

Sedan så får inte något svenskt företag neka någon anställning p.g.a. en viss religiös tillhörighet. Bara så att du vet.
Du är anställd för att ta emot samtal och har svårt att tänkta mig att du får mycket mer någon annanstans.
Citera
2019-05-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Du är anställd för att ta emot samtal och har svårt att tänkta mig att du får mycket mer någon annanstans.

Ja men det här passar folk som inte har mer än gymnasieutbildning och 0-2 års arbetslivserfarenheter. För monotont och ostimulerande för min del. Lönen kass. Arbetsmiljön kass. NEJ TACK
Citera
2019-05-28, 18:07
Medlem
Duerfs avatar
Ingångslön för kundtjänst på Nordea är runt 25 000 plus runt 1000 kr i månaden i lunchförmån. Det är ett bra sätt att lära sig bankverksamheten i grunden och är ett jobb där många går vidare till andra tjänster i banken.

Nordea använder mycket psykometriska tester från Cut-e i rekryteringsprocesserna. Till kundtjänstjobb tror jag de använder logisk slutledningsförmåga, test av administrativ förmåga (hitta verbal och numerisk information) och språkförmåga. Jag antar att erfarenhet av att arbeta i telefon är meriterande för dessa tjänster.
Citera
2019-05-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Ingångslön för kundtjänst på Nordea är runt 25 000 plus runt 1000 kr i månaden i lunchförmån. Det är ett bra sätt att lära sig bankverksamheten i grunden och är ett jobb där många går vidare till andra tjänster i banken.

Nordea använder mycket psykometriska tester från Cut-e i rekryteringsprocesserna. Till kundtjänstjobb tror jag de använder logisk slutledningsförmåga, test av administrativ förmåga (hitta verbal och numerisk information) och språkförmåga. Jag antar att erfarenhet av att arbeta i telefon är meriterande för dessa tjänster.
shit jag kommer aldrig klara av så många tester.. varför kan man inte bara göra obetald praktik och visa vad man går för inom några månader efter att man har lärt sig arbetsuppgifterna och sen om de vill erbjuda anställning eller ej.. då får man iafl erfarenheten och kan söka hos andra företag eller banker, det är win win för båda parterna tycker jag.

Om många företag och banker skulle följa det systemet att lära folk arbetsuppgifterna sedan se hur bra man folk gör från sig eller ej och därefter anställa personen så skulle inte Sverige ha så hög arbetslöshet som den har idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in