• 1
  • 2
2006-03-03, 19:53
Medlem
FoXxs avatar
Mina föräldrar avslöjade att dem tänker skicka iväg mig på en resa till Australien i sommar.
Ca. 20 timmars flygning eller något sånt.

Och då är min fråga Hur fasen ska jag stå ut 20h i ett flygplan? Kan jag även lägga till att jag valt att inte åka med päronen på semester ett par år nu för att jag är lite flygrädd, får ångest och så på planet. Vad kan man be doktorn om?

Hört att vissa fått Somadril, är det något man kan be om rakt ut efter att man förklarat sin situation? Eller Stilnoct kanske för att sova på planet?
Citera
2006-03-03, 20:07
Bannlyst
My best bet är att du tar någon av de mer sedativa benso och blandar det med en till, eller sömngivande pseudobenso. Halcion+temesta+stilnoct fick en Sundsvalllsresa med bil, att gå på fem minuter i upplevd tid.
Faktum är att benso främst skrivs ut vid sidan av ångestproblematik/sömnsvårigheter, just pga flygrädsla och för att eliminera jetlag. Men då kan du också addera melatonin.

Somadril är lätt att få tag i utan att gå genom läkarvården, och funkar även förträffligt.
Citera
2006-03-04, 06:50
Medlem
Tjacktorskens avatar
Tjack kanske? Du kommer garanterat att vrida, vända på allt du hittar och springa runt som ett psykfall på planet.
Citera
2006-03-04, 08:02
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Mina föräldrar avslöjade att dem tänker skicka iväg mig på en resa till Australien i sommar.
Ca. 20 timmars flygning eller något sånt.

Och då är min fråga Hur fasen ska jag stå ut 20h i ett flygplan? Kan jag även lägga till att jag valt att inte åka med päronen på semester ett par år nu för att jag är lite flygrädd, får ångest och så på planet. Vad kan man be doktorn om?

Hört att vissa fått Somadril, är det något man kan be om rakt ut efter att man förklarat sin situation? Eller Stilnoct kanske för att sova på planet?
Det är bara ringa din vårdcentral/läkare och säg att du är extremt flygrädd så kan du få stess tior utan problem och säkerligen stilnoct med. Men viktigt är att påpeka att man är EXTREMT rädd annars får du stess 2mg lr ngt annat skräp. Sedan tar du givetvis ett par stadiga groggar på planet så är du framme innan du anar. Det kan bli jobbigt om du byta plan förståss men informera flygpersonalen så hjälper dom dig säkert om du skulle bli helt kokt.

lycka till
Citera
2006-03-05, 21:11
Medlem
catlands avatar
Mitt tips är att inte ta någonting, med tanke på risken att flygplanet störtar. Därför bör du sitta på helspänn hela tiden. Läs absolut inte, det gör så att du tappar koncentrationen.
Citera
2006-03-05, 22:49
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Mitt tips är att inte ta någonting, med tanke på risken att flygplanet störtar. Därför bör du sitta på helspänn hela tiden. Läs absolut inte, det gör så att du tappar koncentrationen.

Vafan sånt där gör en än mer modfälld
Citera
2006-03-05, 22:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Been there, done that. Sitter alltid på helspänn när jag flyger...
Extra jobbigt är det när man blir skitnödig men törs inte lämna platsen med tanke på risken för att störta...

Gah!!!
Citera
2006-03-05, 22:54
Medlem
bloinks avatar
Citat:

Why ?

OnT: Gör som de andra personerna skrivit; berätta för läkare/psykolog att du är flygrädd så löser det säkert sig.
Citera
2006-03-05, 22:56
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Vafan sånt där gör en än mer modfälld

Bara av flygplansmodellen Boeing 747 (eller så var det 737, kommer inte ihåg) så lyfter ett plan på jordklotet var 5e sekund.. och hur ofta läser du att de störtar?
Du har ingenting att oroa dig för. Men jag vet, jag känner precis som dig.. fast i själva verket borde man vara räddare när man sätter sig i en bil, då risken för att råka ut för en livshotande olycka är betydligt större.

Ha en trevlig resa, jag avundas dig.

edit:
Källa för mitt påstående: Discovery Channel, vad annars?
Citera
2006-03-05, 23:43
Medlem
bIZongs avatar
Sålänge du hamnar med nå schysstflygbolag så är det ganska lungt då kan du roa dig med att se film/spela spel helaresan och på så sätt koppla av. Men gå till läkaren och säg att du är rädd för att flyga så fixar han nog till nått fint. Det är faktiskt inte så jävla drygt att flyga till australien.
Citera
2006-03-05, 23:51
Medlem
size_queens avatar
glodde jus tpå ett avsnitt av grattis världen när dom flyger till cooköarna eller nått. tar dom ca 40 timmar.. där kan man snacka sugigt lång flygresa!
Citera
2006-03-06, 00:20
Medlem
Jag är flygrädd som bara fan. Skiter nästan ner mig i den minsta turbolensen. Ssst jag var utomlands så hade jag planerat in en bra hemresa, jag var ute och söp till klockan 5, planet lyfte klockan 8. Jag var totalt slut, kunde inte ens hålla ögonen öppna. Men när jag kom på planet så somna jag fan inte. Inte nog med att jag var rädd, jag var skitfull och rädd...

Jag flyger iaf 1 gång om året (2 gånger då man måste komma hem) och har lärt mig att fan det bästa är att "ride it out"... Visst att det blir svettiga 20 timmar, men kan inte tänka mig att det blir bättre om du skulle snea på stilnoc uppe i ett jävla flygplan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in