Nej. Men "hotet" är kraftigt överdrivet, och det har blivit förbjudet att alls ifrågasätta överdriften, då just överdriften är ett sätt att tvinga medelklassen och de sämst ställda i de rika länderna till underkastelse i form av sänkt levnadsstandard och högre miljöskatter för att lättare klara kostnaderna för invandringen. Det är ingen slump, att Sverige, som tagit ett extremt stort "ansvar" för migranter av olika slag också ska vara bäst på underkastelse för miljön med de högre miljöskatter och andra uppoffringar (inte minst för äldre som inta kan gå och cykla så långt) om detta innebär. Grejen är ju, att växterna faktiskt existerar nära den undre gränsen för koldioxid som de kan klara. De verkliga klimatkatatrofer som har drabbat särskilt djur men även växter är kraftiga köldperioder orsakade av vulkanutbrott och meteoritnedslag (i bägge fall stoft som förmörkat solen under några till tiotals år, och som t.o.m. anses ha utrotat vissa människosläktingar. Den enda framgång jag har hört angående varmperioder med hög CO2-halt som klimathysterikerna haft ät nåt event (co2 från vulkaner vill jag minnas) som förändrade växtligheten (men inte gjorde att alla växter försvann), som höjde tempen ca 2 grader tror jag det var, men inte påverkade dinosaurierna nämnvärt)...Vad jag vet har det inte gått så mycket forskningspengar till att ta reda på eventuell fördelar med högre CO2-halt. Högre CO-2-halt skulle t.ex kunna gynna växter som har mindre lövverk men i stället kan satsa mera på att bygga ut rotsystem och stam (för t.ex. vattenlagring)och därmed lättare kunna beväxa öknar, samt växter i havet). Nackdelarna med de stora lövverk som krävs för att klara låga CO2-nivåer är ju just att växterna förlorar mycket vatten via löven. Kaktusar, där stammen utgör "lövverket", samt up-and-down-trees som bara har löv korta tider växer ju i torra områden. Men visst, växtligheten skulle säkert förändras med mera CO2, men bättre eller sämre är en smakfråga. Sannolikt skulle dock livsmedelsproduktion mm via grödor förbättras vid rätt val av grödor och produktionsmetoder.