• 1
  • 2
2019-05-26, 10:56
Medlem
Jag är på väg att ge upp.

Hur har ni delat upp vardagsysslorna?
Jag är SÅ TRÖTT på att behöva göra ALLT hemma.

Jag har försökt med allt känns det som. Har försökt prata med honom när jag inte är irriterad, när jag är irriterad, när vi inte är hemma, när vi är hemma, har försökt med att inte städa tills han själv tycker att de behöver städas (då skiftar tillslut färgen på handfatet vid toaletten från vitt till grått), har försökt prata med honom om vad vi har för syn på städning och vad som behöver städas när det städas (han tror det räcker med att dammsuga).

Jag orkar inte.

Hur jag ni löst städ-grejen?

Mvh
Citera
2019-05-26, 10:58
Medlem
butofcourses avatar
Han är ett barn fortfarande. Så länge du sköter hans sysslor så kommer han fortsätta se dig som hans mamma som städar efter honom.
Citera
2019-05-26, 10:58
Medlem
Ta in städhjälp eller byt man.
Citera
2019-05-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Han är ett barn fortfarande. Så länge du sköter hans sysslor så kommer han fortsätta se dig som hans mamma som städar efter honom.

Han sköter sitt egna shit (tallrikar från bordet, glas på vardagsrumsbordet och har sina kläder på sin plats tex) men det är ALLT annat liksom. Städa handfaten, ja, alla gemensamma utrymmen.

Jag är SÅ TRÖTT.
Citera
2019-05-26, 11:04
Medlem
defenseurs avatar
Mitt förslag är att ni delar upp ansvaret.
Lämpligen tar du det område som du kommer att ha svårast att tolerera ostädat.
-- toaletten, kanske? Eller diskbänken?

Men sedan får du vara disciplinerad och accpetera din sambos städning.
Det är meningslöst att försöka bestämma över varandra. Funkar inte.
Citera
2019-05-26, 11:04
Medlem
Asmodeusvults avatar
Är du hemmafru?

Gör han andra saker än just städningen eller sköter du om alla hushållssysslor?

Det är väl bara att lämna honom?

Jag menar att om ni inte kan komma överens om något så enkelt så kommer ni säkert inte komma överens om betydligt viktigare saker heller.
Citera
2019-05-26, 11:05
Bannlyst
Sluta städa och sexstrejk tills han lyssnar och hjälper till med städningen.
Citera
2019-05-26, 11:10
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsmaskens
Han sköter sitt egna shit (tallrikar från bordet, glas på vardagsrumsbordet och har sina kläder på sin plats tex) men det är ALLT annat liksom. Städa handfaten, ja, alla gemensamma utrymmen.

Jag är SÅ TRÖTT.

Låter som han är lite lätt autistisk, eller så har ni heeelt olika prioriteringar på vad rent är, kanske du är alldeles för pedantisk?

Föreslå städdag, ni dammsuger varannan gång, hota med konsekvenser om han inte förstår.
Citera
2019-05-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Är du hemmafru?

Gör han andra saker än just städningen eller sköter du om alla hushållssysslor?

Det är väl bara att lämna honom?

Jag menar att om ni inte kan komma överens om något så enkelt så kommer ni säkert inte komma överens om betydligt viktigare saker heller.

Jag är inte hemmafru. Pluggar 100% och jobbar så ofta jag hinner beroende på plugget.

Sköter långt ifrån alla hans sysslor men de gemensamma är han så extremt dålig på att jag inte vet hur jag ska göra längre.

Tvättar gör han nog aldrig. Jag behöver rena kläder tillskillnad från honom som har arbetskläder, när jag tvättar tar jag ju bara översta i tvättkorgen... men jag kanske bara ska sköta mitt helt.
Citera
2019-05-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Mitt förslag är att ni delar upp ansvaret.
Lämpligen tar du det område som du kommer att ha svårast att tolerera ostädat.
-- toaletten, kanske? Eller diskbänken?

Men sedan får du vara disciplinerad och accpetera din sambos städning.
Det är meningslöst att försöka bestämma över varandra. Funkar inte.

Ja, det var en bra ide med områdena. Jag tycker det blir så ÄCKLIGT när handfatet inte sköljts av på länge för ja, det blir damm överallt.

Problemet är väl främst att han har sin dotter här varannan vecka. Jag tycker att hans kassa städning inte är något barnet ska drabbas av..
Citera
2019-05-26, 11:18
Medlem
Citat:
Låter som han är lite lätt autistisk, eller så har ni heeelt olika prioriteringar på vad rent är, kanske du är alldeles för pedantisk?

Föreslå städdag, ni dammsuger varannan gång, hota med konsekvenser om han inte förstår.

Jag är absolut inte pedantiskt. Önskar jag kunde lägga upp lite bilder för att visa de ser ut när jag inte städar..
Citera
2019-05-26, 11:19
Medlem
Citat:

Vad skulle en konsekvensen kunna vara? Är så orimligt ändå. Vägrar vara hans jävla morsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in