2019-05-26, 15:49
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är röstmottagare som har en rast nu. Det går bra att ställa frågor här till mig. Jag ska försöka svara på frågor fram till ca 17:30 och därefter eventuellt blir det inte förrän inatt som jag kan svara på frågor igen.

En intressant sak i min vallokal är att SVT:s VALU där. Tydligen verkar varannan väljare ha deltagit i undersökningen under den tid på förmiddagen de var där.
Citera
2019-05-26, 15:49
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Hur många %-enheter är gränsen för att man inte ska åka ut?

4 %.
Citera
2019-05-26, 15:50
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Känslostormarna i din hjärna är inga argument.

Du har inget bättre svar alltså?
Citera
2019-05-26, 15:51
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Hur många %-enheter är gränsen för att man inte ska åka ut?
Minst 4% för att få plats i Eu-parlamentet (riksdagen.se)

Sverige har 20 mandat. Men skulle haft 21 om UK hade hoppat av som de skulle.
Citera
2019-05-26, 15:51
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag är röstmottagare som har en rast nu. Det går bra att ställa frågor här till mig. Jag ska försöka svara på frågor fram till ca 17:30 och därefter eventuellt blir det inte förrän inatt som jag kan svara på frågor igen.

En intressant sak i min vallokal är att SVT:s VALU där. Tydligen verkar varannan väljare ha deltagit i undersökningen under den tid på förmiddagen de var där.

Hur fungerar nya systemet med en gubbe i taget att välja lapp..?
Citera
2019-05-26, 15:52
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

Vid min vallokal var VALU där men bara 2 partier hade funktionärer utanför. S och V. Det var visserligen på morgonen så det kanske kom fler senare.
Citera
2019-05-26, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Jag tror inte jag förstår, men om du undrar varför Fi visas, så är det för att de blev invalda förra gången.
Hur mycket fick de då, och menar du förra EU-valet eller riksdagsvalet? De redovisas ju i OPs oavsett och ges orimligt mycket uppmärksamhet, precis som MP.

Går nationella partier dåligt i valet så ska jag aldrig mer rösta.
Citera
2019-05-26, 15:54
Medlem
0ldMans avatar
Citat:

Hur mkt betalt får man??
Citera
2019-05-26, 15:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Svart på vitt vilka partier som inte tror på demokrati.

Från SVT.
Citat:
Jonas Sjöstedt (V), Annie Lööf (C) och Per Bolund (MP) delade ut valsedlar vid olika vallokaler i Stockholm.

Måste vi med lag förbjuda denna otillbörliga valpåverkan då inte ens partiledarna verkar fatta felet med det?
Citera
2019-05-26, 15:55
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Hur fungerar nya systemet med en gubbe i taget att välja lapp..?

Var det något nytt som alla har? Trodde det bra var min lokal som hade hittat på det.

Tyckte det var dåligt. Dåligare än ett stort bord med massor av lappar.
Citera
2019-05-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel

Hoppas de får under 1 % för då får de inte valsedlar utplacerade i nästa EU-val. De kom under 1 % i riksdagsvalet.

Det hade väl varit en trevlig dödsstöt men bara föreställ dig hur mycket flummigt dravel om anti-ziganism det hade genererat!

Dom flesta är nog trötta på både det tjafset iofs, för att inte tala om tiggare och åldringsrån.. nu är det klimat-Greta som gäller för samma publik
Citera
2019-05-26, 15:57
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Många som röstar AfS röstade SD pre-2010, du vet innan det var socialt accepterat och man riskerade väldigt mycket.
Då var väl du inte ens myndig eller om du var det så röstade du på Maud Olofsson och läste Expos senaste nummer.

Vissa kommer inte ens från SD utan har röstat annat innan. När jag började rösta så blev det lejonkungen, han var poppis då, he he. Federley blev det något val.

Jag är äldre nu och mer insatt. Mina åsikter har inte förändrats så mycket som man kan tro, men mina prioriteringar har definitivt gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in