2019-05-25, 18:02
Medlem
Någon som har tips mot ångest och paranoia?

Vill även erkänna att jag har någon form av "missbrukarpersonlighet" som en nära kallade det förut

Det är inga tunga droger och har ingen favorit drog.
Jag ligger inte i rännstenen liksom, men i varje fall så är det droger

Jag känner mig usel, säger massor av saker jag ångrar och lever i en "fantasi värld"
Mycket social ångest

Sitter även i en påfrestande sits, rent allmänt, kan inte flytta som jag vill, och lever inte bra

Är luspank

Jag behöver inspiriation och ett ärligt tips.
Ett själsligt tips.
Inte nödvändigtvis ett praktisk tips.
Jag skulle behövt en kram typ, någon som vet hur det är

Är det ensamhet?

Oavsett vad så måste jag veta hur jag kommer bort därifrån jag bor.
Jag har haft tur i oturen. Är helskinnad. Kanske hjärnskadad.
Men inget farligt för allmämheten
Citera
2019-05-25, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torst
Någon som har tips mot ångest och paranoia?

Vill även erkänna att jag har någon form av "missbrukarpersonlighet" som en nära kallade det förut

Jag känner mig usel, säger massor av saker jag ångrar och lever i en "fantasi värld"
Mycket social ångest

Sitter även i en påfrestande sits, rent allmänt, kan inte flytta som jag vill, och lever inte bra

Är luspank

Jag behöver inspiriation och ett ärligt tips.
Ett själsligt tips.
Inte nödvändigtvis ett praktisk tips.
Jag skulle behövt en kram typ, någon som vet hur det är

Är det ensamhet?

Oavsett vad så måste jag veta hur jag kommer bort därifrån jag bor.
Jag har haft tur i oturen. Är helskinnad. Kanske hjärnskadad.
Men inget farligt för allmämheten

Hur ger sig fantasivärlden till uttryck? Var vänlig och elaborera min broder.
Citera
2019-05-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Hur ger sig fantasivärlden till uttryck? Var vänlig och elaborera min broder.
Behöver reflektera på den frågan
Senast redigerad av Torst 2019-05-25 kl. 18:17.
Citera
2019-05-25, 18:15
Bannlyst
Citat:
Musik

Och sen så är det galet svårt med relationer

Känner du av en ensamhet alltid eller bara när du har ångest? Vad är silen och vad är armen så att säga?
Det där med relationer är svårt ja och svårare blir det för var dag som går i det här landet.

Har du testat benzo?
Citera
2019-05-25, 18:25
Medlem
Citat:
Känner du av en ensamhet alltid eller bara när du har ångest? Vad är silen och vad är armen så att säga?
Det där med relationer är svårt ja och svårare blir det för var dag som går i det här landet.

Har du testat benzo?
Mestadels av tiden så känner jag mig missförstådd, uttryckt och oönskad. På nåt sätt så är jag alltid oönskad, lite eller mycket.
Av både mig själv och alla andra

Typ snygg och reko ytligt, men ful som satan när man kommer igenom det

Ja i korta perioder
Citera
2019-05-25, 18:41
Bannlyst
Citat:
Mestadels av tiden så känner jag mig missförstådd, uttryckt och oönskad. På nåt sätt så är jag alltid oönskad, lite eller mycket.
Av både mig själv och alla andra

Typ snygg och reko ytligt, men ful som satan när man kommer igenom det

Ja i korta perioder

Är du en killer eller något sådant? du säger att du kör fuffensspel emellanåt. Jag tror att du har ångest, då kan man känna sig ensammast i hela världen. Jag säger INTE att du inte är ensam, dagens svenska (speciellt unga) män är ensammare än någonsin. Men jag vet själv att du kommer känna dig betydligt ensammare om du har ångest, det är signalsubstanserna förstår du. Allt handlar om signalerna och substanserna. På tal om substanser är benzo inget bra, det funkar för ditt eget bästa.

Jag vet inte jag, du kanske har autism, funderar själv på autismen och dess verkningar. Det sägs att autister kan vara hur behändiga och sociala som helst i huvudet men när det väl gäller (in action) blir det lås och bom på alltihop.

Jag hoppas att du tar dig igenom det här, fast att läget är som det är i Sverige.
Citera
2019-05-25, 18:51
Medlem
Citat:
Är du en killer eller något sådant? du säger att du kör fuffensspel emellanåt. Jag tror att du har ångest, då kan man känna sig ensammast i hela världen. Jag säger INTE att du inte är ensam, dagens svenska (speciellt unga) män är ensammare än någonsin. Men jag vet själv att du kommer känna dig betydligt ensammare om du har ångest, det är signalsubstanserna förstår du. Allt handlar om signalerna och substanserna. På tal om substanser är benzo inget bra, det funkar för ditt eget bästa.

Jag vet inte jag, du kanske har autism, funderar själv på autismen och dess verkningar. Det sägs att autister kan vara hur behändiga och sociala som helst i huvudet men när det väl gäller (in action) blir det lås och bom på alltihop.

Jag hoppas att du tar dig igenom det här, fast att läget är som det är i Sverige.
Jag jag är en kille? Varför undrar du? Spelar det nån roll när vi pratar själsliga/psykiska besvär?

Vet vad benzo är. Tog det istället för att begå självmord, hela min värld rasade. 2 mån kanske. Vill inte gå in på detalj men jag förstår mig själv

"Autism"..
Kanske, kanske inte. Oavsett vad så är allting grått. Jag lever inte ett "normalt" liv, har ingen "identitet"

Sverige är som det alltid varit under mina år.

Jag kommer från ett konstigt ställe, och?
Jag undrar bara varför jag inte passar in i pusslet, varför jag inte får platsen att trivas

Det finns inga folk känns det som

Jag kan vara med i sociala leken, men energin är borta.
Och verkligheten ger mig ingen inspiration förutom massa svammel om politik och integration

Klär mig inte ens snyggt, jag bara bryr mig inte

Uttrycker inget mänskligt
Citera
2019-05-25, 20:03
Medlem
Sök upp Jordan Petersen på youtube, han kommer få sig på fötterna igen! Ett av mina favorit tips han har är "Behandla dig själv som du hade behandlat någon annan om du hade ansvar för den personen". Läs hans bok "12 Rules For Life" och beskåda hur ditt liv förändras till det bättre
Citera
2019-05-25, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av telemarketguden
Sök upp Jordan Petersen på youtube, han kommer få sig på fötterna igen! Ett av mina favorit tips han har är "Behandla dig själv som du hade behandlat någon annan om du hade ansvar för den personen". Läs hans bok "12 Rules For Life" och beskåda hur ditt liv förändras till det bättre

Peterson är ju dock djupt deprimerad och behöver mediciner för just det. Ett ypperligt bevis på något, vad exakt detta "något" är för var och en avgöra.
Citera
2019-05-25, 22:37
Medlem
Selloss avatar
"Vill även erkänna att jag har någon form av "missbrukarpersonlighet" som en nära kallade det förut

Mycket social ångest

Är luspank"

Tror det är otroligt många som är i just din sits för stunden, med det sagt; du är iallafall inte ensam, försök hitta styrka i den tanken. Men för att svara TS; Träning, meditation, rutiner och samtal med utbildad samt rätt sorts person. Något av de nämnda saker bör ha positiv inverkan på ditt liv. Värt att testa om inget annat..!
Citera
2019-05-25, 23:18
Medlem
particulum1s avatar
När det gäller det mentala och känslomässiga tillståndet så är kvaliteten i hög grad beroende av tankegångar; hur man tänker, vad man tänker samt vad för någon information som tillförs till sinnet. För att uttrycka det enkelt; tänker man deprimerande tankar och läser deprimerande saker så blir man deprimerad och skapar deprimerande känslor i form av ångest exempelvis.

Och som du kanske gissar så fungerar detta åt båda hållen, det vill säga tänker du inte deprimerade tankar och inte läser deprimerade saker så kommer du gradvis att förändra ditt mentala och känslomässiga tillstånd och känna dig mindre deprimerad.

Jag använder en metaforisk förhållning som jag personligen tillämpar i detta anseende (givetvis valfritt om du vill använda det); jag behandlar sinnet (det som tänker) likt en dator och ett operativsystem som programmeras, där programmeringen sker med tankar och det man läser. Detta i sin tur, beroende på vad man tillför till sinnet i form av tänkta tankar och information som man läser, avgör en generell konceptuell verklighetsuppfattning - det vill säga hur man ser på omgivningen och i sin tur hur man förhåller sig till den.

Börja enkelt, första steget är att inte läsa deprimerande saker, utan fokusera (för tillfället i alla fall) på att läsa saker som får dig att må bättre, om du ändrar detta beteende så bör du gradvis börja känna att du mår bättre, i början dock kommer du knappt att märka av någon skillnad och de saker som du läser och tittar på som ska få dig att må bättre kommer kanske upplevas som tråkiga och o-stimulerade, dessvärre kan det ta ett litet tag för sinnet och i sin tur hjärnan att ställa om beroende på hur dåligt du faktiskt mår och hur effektiv du är, men om du är lite ihärdig och inte viker så kommer det att ge effekter så småningom.

När du känner att du börja komma på fötterna så börja experimentera med några vettiga enkla(viktigt) upprepande tankar som du tänker, ett mantra exempelvis, som du skriver ner och använder till och från, om du tänker mantrat eller säger mantrat verbalt har mindre betydelse.

Lite sammanfattning, fyll inte ditt sinne med dåligt skit, utan bra skit.

Utöver det så har Sellos skrivit några vettiga praktiska metoder som bör hjälpa dig också.
Senast redigerad av particulum1 2019-05-25 kl. 23:29.
Citera
2019-05-28, 18:14
Moderator
TheLuckys avatar
Rubrik ändrad.

Tips? -> Tips mot ångest och paranoia.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto