Då behöver vi nog inte vara speciellt oroliga. Noll döda och ytliga skador på alla de 8 personer som ingick i folkmassan som råkade passera när det small
Macron kallar det för en attack. Låter ju självklart men ändå. Tydligen paketbomb
Bomber i utpressningssyfte är ändå inte helt ovanligt. Spik och skruv i bomben samt tidpunkten talar dock starkt emot det. Att det inte sker fler dåd än det gör förvånar mig faktiskt, tyvärr misstänker jag att det är något som kommer öka.
Senast redigerad av nilltre 2019-05-24 kl. 20:01.
Håller med dig, fast enligt deras ideologi är alla lika skyldiga.
Nu vet jag inte vilka som gjort detta men misstänker isis.
Deras devis= De som inte är med oss är alla måltavlor.
Oddset på att det har något att göra med fredens religion är väl 0.01 så väntar med spänning på utredningen!
Kanske, kanske inte. Islamister brukar väl sällan placera ut en ensam bomb och nöja sig med det? Kan väl förvisso vara en "mindre organiserad islamist" den här gången, men det hade nog varit lättare att gissa om det smällt lite här och var eller handlat om "vandrande bomber".
Kanske, kanske inte. Islamister brukar väl sällan placera ut en ensam bomb och nöja sig med det? Kan väl förvisso vara en "mindre organiserad islamist" den här gången, men det hade nog varit lättare att gissa om det smällt lite här och var eller handlat om "vandrande bomber".
Har individen överlämnat sig till polisen eller gått ut med att det var en isolerad händelse som aldrig skulle upprepas?