2019-05-24, 20:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Har individen överlämnat sig till polisen eller gått ut med att det var en isolerad händelse som aldrig skulle upprepas?

Nej förstås inte, men min poäng var att de gånger man sett islamister utföra terrordåd har det väl, i de fallen det rört sig om bomber, just handlar om flera bomber som detonerat så gott som samtidigt och inte en enstaka bomb här och var. Självklart kan det röra sig om islamister i alla fall, men jag tycker inte att det är så glasklart sett till tillvägagångssättet.
Citera
2019-05-24, 20:46
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Håller med dig, fast enligt deras ideologi är alla lika skyldiga.
Nu vet jag inte vilka som gjort detta men misstänker isis.
Deras devis= De som inte är med oss är alla måltavlor.

Icke då. Radikala muslimer brukar anse att oskyldiga (vare sig de är muslimer eller något annat) som dör i terrordåd själva "dött i jihad" och kommer till Allahs paradis de också.
Citera
2019-05-24, 21:58
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Kan ha varit en arbetsolycka, en spikpistol som exploderat, eller de gula västarna som markerat revir. Lägger dock min kupong på att det är bröderna mussla och Musse-piggarna som varit i farten igen.
Citera
2019-05-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK
Kan ha varit en arbetsolycka, en spikpistol som exploderat, eller de gula västarna som markerat revir. Lägger dock min kupong på att det är bröderna mussla och Musse-piggarna som varit i farten igen.

Det känns ju inte direkt troligt att en random hantverkare bara kommer cyklande iförd ansiktsmask och mörka glasögon, lämnar kvar en väska fylld av spikar och annat skit som bara råkar explodera och skada lite åttaåringar och andra?
Citera
2019-05-24, 22:15
Bannlyst
Ja men då förstår man att man lever 2019. När det här mest bara blir en notis, jaapp då var det bara cirkulera till nästa nyhet om bombdåd som om det var 1995 och man satt och läste om bomber i Asien eller Afrika
Citera
2019-05-24, 22:21
Medlem
Frillas avatar
Citat:
En man i trettioårsåldern sågs lämna ett paket vid platsen strax efter klockan 17
Vad är det för ett jävla signalement? En man i 30-års ålder, okej..
https://www.expressen.se/nyheter/flera-skadade-efter-explosion-i-lyon/

Jag undrar om det är Expressen som censurerar eller om Fransk media och polis är lika efterblivna som här i Sverige där man beskriver färgen på mopeden istället för personen som genomförde brottet på mopeden.

Nästan så att man vill ringa in tips på alla 30-åringar man ser.
Citera
2019-05-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frilla
Vad är det för ett jävla signalement? En man i 30-års ålder, okej..
https://www.expressen.se/nyheter/flera-skadade-efter-explosion-i-lyon/

Jag undrar om det är Expressen som censurerar eller om Fransk media och polis är lika efterblivna som här i Sverige där man beskriver färgen på mopeden istället för personen som genomförde brottet på mopeden.

Nästan så att man vill ringa in tips på alla 30-åringar man ser.
Läste nyss på Le Figaro, att GM kom på en cykel och lämnade paketbomben
Det tros vara en 30-årig man,
men hade ansiktet helt maskerat

Ifrån den nyss stängda tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK

Spikpistoler kan inte explodera bara så där. Den lilla krutladdningen är helt inkapslad, och kan inte skada utåt. Utom den flygande spiken förstås.
Det finns också tryckluftdrivna och eldrivna spikpistoler
Citera
2019-05-24, 23:02
Medlem
Inte så lätt att ge signalement, var tydligen maskerad
Citat:
Reports say a man aged between 30 and 35 arrived on a bicycle and left the bag. He is said to have been wearing a face mask and dark glasses.

https://www.standard.co.uk/news/world/lyon-blast-girl-eight-among-13-injured-in-suspected-terror-attack-in-france-a4151286.html
Citera
2019-05-24, 23:08
Medlem
Artikkel med bilde av etterlyst
https://www.nrk.no/urix/syv-skadde-etter-at-spikerbombe-gikk-av-i-lyon-1.14564027
Citera
2019-05-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Inte så lätt att ge signalement, var tydligen maskerad

https://www.standard.co.uk/news/world/lyon-blast-girl-eight-among-13-injured-in-suspected-terror-attack-in-france-a4151286.html

Var det inte Frankrike som antog maskeringsförbud på allmänna platser?
Maskeringsförbud är något som bör gälla på alla offentliga platser, överallt.
Citera
2019-05-24, 23:09
Medlem
Sjukt. Hade en känsla av att det skulle ske ett terrordåd i Europa idag 2-3 timmar innan detta skedde.
Citera
2019-05-24, 23:19
Avslutad
Skyller Macron detta på gula västarna eller "högetextremism" så är det nog en false flag. Lägligt inför EU-valet på Söndag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in