• 1
  • 2
2019-05-24, 16:30
Medlem
Hej allihopa!

Är en kille på 25 år som aldrig riktigt haft intresse för att handla kläder. Dock så tycker jag självklart om att klä mig fint och ha ett bra utseende. Jag är vältränad och tar hand om både kropp och själ. Jag börjar få mer och mer intresse för kläder men har ingen aning vart jag ska börja.

Tar mer än gärna tips från både killar/tjejer om vad för basic klädesplagg jag behöver samt klädesplagg ni tycker är snyggt på en kille. Allt från casual vardagskläder till festkläder, tar alla råd jag kan få!

Är 190cm lång, 87kg och är mörkhårig för den som undrar!

Tacksam för all hjälp!
Citera
2019-05-24, 16:35
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Svart slimfit tisha, mörka jeans, grå chinos, skjortor you name it. Allt ska vara slimfit!
Citera
2019-05-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Svart slimfit tisha, mörka jeans, grå chinos, skjortor you name it. Allt ska vara slimfit!

Slog huvudet på spiken.

Jag är också 25 och vältränad och har alltid slimmade tischor, jeans i olika färger. Är man vältränad så ska det synas.

Det går hem hos alla!

Gärna lite fräscha märken på tröjorna också och inte bara basic.
Senast redigerad av Diablitozastava 2019-05-24 kl. 16:45.
Citera
2019-05-24, 16:47
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Skjortor samt stilrena byxor i olika tyg, ingenting med hål vid knäna t.ex. Några tröjor samt ett par enklare kavajer, gärna mönstrade för att göra plagget mindre seriöst om du ogillar den stilen. Tre par enkla skor, inte Nikes eller Adidas, även om sneakers kan fungera.
Citera
2019-05-24, 16:48
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Slog huvudet på spiken.

Jag är också 25 och vältränad och har alltid slimmade tischor, jeans i olika färger. Är man vältränad så ska det synas.

Det går hem hos alla!
Nej, det gör det inte.

Jaja, här kommer min basgarderob.
En enkel kostym, inget märkvärdigt. Alla behöver minst en ifall man ska på bröllop eller begravning eller dylikt. Tänk på att köpa långa sidensockar till också.
Svart, blå och röd slips. Svart och vit fluga.
Skinskor, ett par svarta och ett par bruna.
Minst ett par ljusa jeans.
Skjortor, kan inte ha för många. Men en vit är iallafall ett måste.
T-shirts. Kan man inte heller ha för mycket av. Tänk på att ha både mörka och ljusa färger.
Citera
2019-05-24, 16:50
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenhouse-Defect
Skjortor samt stilrena byxor i olika tyg, ingenting med hål vid knäna t.ex. Några tröjor samt ett par enklare kavajer, gärna mönstrade för att göra plagget mindre seriöst om du ogillar den stilen. Tre par enkla skor, inte Nikes eller Adidas, även om sneakers kan fungera.
Man kan ha hål i knäna. Men, det är viktigt att om man nu ska ha det även ha minst ett par hela byxor. Det kommer komma tillfällen där hål i knäna inte är ett alternativ.
Citera
2019-05-24, 16:51
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Nej, det gör det inte.

En enkel kostym, inget märkvärdigt. Alla behöver minst en ifall man ska på bröllop eller begravning eller dylikt. Tänk på att köpa långa sidensockar till också.
T-shirts. Kan man inte heller ha för mycket av. Tänk på att ha både mörka och ljusa färger.

För mycket formellt och gubbigt.

När man tränar ska det som sagt synas, visa armarna, gärna triceps. Under sommaren dessutom!

Rekommenderar starkt Tommy Hilfigers slim fit t-shirts. Bästa köpen jag gjort, ägt de i flera år.

Vita skor är alltid snyggt med låga strumpor!
Citera
2019-05-24, 16:52
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Citat:
Man kan ha hål i knäna. Men, det är viktigt att om man nu ska ha det även ha minst ett par hela byxor. Det kommer komma tillfällen där hål i knäna inte är ett alternativ.
Har svårt att se ett tillfälle då trasiga byxor är ett alternativ, men det handlar ju om olika smak såklart .
Citera
2019-05-24, 16:52
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
För mycket formellt och gubbigt.

När man tränar ska det som sagt synas, visa armarna, gärna triceps. Under sommaren dessutom!

Rekommenderar starkt Tommy Hilfigers slim fit t-shirts. Bästa köpen jag gjort, ägt de i flera år.

Vita skor är alltid snyggt med låga strumpor!
Du ser inte att det står t-shirts längst ner i mitt inlägg då? Som något man inte kan ha för mycket av
Citera
2019-05-24, 16:54
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenhouse-Defect
Har svårt att se ett tillfälle då trasiga byxor är ett alternativ, men det handlar ju om olika smak såklart .
Så är det. Många gillar ju det på sommaren så ett alternativ är det nog, men man får som sagt vara beredd på att det inte alltid funkar.
Citera
2019-05-24, 16:56
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte.

Jo det gör det, bättre än din gubbgarderob. Hur gammal är du egentligen?

Man ska vara casual klädd. Om man nu inte jobbar som advokat eller vad du nu gör.
Citera
2019-05-24, 16:57
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
De förslag jag kom med är casual - fungerar varje dag.

På kvällen och mer festliga evenemang, grillkväll med bärs och sol rekommenderas:

* Shorts (valfri färg men marinblå är riktigt snyggt och färg som döljer eventuell svett då dans kan förekomma).

* Vit, ljusblå eller ROSA skjorta. Slimfit givetvis, bra märken är ralph lauren men finns många andra. Passformen är A och O.

* Skor - sneakers, vita, låga convserse, funkar ALLTID på sommaren och våren.

* Stoppa gärna in skjortan! Om du vill kan du byta ut sneakers mot ljusbruna skor med brunt bälte.

en ytterliga sak, glöm inte att ha en bra parfym. Det kompletterar kläderna så väl, lukta gott o se bra ut! Rekommenderar Aqua Di Gio profumo för kvällar och Chanel Allure homme sport Eau extreme på dagen.

EDIT: Skjortor med blommönster är också en rekommendation.
Senast redigerad av MegalodonIsAlive 2019-05-24 kl. 17:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in