2019-05-23, 20:00
Medlem
Idag vid 18 tiden röck räddningstjänsten ut till Trädgårdsgatan i Piteå med anledning av en brand som utbrutit i ett lekrum.
Branden hann släckas innan den urartade och fjutta på hela lokalen.

Polisen har upprättat en anmälan om allmänfarlig vårdslöshet men det kan också bli tal om mordbrand då människor brukar uppehålla sig i lokalen det brunnit i.

Källa: Norrbottens kuriren
Citera
2019-05-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorpenpekkari
Idag vid 18 tiden röck räddningstjänsten ut till Trädgårdsgatan i Piteå med anledning av en brand som utbrutit i ett lekrum.
Branden hann släckas innan den urartade och fjutta på hela lokalen.

Polisen har upprättat en anmälan om allmänfarlig vårdslöshet men det kan också bli tal om mordbrand då människor brukar uppehålla sig i lokalen det brunnit i.

Källa: Norrbottens kuriren

Fyfasen. Särskilt att det sker i ett lekrum för barn känns olustigt. Hoppas ingen kommit till skada.
Citera
2019-05-23, 20:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Normalt brukar dessa händelser skyllas på "nazister".
Citera
2019-05-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Fyfasen. Särskilt att det sker i ett lekrum för barn känns olustigt. Hoppas ingen kommit till skada.

Enligt Kuriren har ingen kommit till skada. Det var en flicka som upptäckt branden. Jag citerar från Norrbottens Kuriren.

"A**a-Le*a Lu*dma* som bor i flerbostadshuset på Trädgårdsgatan i centrala Piteå ringde SOS Alarm efter att en liten flicka som känt brandröken ringt på hennes dörr vid 17-tiden i torsdags.

– När jag gick ut i trapphuset hörde jag brandvarnaren och kände att det luktade. Då ringde jag 112 på en gång och sedan gick jag ned i moskén och ropade om det var någon där, men det var det inte, säger hon.

– Hon ska verkligen ha en eloge.

Hans-Erik Pekula, insatsledare vid räddningstjänsten i Piteå, instämmer i hyllningskören.

– Det var en liten hjälte, säger han.

Branden startade i ett litet lekrum i moskén som finns i källarvåningen på flerbostadshuset. En låda med kuddar eldhärjades och hela lokalen rökfylldes.*
Citera
2019-05-23, 21:36
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Känns som att ett lämpligare forum är Olyckor när inte ens MSM orkar försöka spinna på attentat, nazism osv.
Någon unge som säkert får skulden så det blir inte någon utredning om Ahmed kastat fimpen i lådan eller inte.
Citera
2019-05-23, 21:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Normalt brukar dessa händelser skyllas på "nazister".

Ja! Men oftast är det rivaliserande muslimska grupperingar som fjuttar på varandras helgedomar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in