• 1
  • 2
2019-05-22, 22:39
Medlem
Neurologhasse83s avatar
Vet inte hur men koden till mitt öob kombinationslås verkar ha fått sig ett spratt. Eller så har någon av grannarna dyrkat mitt helt värdelösa förråd som f.ö är i princip tomt på saker och föremål. Är bara dom med nyckel som kommer in i förrådet samt ID-tagg till huset.

https://img.tradera.net/images/773/3...ab9aa162c7.jpg

Köpte det absolut billigaste jag kunde hitta när jag satte upp det och nu vill jag in igen. Var där senast igår och gjorde inget särskilt vred in koden (4-siffror) och eftersom det är ganska tätt om space i hålet där låset sitter är man tvungen att vrida bygeln en hel del. När jag var klar vred jag tillbaka bygeln och vred om till random siffror.

Tack på förhand kära FB. Och vilken utrustning behövs för med säkerhet knipsa upp denna skiten. Nästa gång kör jag på något med nyckel..
Citera
2019-05-22, 22:43
Bannlyst
Ett slag med en hammare så är det öppet.
Citera
2019-05-22, 22:46
Medlem
Snurra alla siffror samtidigt helt random i 1minut och dra i bygeln så är det klart, dom är så vädelösa så det är inte sant. Lycka till!
Senast redigerad av Vitamintryptamin 2019-05-22 kl. 22:49.
Citera
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Finns massor med instruktioner om du googlar på hur man öppnar ett hänglås med kombination.
Tar inte långt tid att "dyrka"upp.
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Dra i U<- et samtidigt som du vrider på den första spiralen, när du känner att den går upp så har du rätt nr osvosv
Enligt en googling
Citera
2019-05-22, 22:50
Medlem
Med två rejäla blocknycklar får du upp bygeln på några sekunder. Kolla här.
Citera
2019-05-22, 22:50
Medlem
ClickBaits avatar
Skall gå att slå upp annars en liten bultsax, eventuellt en "rör"/kofot i öglan och vrid runt.
Citera
2019-05-22, 23:03
Medlem
gör lätt o öppna dom dra i bygeln samtidigt som du vrider på siffrorna och till slut så hamnar dom i rätt läge och låset är öppet
Citera
2019-05-22, 23:13
Medlem
Boosheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
gör lätt o öppna dom dra i bygeln samtidigt som du vrider på siffrorna och till slut så hamnar dom i rätt läge och låset är öppet
Ja det stämmer. Så var det med mitt lås. Man drar i låset så att bygeln kommer i spänn.

Man kan på dom flesta låsen snurra på ett sifferhjul åt gången med bygeln i spänn, så känner man ett lättare motstånd precis när hjulet har hamnat i rätt läge. Sen gör man lika dant med dom övriga sifferhjulen på låset.
Citera
2019-05-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Ja det stämmer. Så var det med mitt lås. Man drar i låset så att bygeln kommer i spänn.

Man kan på dom flesta låsen snurra på ett sifferhjul åt gången med bygeln i spänn, så känner man ett lättare motstånd precis när hjulet har hamnat i rätt läge. Sen gör man lika dant med dom övriga sifferhjulen på låset.

jo vet,,, jag har lockpicking som hobby
Citera
2019-05-23, 00:24
Medlem
-Andreas-s avatar
Har haft samma skit märke innan jag skaffade ett ABUS kombilås istället.
Men, för de flesta kombilås gäller detta;
Peta in järnstång i bygeln o vrid till, inte svårare än så.
Citera
2019-05-23, 18:25
Medlem
borrizs avatar
Har man inte billiga bultsaxar på Lidl denna veckan? ☺
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto