• 2
  • 3
2019-05-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Om du nu inte vill vara social så är det väl för att umgänget kanske inte är så kul?
Jag har dumpat mitt facebook och då försvann ju mycket människor, dock när man umgicks med dem så var de väldigt trista som höll på med mobilen konstant.

Jag överdriver inte , det var en kille som tog upp mobil under laserdome och kollar facebook och sms, sen kollar han mitt under vi kör ett co-op tv-spel och under filmer som han själv valt att se.
Alla andra är inte lika illa, men jag känner att jag är hellre själv än att ha såna vänner för hitta på något med.
Jag har dumpat min smartphone och lagt ner facebook sen 2 år tillbaka, visst är jag säkert en outsider och jag känner mig ensam men det gjorde jag innan också.

För din del med djupare problem är definitionsfråga, om du låter ska bara ligga och dra så blir det värre och värre.
Få inte för dig att skaffa dig SSRI och leva som du gjort tidigare.
Nu kanske du får ett oklart svar angående om umgänget är kul. Jag tänker att umgänget är kanske rätt kul egentligen? Men att jag bara är så jävla kräsen och känslig typ, att jag skapar krav på hur andra ska vara. Tänk vad nice det hade varit om det var som förr när man på sin höjd bara kunde ringa på den stationära telefonen. Men vem säger att inte jag kan leva utan smartphone precis som du gör. Är nog rädd att bli helt ensam om jag överger alla appar (även fast jag inte lägger upp nåt, så det kan tyckas motsägelsefullt). Är nyfiken på hur du känner med din ensamhet. Gör det dig ledsen? Känner mig som du säkert förstått ganska ensam ibland också.

Låter sjukt angående dina tidigare vänner, kan känna igen mig. Såna vänner är befogade att ta bort. Starkt av dig förresten att vara fri från smartphone i två år!
Citera
2019-05-23, 19:31
Medlem
Att att lägga ner sociala medier . Gör stor skillnad .
Att ständigt matas med "de bästa sidorna " av människor som postas . Gör en bara mer nerstämd om man har dessa tendenser . Dessutom energikrävande att störa sig på folk man anser allmänt dumma i huvet posta sitt noncens 24/7 . Man missar dessutom inget viktigt förutom att vara en i gänget. Men tex. Facebook känns bara ute i mina ögon idag .
Citera
2019-05-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prigogine
Ett mycket bra tips!

Mobiltelefonen har blivit ett ok. Var annan timme skall det gluttas i mobiltelefonen. Det är rent utsagt sjukligt. Själv använder jag bara mobilen som väckarklocka och låter den infernaliska apparaten ligga kvar på sovrumsgolvet.
Fan, jag får ont i bröstet när jag tänker på hur många av mina vänner som inte ens kan var utan mobilen en kväll.
Haha, blir glad när jag hör andra som faktiskt agerar på det sätt jag skulle vilja agera. Två tummar upp. Vad svarar du då när folk frågar varför du inte använder smartphone? Känns som att tjejer i dagens samhälle kan tycka det är lite konstigt.
Citera
2019-05-23, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagoru
Nu kanske du får ett oklart svar angående om umgänget är kul. Jag tänker att umgänget är kanske rätt kul egentligen? Men att jag bara är så jävla kräsen och känslig typ, att jag skapar krav på hur andra ska vara. Tänk vad nice det hade varit om det var som förr när man på sin höjd bara kunde ringa på den stationära telefonen. Men vem säger att inte jag kan leva utan smartphone precis som du gör. Är nog rädd att bli helt ensam om jag överger alla appar (även fast jag inte lägger upp nåt, så det kan tyckas motsägelsefullt). Är nyfiken på hur du känner med din ensamhet. Gör det dig ledsen? Känner mig som du säkert förstått ganska ensam ibland också.

Låter sjukt angående dina tidigare vänner, kan känna igen mig. Såna vänner är befogade att ta bort. Starkt av dig förresten att vara fri från smartphone i två år!

Det är både och med det hela.
Man kan se det positiva i att det finns en helt annan struktur och frihet att umgås med sig själv, och göra saker som ingen annan vill göra tillsammans.

T.ex att jag inte vill se på film (utan vill vara aktiv eller kreativ )men den man umgås med vill det så man hamnar där ändå efter massa tjat., just sånt är skönt att slippa och istället följa sig själv och vad man känner.

Det är svårt att sätta ord för varför man inte vill vara ensam, om det är gemenskap eller vad det är, men någon form av tomhet finns där.
Dock finns samma tomhet där om det är fel sällskap.
Citera
2019-05-23, 23:35
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Det är svårt att sätta ord för varför man inte vill vara ensam, om det är gemenskap eller vad det är, men någon form av tomhet finns där.
Dock finns samma tomhet där om det är fel sällskap.
Jag tror att det har att göra med våra biologiska flockinstinkter, naturen och evolutionen har nog satt sina spår i våra kroppar i detta anseende, kan själv känna att det saknas något inom mig när jag har spenderat en del tid ensam, oftast så lättar den känslan när man pratar med någon dock.
Citera
2019-05-25, 22:40
Medlem
chiliislifes avatar
Flytta ut i skogen och känn på verkligheten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in