Citat:
Ursprungligen postat av
BB176-671
Det var väl bra att denna nedslitna fabrik äntligen stängdes, inte mycket att sörja över. Däremot tycker jag Janne skulle riktat mer focus på den fackliga företrädaren och skyddsombudet som uppenbarligen inte skötte sitt jobb, en fråga om varför de var så passiva hade vart på sin plats, jag anser att deras passivitet är en mycket större skandal. Men i vanlig ordning blev de "smörjda" av företagsledningen. Att de hade mage att ställa upp framför kameran är en gåta för mig. Men jag är inte förvånad, facket har alltid dragit åt sig mutkolvar som en magnet.
Då såg du inte programmet.
De fackliga företrädarna sa rent ut att de var dumma i huvudet även om de förklarade hur de kunde gå på all skit.
De trodde på en ny fabrik o med det så gjorde de allt som företaget bad dem om i tron på att de faktiskt räddade jobben.
Den frågan jag ställde mig var om de faktiskt blivit lovade en ny fabrik eller om de hade Flashbackmentalitet där ord som "vi satsar" i deras öron lät "ni får en ny fabrik" medan det de borde hört var "vi kör så länge vi tjänar pengar".
I övrigt håller jag med dig.
Att de lade ner det där förintelselägret var den bästa gåvan de kunde gett befolkningen.