2006-03-30, 21:17
Medlem
Ajajajs avatar
Någon dag gammal nyhet men ändå.

Björn Borg har nu insett att han kanske inte borde sälja bucklorna då dom är starkt förkippade med hans extrema framgångar inom tennisen!

http://www.n24.se/dynamiskt/sverige/did_12218048.asp

Björn Borg kan inte vara en smart man, om han insett dessa självklarheter först nu.
Citera
2006-03-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Jag fattar inte att folk kan köpa hans kläder? BB förefaller vara något av en relativt obildad tölp, med 0 sinne för smak och finnes.

Vill man ha denne mans varumärken på sin kropp?

När man bygger varumärken av kända personer för tex en klädkollektion så börjar man ju med att koppla detta varumärke starkt till personen. När sedan varumärket börjar mogna så frångår man från det och kopplar varumärket till andra sköna saker. Slutligen finns det nästan ingen koppling till person som varumärket utgick ifrån. Jämför med Lacoste och Fred Perry båda var världsstjärnor i tennis (Fred Perry vann bla 3 raka Wimbledontitlar på 30-talet). Idag är det ju nästan ingen som känner till att männen bakom dessa varumärken är fd tennisstjärnor.

För övrigt hade jag rätt gällande BBs betyg ser jag...
Citera
2006-03-31, 13:12
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
När man bygger varumärken av kända personer för tex en klädkollektion så börjar man ju med att koppla detta varumärke starkt till personen. När sedan varumärket börjar mogna så frångår man från det och kopplar varumärket till andra sköna saker. Slutligen finns det nästan ingen koppling till person som varumärket utgick ifrån. Jämför med Lacoste och Fred Perry båda var världsstjärnor i tennis (Fred Perry vann bla 3 raka Wimbledontitlar på 30-talet). Idag är det ju nästan ingen som känner till att männen bakom dessa varumärken är fd tennisstjärnor.

För övrigt hade jag rätt gällande BBs betyg ser jag...
Ja antagligen är det så, med som sagt när man är medveten om det så känns det lite patetiskt. Har man inte funderat på det och bara tänker: "Ååh vilken snygg tröja, den ska jag köpa, vad är det för tröja? Jaha en Björn Borg-tröja"... Då är det inte så konstigt. Men det känns lite billigt just att ha kläder på sig från någon i sammanhanget helt malplacerad persons namn. Hade han varit kläddesigner hade det ju inte varit något konstigt i sammanhanget.

Nej det måste ha att göra med den amerikanska "fördumningskulturen", dvs enbart det faktum att personen är känd gör att denne kan sälja vad som helst för dynga med hjälp av sitt namn. De breda massorna brukar vara lättleda och inte så klartänkta så det går på skiten.

Det finns ju bättre svenska kläder som inte bygger på ett "tomt namn", exv: Eton, Shirt Factory, Tiger, Stenströms, Gant etc...

Hade varit kul om BB-Linda försökt ge sig på klädbranschen, det hade blivit ett måtto som: "Kläder för askorkade bimbos"!
Citera
2006-04-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Hade varit kul om BB-Linda försökt ge sig på klädbranschen, det hade blivit ett måtto som: "Kläder för askorkade bimbos"!

Du vet att det är väldigt många unga "white trash"-tjejer som har henne som sin största idol, va?

Men jag förstår din poäng men håller kanske inte riktigt med gällande BB men Linda Rosings varumärke känns bra mycket mindre stablit dock...
Citera
2006-06-03, 16:15
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag måste bumpa tråden för nu gråter Björn ut i AB och berättar att han var tvungen att köpa pokalerna igen pga att han blev rörd över fansens och McEnroes tjat

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...835949,00.html
Citera
2006-06-03, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag måste bumpa tråden för nu gråter Björn ut i AB och berättar att han var tvungen att köpa pokalerna igen pga att han blev rörd över fansens och McEnroes tjat

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...835949,00.html
Vad menar du med "gråter ut i AB"?
Kan inte se att han varken gråter ut eller har gjort en intervju med aftonbladet.
Citera
2006-06-03, 20:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Vad menar du med "gråter ut i AB"?
Kan inte se att han varken gråter ut eller har gjort en intervju med aftonbladet.

Förlåt, jag tänkte närmast på att det står att han var rörd
Det står ju i AB
Citera
2006-06-05, 10:58
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
2xpost [fb-lagg orsak]
Citera
2006-06-05, 10:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
50-åringens enda svenska intervju

Björn Borg fyller 50 i morgon, på nationaldagen.
Han ger en enda intervju med svenska media.
Här berättar vår störste idrottsman genom tiderna om:

# Vännernas svek
# När han fruktade döden
# Den svenska avundsjukan
# Relationen till de andra 56-orna.
# Och varför John McEnroe inte platsar på listan över tidernas största tennisspelare.
- Det är jag, Rod Laver, Pete Sampras och Roger Federer.

Intervjun:
Citera
2006-12-03, 17:29
Medlem
För ett antal år sen så var det ju några mindre svenska företagare som var med i media och samfälligt sa att BB var skyldiga dom en massa pengar men att BB bara struntade i skulderna. Är det fortfarande ouppklarat eller har han pröjsat?
Citera
2006-12-03, 17:42
Medlem
Pellles avatar
han har inte pröjsat en krona till de som han har skulder till...
en ung tjej fick sätta sin syfirma i konkurs...
bb är en skitstövel...
han har ju alla sina pengar gömda utomlands...
bor på strandvägen med fru å barn men vill inte skriva sig i sverige å betala en endaste krona i skatt...
:thumbsdow
Citera
2006-12-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
han har inte pröjsat en krona till de som han har skulder till...
en ung tjej fick sätta sin syfirma i konkurs...
bb är en skitstövel...
han har ju alla sina pengar gömda utomlands...
bor på strandvägen med fru å barn men vill inte skriva sig i sverige å betala en endaste krona i skatt...
:thumbsdow

Och den stod jag i kö till för att få en autograf i Miami 1985...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in