2006-03-07, 13:10
Medlem
bogarleffes avatar
Han är inte desperat. Om han skulle varit RIKTIGT desperat så hade han, Brolin och Doktor Alban slagit sina påsar ihop och gjort ännu en smash-hit såsom klassikern "alla vi" på 90-talet.
Citera
2006-03-07, 18:24
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Hur kommer det sig då att han fick såpass bra avgångsbetyg när han gick ut nian? De hade ju en stor reportageserie om BB i DN för några år sedan där de visade hans slutbetyg. Han hade femma i ett flertal ämnen (inte bara gymnastik...) vilket motsäger att han skulle vara extremt ointelligent. Han hade dock en hög frånvaro vilket berodde på flitigt matchande redan i tidig ålder.

Däremot så stämmer det ju att han är en riktig tjurskalle vilket var en positiv egenskap på centrecourten men inte är lika positivt i normalt affärsumgänge och med privata vänner.
Jaha vilka ämnen hade BB bra respektive dåliga betyg i då?

Extremt ointelligent är väl att ta i? Jag vet inte i vilket ämne min gamla lärare undervisade BB, det var kanske inte FE. Nu var det ett tag sen men jag har för mig att BB även skolkade en del, kanske var tennisen redan då?
Citera
2006-03-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Jaha vilka ämnen hade BB bra respektive dåliga betyg i då?

Extremt ointelligent är väl att ta i? Jag vet inte i vilket ämne min gamla lärare undervisade BB, det var kanske inte FE. Nu var det ett tag sen men jag har för mig att BB även skolkade en del, kanske var tennisen redan då?

Skolket/frånvaron berodde på tennisen. Läraren undervisade garanterat inte i FE i grundskolan eftersom det tyvärr inte finns/fanns som enskilt ämne. Måste ha varit något annat ämne, kanske samhällskunskap? Jag kommer inte ihåg vilka ämnen han hade 5:a i förutom gymnastik. Har för mig svenska och några ämnen till samt att jag tror också han fixade en 4:a i matte. Osäker på detta dock...
Citera
2006-03-13, 10:00
Medlem
M2ks avatar
Agassi vill rädda Borgs Wimbledon-pokaler

Andre Agassi vill rädda Björn Borgs fem Wimbledonpokaler från att hamna hos någon okänd samlare. Och han är villig att betala ordentligt för det.

- Jag tycker bara att man inte ska ha en sådan pokal om man inte har vunnit den, säger Agassi som själv vann sin första Grand slamtitel i just Wimbledon, 1992.

En annan tennislegend, Jimmy Connors, har förut föreslagit att Wimbledonorganisationen skulle köpa troféerna och förvara dem i sitt museum.
Agassi vill hellre att Borg "får hjälp att behålla" pokalerna själv.

http://expressen.se/index.jsp?a=544000

Pinsamt. Borgs status framstår om möjligt sjaskigare än tidigare.
En bortskämd brat som aldrig kommer att mogna till vuxen nivå.
Citera
2006-03-13, 10:10
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Pinsamt. Borgs status framstår om möjligt sjaskigare än tidigare.
En bortskämd brat som aldrig kommer att mogna till vuxen nivå.
Ja allt utom "tennisen" är pinsamt med Björn Borg!

Jag har respekt för honom som idrottsman, men i övrigt?

Jag fattar inte att folk kan köpa hans kläder? BB förefaller vara något av en relativt obildad tölp, med 0 sinne för smak och finnes.

Vill man ha denne mans varumärken på sin kropp? Vilket innebär att man tar på sig också Björn Borgs kvalitéer.

Lite som att köpa BigBrother Lindas kläder och etikettera sig själv med allt hon står för...

Svenska folket har dålig smak som köper Björn Borgkläder... Det finns ju bra märken som inte har en "Bimbo aura" över sig, exv. Tiger eller Shirt Factory.

Italienarna som kan det här med kläder skrattar nog gått åt våran smaklöshet.
Citera
2006-03-13, 19:18
Medlem
Thomas_LAs avatar
Mer om Björns betyg:

http://www.svenskidrott.se/tidningen/t2.asp?p=64049

"– Jag hade 3,9 i betyg från nian, men i åttan, innan tennisen började ta mer tid, hade jag 4,3. Säkert hade jag siktat på att bli idrottslärare. Idrott står för så mycket positivt. Både skallen och kroppen mår bra av att idrotta."
Citera
2006-03-27, 13:12
Medlem
M2ks avatar
Björn Borg behåller pokalerna

Björn Borg har bestämt sig för att inte sälja sina fem Wimbledonpokaler och två racketar som han använde under sin vinstsvit i turneringen.

- "Efter mycket övervägande och resonerande" har jag kommit fram till att jag aldrig kommer att sälja mina pokaler och racketar och jag har dragit tillbaka dem från auktionen, säger Borg i ett uttalande på måndagen.

- "Jag inser nu hur nära de hänger samman med mina framgångar" som Wimbledonvinnare 1976 till -80 och "när det gick upp för mig" har jag omprövat mina tidigare planer på att sälja dem, fortsätter han.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...32297&rss=1402

Poletten trillar ner långsamt för vissa. Trettio år bafatt inse värdet av troféerna. Björn Borg kommer nog aldrig att väljas in bland De aderton.
Citera
2006-03-27, 13:32
Medlem
swardfishs avatar
Alltså, jag har fått för mig att BB nyss pröjsat 30 friska millar för en ö i The World utanför Dubai.
Har man råd att lägga så mycket pengar på en hög med sand utanför ett arabland som inte består
av annat än just sand så är man fan inte pank, möjligtvis dum i huvet.
Citera
2006-03-27, 15:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swardfish
Alltså, jag har fått för mig att BB nyss pröjsat 30 friska millar för en ö i The World utanför Dubai.
Har man råd att lägga så mycket pengar på en hög med sand utanför ett arabland som inte består
av annat än just sand så är man fan inte pank, möjligtvis dum i huvet.

Vissa gör allt för att slippa undan kronofogden....
Citera
2006-03-27, 17:29
Medlem
CamillaDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Mer om Björns betyg:

http://www.svenskidrott.se/tidningen/t2.asp?p=64049

"– Jag hade 3,9 i betyg från nian, men i åttan, innan tennisen började ta mer tid, hade jag 4,3. Säkert hade jag siktat på att bli idrottslärare. Idrott står för så mycket positivt. Både skallen och kroppen mår bra av att idrotta."

Blir mycket förvånad. Har alltid fått uppfattningen att han var den personen som fick kämpa stenhårt för att komma ver 2,0 i snitt.
Citera
2006-03-28, 10:23
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jo visst, men man tycker ju fan att det borde var rätt lätt att plocka ned bucklorna i en säck och skicka dom till "öknen"! Därnere lär ju inte KronKalle komma åt dom precis...
Citera
2006-03-28, 10:24
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jo visst, men man tycker ju fan att det borde var rätt lätt att plocka ned bucklorna i en säck och skicka ner dom till sandslottet i "öknen"? Därnere lär ju inte KronKalle komma åt dom precis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in