Nej det är en grov missuppfattning bland många i tråden.
Sedan 2011 är Madonna from katolik.
Om Madonna övergett Kabbalahn för Katolismen så bekräftar det allt som EasyClap och hans copycat EasyClaps pratar om? Alltså, att den Romersk-Katolska kyrkan är the Beast/vilddjuret och att alla religioner ska clasha i EN och styras från det där nya templet som ska byggas?
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Vatikanstaten och den Romersk-Katolska kyrkan är det som kallas för Vilddjuret i vår bibel. Alla religioner ska clasha i och med Templet, en världsreligion är målet.
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClap
[1/2]
Kan vi dra paralleller mellan Konstantin, Påven och den bibliska Antikrist som ska styra från Jerusalems Tredje Tempel? Finns det underlag för ryktet om Chrislam? Fokus kommer vara främst på Påvens, Konstantins och Bestens fredsavtal.
Först: Antikrist kommer att accepteras som Messias av både judarna och muslimerna, det är värt att komma ihåg. Det är till fördel att även ha med följande symbolism i baktankarna: Christchurch, Notre Dame-branden, Notre Dame-statyerna föreställande apostlarna vilka lyftes bort och visades halshuggna i medierna, Sri Lanka och fokuset på Islamiska Staten.
Påvedömet är 'the Beast' och ur detta säte kommer den bibliska 'Antikrist' att ge sig till känna enligt skrifterna.
Det går inte frångå de starka kopplingarna som går att göra med Påvens agerande i år, Romarriket och helig skrift. Något är på gång! Det som stärker detta är att det går att pricka in två bibliska profetior som prickar in just 2019. Dessa förklaras i det andra inlägget.
Jag börjar med Konstantins agerande gentemot kristna under Romarriket och hans avtal gällande acceptans av de kristna, som föranledde fallet. Frågan är: går det att se mönster till Påvens agerande gentemot Islam den senaste tiden?
Antikrist kommer att styra från det Tredje Templet i Jerusalem, det är de vita judarnas Messias som även Islam kommer att acceptera. Han kommer att förneka att Jesus är Guds son och hävda att han är Gud. De kristna ställs inför valet: acceptera honom eller bli halshuggen, likt Notre Dame.
Det Madonna gjort i och med övergången från Kabbalah till Katolska kyrkan är med andra ord att hon böjer sig för besten och väljer att tillåta sig själv att styras av Antikrist?
Hon kanske till och med är en bricka i spelet om att sammanslå olika relgioner/trosuppfattningar... många lär gå i hennes fotspår. Hoppa hejvilt mellan olika trosuppfattningar, göra dom mer lika varandra... tills vi bara har the Beast kvar?
Varför citerar du mig? Jag har inte konspirationsteorier. Vet inte vad hon har för politiska åsikter direkt, men dom flesta konstnärer är vänster eftersom dom är kreativa istället för destruktiva.
Jag såg inte ESC men det var oerhört intressant att följa dina utläggningar EasyClap. Jag tackar. Det var många pusselbitar som föll på plats där. Vi går spännande och jäkligt skrämmande tider till mötes.
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClap
Det krävs att personer har lite koll på satanism, maktens Gudshat och Påve-pussande, tiden vi lever i med det kommande Tredje Templet-trilemmat, religionskunskap med mera för att förstå vad Madonnas framträdande symboliserade när Europa stod still i lördags. Du kommer inte att få en pushnotis från Aftonbladet gällande det kommande profetiska kriget som står skrivet i alla de Abrahamitiska doktrinerna. För då hade du blivit varnad för ett bra tag sedan och Big Brother hade uppmanat dig till att förbereda dig.. inte uppmana dig till att Bynka som de gör nu. Såvida inte de gudslösas Gudar ljuger om att Templet ska byggas så kan ni fortsätta era satanistiska handlingar i lugn och ro. För visst är det era egna personliga åsikter ni bär på? Det vore hemskt om det ni bestämt står för ligger i linje med den Romersk-Katolska kyrkans åsikter. Know your Bible.
Ge inte upp sökandet efter Gud, han har ett säte inom dig. Detta skrev de analfabetiska ökennomaderna om i sin saga för flera tusen år sedan. Ditt Tredje Öga är utrustat med fotoreceptorer och är det med skyddade organet i kroppen av en anledning. Damma av höljet som täcker fotoreceptorerna ska du få se att du kommer höra rösten som guidar dig. Letar du efter Gud utanför dig själv i den materialistiska världen blir det svårt, många ber till Gud om pengar och förkastar Gud om du inte får cash efter bönen. Då bör den människan istället tillbedje Mammon a.k.a. Money. Madonna föredrar nog Mammon, likt en supermajoritet av världsbefolkningen idag.
(Matthew 6:24 KJV) No man can serve two masters: for either he
will hate the one, and love the other; or else
he will hold to the one, and despise the other,
Ye cannot serve God and mammon.
(Matthew 19:24 KJV) And again I say unto you, It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter into the kingdom of God.
Mammon = Girighet = Dödssynd = Gud överger dig tills du skärpt till dig = Egostyrning = Du svalde Djävulens bete = Du sålde din själ till Djävulen = Du belönas med en plats i helvetet när detta beta-test kallat livet är över = Du får gå på Madonnas livespelningar i helvetet
Dessa ökennomader alltså.
Är det värt att chansa att Helvetet är påhittat? Tänk om vi hade levt i en god värld där våra politiker gör följande utspel i en valdebatt istället för att prata Mammon, eller om Löven har följande tal till nationen. https://youtu.be/9S8VwT2CEAA
Words! Håller helt med. Svensken är så pinsamt långt från verkligheten. Snacka om att leva i sin egen föreställning om verkligheten.
Det sista från Madonnas uppträdande var "WAKE UP". Den uppmaningen tog inte svensken till sig direkt, trots gethuvud-utformade(satan) gasmasker på scen i ISRAEL(!!), direktsänt i Europas största tv-show!
Men svensken bara gäser vidare i tv-sofforna, ESC-mys, Cola och chips - Noll hjärnaktivitet.
Skulle önska att du och godhetsapostlen var helt fel ute, och att världen istället är sådär rosaskimrande som SnakePlisssken med flera vill göra gällande. Men tyvärr är det inte ni som har fel...
Hur kan du någonsin ens tro att "svensken" skulle kunna ta till sig så komplicerad symbolik, mot bakgrund av nuvarande bildningsnivå? När "svensken" inte ens kan genomskåda mainstreammedias uppenbara och konstanta mörkande, trixande och ljugande om allt från svensk migrationspolitik till globliseringens konsekvenser.
They are so naive – they think we are not aware of their crimes. We know, but we’re just not ready to act. The storm isn’t in the air, it’s inside of us. I want to tell you about love and loneliness. But it’s getting late now. Can’t you hear outside of your Supreme hoodie, the wind that’s beginning to howl?
Jag fastnade på ordet Howl. Först lite vilseledda kortfattade tankar om meningarna innan.
They are so naive – they think we are not aware of their crimes. We know, but we’re just not ready to act.
En på PM skrev att de vita under mellan akten kan symbolisera de som tror på den bibliska Guden, bl.a. protestanter, som Madonna symboliskt avrättar. De sliter v sig sina Tempelriddare/munk-kläder efter Madonnas lilla offringssymbolik.
The storm isn’t in the air, it’s inside of us.
Går att tolka på många sätt (likt allt annat), men ultrafokuset på Klimatkrisen ligger nära till hands, den riktiga Klimatkrisen är inom oss. Människor kan inte längre skilja gott från ont, allt biblisk ondska ska ses som gott och all biblisk godhet ska ses som ondska i sluttiden. Kom inte och säg att du inte är hjärntvättad och indoktrinerad i ondska när du är för HBTQ, genmanipulering, abort och könskorsning via injicering av DNA från ett aborterat foster. "Wake Up" som sagt. Och då menar jag att just du som läser detta på riktigt ska vakna upp och rannsaka dig själv angående vad i helvete det är du står för med din "fria vilja" och "egna" personliga åsikter.
I want to tell you about love and loneliness.
Ett direkt hån mot den bibliska Gudens ord, vars rike är inom oss, som värnar om kärlek och ensamma och utsatta människor. But it’s getting late now. Can’t you hear outside of your Supreme hoodie,
I biblisk mening finns det väldigt mycket som går att tolka att vi står inför slutet, hur människor agerar och vad makten planerar går bara inte att frångå. Vi uppmanades i skriften att vara vaksamma och inte manipuleras in och distraheras av den materiella världen. Människor har ögon men kan inte se, människor har öron men kan inte höra som skriften betonade i sluttiden. Supreme hoodie är mer eller mindre en dumförklaring (vilket även hörs i hennes röst) om hur vansinnigt bortgjorda vi människor är som fokuserar på konstgjorda bekräftelse- och statuskåta meningslösa ting. Släng på en krokodil på lite tyg så tror folk att tyget blir magiskt och får en Gudalik energi, något som folk kan Bynka sig till att skaffa.
Detta tror jag är både är symbolism för det kommande kriget och framförallt till guden Molok (Moloch, Milcom, Molech, Malcam). "Howl" är såvitt jag förstår en bok/poesi skriven av Allen Ginsberg, som blev föbjuden, och berör den babyloniska eldsguden Moloch som går att spåra till det Andra Templet, Jerusalem. Precis efter Madonna säger Howl så blåser hon symboliskt ett eldhav bakom sig. Molok är förknippad med barn- och djuroffer. Inför krigstider offrade de barn som aldrig förr. #abortärfrihet
(Leviticus 18:21) And thou shalt not let any of thy seed pass through the fire to Molech, neither shalt thou profane the name of thy God: I am the LORD.
Molok, Malik eller Molek (även Melek, Milkom eller Molkom) är en gud som omnämns i Bibeln. I Karthago var molek namnet på ett slags barn- eller djuroffer. Eventuellt har författarna av de gammaltestamentliga böckerna missförstått grannfolkets seder och tolkat själva offret som namnet på en gud, i vilket fall någon gud vid namn Molok aldrig tillbetts. I överförd bemärkelse används Molok i betydelsen omättligt vidunder.
Molok var ursprungligen babyloniernas eldsgud, Adar, som i Assyrien sammanblandades än med Anu och än med Ninib och som dyrkades med samma religionsbruk av fenicier, moabiter, ammoniter med flera stammar.
Guden Baal omnämndes ibland med namnet Molok och framställdes på liknande sätt i tjurskepnad eller som en man med tjurhuvud. Människooffer var inte ovanligt, och i krigstider förekom även att man offrade barn. https://sv.wikipedia.org/wiki/Molok
Se även https://en.wikipedia.org/wiki/Moloch
Vad har vi på Molok? Har vi någon riktig satanist med kunskap om Babylons Gudar? Ja, förutom de ateister med "fri vilja" som utför satanistiska handlingar utan deras vetskap då. Går det koppla detta till Madonnas Kaballah?
Visst var det något framträdande som hade Maneki-neko-kissekatter också? Baal. Trumpeterna behöver vi kanske inte analysera då vi har Trump som en levande Domedagsprofetia och dessförinnan Barack Hussein Obama.
Framspolat, Gargoyles? Är det Gargoyle-symbolik på pelarna och vafalls är det för typ som ser ut ha en lutande uggla på huvudet? Till höger nedanför pelaren. Det kan iofs bara vara någon med med god nackakrobatik när jag tänker efter, men det ser allt lite uggelaktigt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur kan du någonsin ens tro att "svensken" skulle kunna ta till sig så komplicerad symbolik, mot bakgrund av nuvarande bildningsnivå? När "svensken" inte ens kan genomskåda mainstreammedias uppenbara och konstanta mörkande, trixande och ljugande om allt från svensk migrationspolitik till globliseringens konsekvenser.
Haha, sant. Du får gärna hjälpa till angående detta, jag vill gärna bryta ned det med några andra symbolism-tokar. Jag har undvikit frestelsen att titta på någon Youtube-video som berör detta. Kände att jag ville ha det sagt så ingen tror att jag rapar upp andras tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Eller menar du att Påven och hans Biskopar inte har något inflytande? Att dom bara är historiska symboler som typ jultomten?
Ja, folk verkar tro att de inte är vilseledda in i den bibliska antitesen. Jag erkänner att jag är vilseledd, det är en förutsättning till att nå en sannare sanning om vad vi människor egentligen är, hur makten agerar, varför flyktingar kommer till Sverige med mera. Det kan dock vara bra för en del att vakna upp ur de satanistiska handlingar de utför och Romersk-Katolska Djävuls-åsikter som de kan dö för.
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det easyclap skriver handlar nästan utslutande om uppenbarelseboken - bibelns egen game of thrones del komplett med drakar och magiska svärd.
Akta så inte Hollywood äter upp hjärncellerna på dig. Du kan inte tolka den historiska symbolismen i den heliga skriften med modern vilseledande popkultur. Tror du på riktigt att drakar i skriften avser det som du indoktrinerats in i genom sagor, Sagan om Ringen och Game of Thrones. Tror du att skriften nämner rosa hästliknande enhörningar också? Etymologi min vän, etymologi och symbolism. Enhörningar i skriften avser asiatiska noshörningar, allt annat är bara något ni indoktrinerats i för att vända er bort från skriften. Detta eftersom Gud existerar. Googla gärna om du inte tror mig.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-05-24 kl. 13:54.
Jaha, Madonna har hamnat i denna delen av forumet och jag blir ju tvungen att läsa. Intressanta tolknigar av spektaklet. Jag måste erkänna att jag bara klarade av att se och höra en tredjedel av det och byte sen kanal, jag klarade inte att se skräpet helt enkelt. När ska artister förstå att dom är för gamla att utföra samma saker dom gjorde i tjugoårsåldern. Nu tror jag bara hon skapade detta för hon kan inte längre spela på sin sexuallitet och bara provocera kyrkan för ingen bryr sig längre. Hon är ju en smart kvinna så detta är resultatet, det skrivs en hel del om vad hon menade med det hela och en ny generation lär sig namnet på henne och musik säljs.
Nu har hon tydligen fixat till rösten på tuben och då kanske jag klara av att se hela numret.
Klart är väl att hon försöker spegla vad hon ser i världen idag och det är ju verkligen mörker men jag förstå henne, man blir lätt så med ålder och livserfarenhet. Hon försöker göra sig relevant i nutiden men frågan är om så många köper hennes budskap och att det handar om annat än pengar. Man ser henne inte ofta tala om skiten i världen, att hon på äldre dar tar ställning för något men det kanske bara är så att hon här framställer sig som precis som hon är, ett bittert mörker.
Var är människan som försöker sprida ljus, kunskap och erfarenhet? Madonna gör det inte men hon kanske kan bidra med att tvinga fram det. Man saknar den sköna musiken som fanns på 60-80-talen med lite glädje och framtidstro.
Detta uppträdande är ren perfektion på alla plan gällande satanistisk symbolik. Till och med "slump"-människorna borde förstå det fantastiska i detta framträdande.. ja förutom sången då, men det var knappast därför hon var där. Detta är en ritual i Djävulens tecken utan dess like.
Angående Molok-symboliken så prickar trumpeterna i showen in en biblisk Molok-bild från 1897 skapligt bra faktiskt.
Not everyone can come into the future, Not everyone that's here is gonna last för att sedan direkt efter ge käftsmällen till fårskocken: You ain't woke, come here, go again. Here we go again, come give hope. Come give life.
Come give life går givetvis att koppla till den vilseledda satanistiska världsbefolkningens extremt höga antal aborter (barnoffring till Molok). Here we go again är en symbolik till det Andra Templet där människor offrade barn till Molok, vi vet att det Tredje Templet ska byggas och den vilseledda befolkningen fattar ingenting: Not everyone is learning from the past och att en utrotning ska ske: Not everyone that's here is gonna last
Vilken är platsen i Hell's Kichen, Manhattan, New York som det zoomas ut från? Har vi någon Google Earth-kunnig eller New York-expert att utnyttja? http://www.youtube.com/watch?v=VG3WkiL0d_U&t=9m4s(9:04)
PMa EasyClap (utan S) om ni har tankar/spaningar men är rädda för att bli dumförklarade av vilseledda debunkers. Vi vet dock att de är de mest nyfikna kring detta, annars hade inte Konspirationsforumet vara förpestat av rädslostyrda debunkers som utgör 85% av de som hänger här. Alla sätter inte sitt hopp till brandmännens version ang. Notre Dame, alla är inte så urblåsta och naiva som Madonna hävdar.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-05-24 kl. 16:17.
Jaha, Madonna har hamnat i denna delen av forumet och jag blir ju tvungen att läsa. Intressanta tolknigar av spektaklet. Jag måste erkänna att jag bara klarade av att se och höra en tredjedel av det och byte sen kanal, jag klarade inte att se skräpet helt enkelt. När ska artister förstå att dom är för gamla att utföra samma saker dom gjorde i tjugoårsåldern. Nu tror jag bara hon skapade detta för hon kan inte längre spela på sin sexuallitet och bara provocera kyrkan för ingen bryr sig längre. Hon är ju en smart kvinna så detta är resultatet, det skrivs en hel del om vad hon menade med det hela och en ny generation lär sig namnet på henne och musik säljs.
Nu har hon tydligen fixat till rösten på tuben och då kanske jag klara av att se hela numret.
Klart är väl att hon försöker spegla vad hon ser i världen idag och det är ju verkligen mörker men jag förstå henne, man blir lätt så med ålder och livserfarenhet. Hon försöker göra sig relevant i nutiden men frågan är om så många köper hennes budskap och att det handar om annat än pengar. Man ser henne inte ofta tala om skiten i världen, att hon på äldre dar tar ställning för något men det kanske bara är så att hon här framställer sig som precis som hon är, ett bittert mörker.
Var är människan som försöker sprida ljus, kunskap och erfarenhet? Madonna gör det inte men hon kanske kan bidra med att tvinga fram det. Man saknar den sköna musiken som fanns på 60-80-talen med lite glädje och framtidstro.
Jag tror inte direkt att Madonna har något val, hon gör sitt jobb bara. Är man ansluten till de stora skivbolagen idag så har man ingen artistisk frihet längre, utan det är vissa budskap som ska framföras. Och de budskapen är alltid dystopiska, över-sexualiserade, våldsamma. Allt handlar om pengar, psykiska problem etc. Det har varit så här länge nu men allt blir bara mer och mer "in your face". Det är svårt att ha glädje och framtidstro idag, ja. Glöm inte 90-talet, det var också bra. Då var det fortfarande glad musik och positiva, kärleksfulla texter.
Detta uppträdande är ren perfektion på alla plan gällande satanistisk symbolik. Till och med "slump"-människorna borde förstå det fantastiska i detta framträdande.. ja förutom sången då, men det var knappast därför hon var där. Detta är en ritual i Djävulens tecken utan dess like.
Angående Molok-symboliken så prickar trumpeterna i showen in en biblisk Molok-bild från 1897 skapligt bra faktiskt.
Detta visar hur desperat de konspirationstroende söker mönster och symboler där inget av det finns.. Det är extremt tydligt att Madonnas blåssektion utgörs av trumpeter, medan de båda "moloch"-teckningarna illustrerar fanfarblåsare med raka valvlösa (dvs utan knappar) horn - ofta kallade posthorn. Instrumenten är inte ens nästan lika varandra .. https://www.sps-shop.com/jp902-ab-post-horn-17468-p.asp
Platsen det zoomas ut ifrån är för övrigt troligen platsen där hennes karriär inleddes. Hom bodde i Hells Kitchen när hon gick från en okänd dansare/student till signerad artist. Detta kommer du givetvis ta som ännu ett tecken på att hon skrev en deal med djävulen för att bli superstjärna, men det bjuder jag på för det är bara tokfransar som tror på sånt ändå.
The broke dancer from hells kitchen: http://www.madonnatribe.com/decade/2...lls-kitchen-2/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-05-24 kl. 16:36.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!