Jag har inget till övers för religion och är skeptisk mot det själv men jag tänker inte döma folk som är religiösa som du gör. Det här med högre tro behöver inte vara gubbar med skägg förövrigt.Att vara atetist och inte tro på något verkar vara så uttråkande att man måste ha åsikter om andras sökande efter en mening dock. Lev och låt leva!
Haha, halva tråden består ju av religiösa fanatiker som fördömer varandra för att de har ”fel” religiös tro, samt fördömer Madonna för hennes budskap och tro, så de verkar väl knappast bättre än ateisterna i det avseendet. Själv är jag agnostiker, men efter att ha läst såna här trådar får man ju lust att bli antiteist bara för att ta ut maximalt avstånd från tramset..
Folk som ser det ena och andra i dessa framträdanden har både rätt och fel.
Det här är inga nya saker. I alla tider har makthavare och religiösa ledare (vilket Madonna nästan når upp till själv, men om inte annat är nära stående) försökt att legitimera sin position genom symbolik, ritualer och konstruerade hierarkier som distanserar dem från ”vanligt folk”.
Jag har inga problem med att kalla mig själv en foliehatt. Jag är helt övertygad om att människor konspirerar, hela tiden, överallt. Även människor med makt.
Gudar och djävlars och andra fenomens makt är dock en annan sak. När ett barn har sett en skräckfilm så är de rädda för monstret efteråt. Monstret har då en sorts makt. Rädslan är verklig. Monstret finns inte, men konsekvenserna kan forma människor, som formar samhällen. Våra sagor saknar alltså inte betydelse, men samtidigt, om man är seriös i sitt ifrågasättande av vissa värdsliga ting, så bör man inte haka upp sig på vilken version av vilken gud någon kändis påstås tro på.
jag tyckte det såg coolt ut.
kemin med programledaren innan va inte direkt mys dock.
jag antog att nån tekniker medvetet fuckade hennes medhörning, men det är bara mina sjuka teorier.
såg dock inte hela framträdandet eftersom Slagskott gick på tvåan.
Något som inte tagits upp i tråden är att Madonna är en flitig utövare av Kabbalah, den del av Judismen som betraktar guds olika aspekter (Sefirot, eller livets träd). Centralt, men knappast känt, i Kabbalah är tron på guds dualism. När gud (Keter) skapade världen skiljde han den från sig själv och skapade sålunda en värld som INTE var perfekt och som innehåller onska. Detta är fortfarande en del av gud och brukar beskrivas genom Qliphoth (Dödens träd). Dessa delar motsvarar det vad vi i västvärlden skulle kunna beskriva som "satanism", och alltså inget konstigt alls för judar som läst mycket Kabbalah.
Och det har Madonna gjort.
Vsb
Nej det är en grov missuppfattning bland många i tråden.
Sedan 2011 är Madonna from katolik.
Citat:
Madonna dissar Kabbalah
I 15 år har Madonna gjort reklam för den judiska Kabbalah-läran. Nu är hon på väg att lämna sekten – för katolska Opus dei.
Nej det är en grov missuppfattning bland många i tråden.
Sedan 2011 är Madonna from katolik.
Madonna visar vad den Romersk-Katolska kyrkan (The Beast) går för. Jag hoppas innerligt att människor förstår, eller börjar förstå, vad Vatikanstatens roll är i den bibliska skriften. Det är ingen slump att makten uppmanar oss att vända Gud ryggen samtidigt som de är besatta av att hänga med Påven. De handlar efter den hebreiska skriften vare sig vi vill eller inte.
1. Gud existerar, allt som står där ska uppfyllas
2. Gud existerar inte, men då makten agerar efter den ska allt i skriften uppfyllas
Det finns inte så mycket andra alternativ för oss proletärer.
Opus Dei (latin för "Guds verk") är en katolsk organisation grundad i Spanien 1928 av Josemaría Escrivá. Ett viktigt syfte är att sträva efter ”att söka Gud i arbetet”, det vill säga att försöka göra gott inom ramen för sin dagliga yrkesverksamhet, och att ”sprida budskapet om att arbetet och de vardagliga omständigheterna utgör ett tillfälle till att möta Gud, tjäna andra och förbättra samhället”. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Opus_Dei
Vilken Gud söker hon eftersom hon gjorde en satanistisk ritual i sitt arbete och vi vet att hon avskyr protestanter och de som tror på YHWH? Påvens titel är ’Vicarius Filii Dei’ (Representative of the Son of God) med det numeriska värdet 666 likt fyra andra av Romersk-Katolska kyrkans officiella namn. De är för bövelen på Djävulens sida och är satanister så det bara smäller om det.
Då Guds rike är Epifysen så är maktens (Vilddjurets) mål att slå ut detta organ från oss för att kunna ersätta Gud och förslava befolkningen. Vi blir Gudslösa och vänder Gud ryggen då vi inte förstår hur vi kan finna Gud i den materialistiska världen utanför oss. Vi får den både förkalkad och förstörd medvetet i våra liv av makten, vårt högre medvetande blir slaktat och Gud kan inte tala till oss via intuition. De stackars barn som inte klarar av att bli egostyrda och fastna i ett specifikt fast mönster under skolgången diagnostiserar vi med man-made ADD/ADHD-diagnoser så de proppas fulla med Amfetamin så det slår ut Guds röst, intuition. Jag själv hade till tusen procent säkerhet fått en felaktig ADD-diagnos om mina föräldrar tagit mig till en läkare/psykolog. Madonnas ritual tas emot med sömndruckna ögon och döva öron eftersom vi inte ens vet vad som är gott och vad som ont längre utan Gud inom oss.
Jag har inget till övers för religion och är skeptisk mot det själv men jag tänker inte döma folk som är religiösa som du gör. Det här med högre tro behöver inte vara gubbar med skägg förövrigt.Att vara atetist och inte tro på något verkar vara så uttråkande att man måste ha åsikter om andras sökande efter en mening dock. Lev och låt leva!
Personligen är jag hellre satanist än agnostiker om du förstår. Eller snarare jag är likgiltig och riskerar gärna en evighet i helvetet. Det skulle i min värld vara jordelivet på repeat
Fyafan vad sjuka människor det finns. Madonna hade givetvis ingen agenda med sitt framträdande vare sig dold eller öppet, Det va ett framträdande illustrerat som alla andra. Alla som skriver i denna tråden seriöst ni hör hemma på karsudden.
Skulle det visa sig att ni har rätt så innebär det per automatik att ni är människor värda att offra. Population är allt och en gudabild är noll.
Fyafan vad sjuka människor det finns. Madonna hade givetvis ingen agenda med sitt framträdande vare sig dold eller öppet, Det va ett framträdande illustrerat som alla andra. Alla som skriver i denna tråden seriöst ni hör hemma på karsudden.
Skulle det visa sig att ni har rätt så innebär det per automatik att ni är människor värda att offra. Population är allt och en gudabild är noll.
Varför citerar du mig? Jag har inte konspirationsteorier. Vet inte vad hon har för politiska åsikter direkt, men dom flesta konstnärer är vänster eftersom dom är kreativa istället för destruktiva.
Det krävs att personer har lite koll på satanism, maktens Gudshat och Påve-pussande, tiden vi lever i med det kommande Tredje Templet-trilemmat, religionskunskap med mera för att förstå vad Madonnas framträdande symboliserade när Europa stod still i lördags. Du kommer inte att få en pushnotis från Aftonbladet gällande det kommande profetiska kriget som står skrivet i alla de Abrahamitiska doktrinerna. För då hade du blivit varnad för ett bra tag sedan och Big Brother hade uppmanat dig till att förbereda dig.. inte uppmana dig till att Bynka som de gör nu. Såvida inte de gudslösas Gudar ljuger om att Templet ska byggas så kan ni fortsätta era satanistiska handlingar i lugn och ro. För visst är det era egna personliga åsikter ni bär på? Det vore hemskt om det ni bestämt står för ligger i linje med den Romersk-Katolska kyrkans åsikter. Know your Bible.
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Personligen är jag hellre satanist än agnostiker om du förstår. Eller snarare jag är likgiltig och riskerar gärna en evighet i helvetet. Det skulle i min värld vara jordelivet på repeat
Ge inte upp sökandet efter Gud, han har ett säte inom dig. Detta skrev de analfabetiska ökennomaderna om i sin saga för flera tusen år sedan. Ditt Tredje Öga är utrustat med fotoreceptorer och är det med skyddade organet i kroppen av en anledning. Damma av höljet som täcker fotoreceptorerna ska du få se att du kommer höra rösten som guidar dig. Letar du efter Gud utanför dig själv i den materialistiska världen blir det svårt, många ber till Gud om pengar och förkastar Gud om du inte får cash efter bönen. Då bör den människan istället tillbedje Mammon a.k.a. Money. Madonna föredrar nog Mammon, likt en supermajoritet av världsbefolkningen idag.
(Matthew 6:24 KJV) No man can serve two masters: for either he
will hate the one, and love the other; or else
he will hold to the one, and despise the other,
Ye cannot serve God and mammon.
(Matthew 19:24 KJV) And again I say unto you, It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter into the kingdom of God.
Mammon = Girighet = Dödssynd = Gud överger dig tills du skärpt till dig = Egostyrning = Du svalde Djävulens bete = Du sålde din själ till Djävulen = Du belönas med en plats i helvetet när detta beta-test kallat livet är över = Du får gå på Madonnas livespelningar i helvetet
Dessa ökennomader alltså.
Är det värt att chansa att Helvetet är påhittat? Tänk om vi hade levt i en god värld där våra politiker gör följande utspel i en valdebatt istället för att prata Mammon, eller om Löven har följande tal till nationen. https://youtu.be/9S8VwT2CEAA
Senast redigerad av EasyClap 2019-05-23 kl. 23:35.
Det krävs att personer har lite koll på satanism, maktens Gudshat och Påve-pussande, tiden vi lever i med det kommande Tredje Templet-trilemmat, religionskunskap med mera för att förstå vad Madonnas framträdande symboliserade när Europa stod still i lördags. Du kommer inte att få en pushnotis från Aftonbladet gällande det kommande profetiska kriget som står skrivet i alla de Abrahamitiska doktrinerna. För då hade du blivit varnad för ett bra tag sedan och Big Brother hade uppmanat dig till att förbereda dig.. inte uppmana dig till att Bynka som de gör nu. Såvida inte de gudslösas Gudar ljuger om att Templet ska byggas så kan ni fortsätta era satanistiska handlingar i lugn och ro. För visst är det era egna personliga åsikter ni bär på? Det vore hemskt om det ni bestämt står för ligger i linje med den Romersk-Katolska kyrkans åsikter. Know your Bible.
Ge inte upp sökandet efter Gud, han har ett säte inom dig. Detta skrev de analfabetiska ökennomaderna om i sin saga för flera tusen år sedan. Ditt Tredje Öga är utrustat med fotoreceptorer och är det med skyddade organet i kroppen av en anledning. Damma av höljet som täcker fotoreceptorerna ska du få se att du kommer höra rösten som guidar dig. Letar du efter Gud utanför dig själv i den materialistiska världen blir det svårt, många ber till Gud om pengar och förkastar Gud om du inte får cash efter bönen. Då bör den människan istället tillbedje Mammon a.k.a. Money. Madonna föredrar nog Mammon, likt en supermajoritet av världsbefolkningen idag.
(Matthew 6:24 KJV) No man can serve two masters: for either he
will hate the one, and love the other; or else
he will hold to the one, and despise the other,
Ye cannot serve God and mammon.
(Matthew 19:24 KJV) And again I say unto you, It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter into the kingdom of God.
Mammon = Girighet = Dödssynd = Gud överger dig tills du skärpt till dig = Egostyrning = Du svalde Djävulens bete = Du sålde din själ till Djävulen = Du belönas med en plats i helvetet när detta beta-test kallat livet är över = Du får gå på Madonnas livespelningar i helvetet
Dessa ökennomader alltså.
Är det värt att chansa att Helvetet är påhittat? https://youtu.be/9S8VwT2CEAA
Ja det låter sjukt mycket bättre än att slösa energi på falska gudabilder. Då alla dylika är just sådana.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!