2019-05-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Och som vanligt så är det personen som slår larm om övergreppen som kickas ur SD.
Det är väl för fan klart att man måste vara lojal mot partiet.
Citera
2019-05-20, 09:31
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vet du att det är därför? Vet du hur hon gjort? Vet du varför det här kommer ut nu? Knappast.
Det finns dock ett mönster inom SD med stora namn som förgriper sig på kvinnor och slipper konsekvenser. Det tystas från toppen, även när det gällde Louise Erixon enligt flera källor. Det är knappast alltid kvinnans fel att det blir på det sättet.
Citera
2019-05-20, 09:32
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Aftonbladet tycks ha vaknat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQxdPl/kristina-winberg-slog-larm-om-lundgren--petades

Då borde det väl ha varit oacceptabelt även för 1,5 år sedan när det hände, varför gick hon inte ut med det då?

Är inspelningen 1,5 år gammal?

Verkar som om hon tänkt som en utpressare gör, blir jag petad så går jag ut med det, annars tiger jag...
Citera
2019-05-20, 09:33
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ja, så brukar det vara inom SD. Man ska närmast dyrka partitoppen och strunta i vad som händer människor om det påverkar partiets anseende negativt.
Citera
2019-05-20, 09:33
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60

Till den grad att man skyddar en brottsling?

Jag är ingen jurist, men det låter onekligen som sexuellt ofredande.
Ursäkten "Jag var full" fungerar inte i dagens samhälle.
Citera
2019-05-20, 09:36
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Till den grad att man skyddar en brottsling?

Jag är ingen jurist, men det låter onekligen som sexuellt ofredande.
Ursäkten "Jag var full" fungerar inte i dagens samhälle.

Inte om hans version stämmer. Han säger att det kan ha hänt, men mer som missförstånd och att man rett ut det. Om hon också håller med om detta och man lagt det bakom sig sedan 1,5 år är det verkligen inget nämnvärt för någon annan.
Citera
2019-05-20, 09:42
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Då borde det väl ha varit oacceptabelt även för 1,5 år sedan när det hände, varför gick hon inte ut med det då?

Är inspelningen 1,5 år gammal?

Verkar som om hon tänkt som en utpressare gör, blir jag petad så går jag ut med det, annars tiger jag...
Man borde kanske i så fall fråga sig just varför Winberg sparade denna konversation.
Det kanske säger något om den interna kulturen inom SD. Om så är fallet, så är det definitivt inte en smickrande bild som framträder…
Citera
2019-05-20, 09:44
Medlem
8711s avatar
Citat:
Winberg har anklagat Peter Lundgren för ett sexuellt övergrepp på en annan partikollega, en händelse som Winberg menar skett på ett hotellrum.

– Nej, det är också en väldigt överdriven historia som vi under dagen kommer gå ut och bemöta, säger Peter Lundgren.

– Vi var på ett hotell. Det var en fest som blev ganska blöt. Jag känner kvinnan i fråga sedan länge, vi har pratat om det, åkt på semester ihop till Spanien. Vi blev lite närgångna i slutet på kvällen.

https://www.expressen.se/nyheter/lundgren-i-ekot-efter-anklagelsen/

Om det är så är det snarare en för jävlig uthängning av media och Winberg.

Om man är vänner, åkt till Spanien ihop och rett ut ett missförstånd för flera år sedan. Verkligen inget att skriva om.
Citera
2019-05-20, 09:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det finns dock ett mönster inom SD med stora namn som förgriper sig på kvinnor och slipper konsekvenser. Det tystas från toppen, även när det gällde Louise Erixon enligt flera källor. Det är knappast alltid kvinnans fel att det blir på det sättet.

Av ren nyfikenhet vilka toppnamn är dessa? Säger inte att du har fel men det låter lite överdrivet. Var det den kvinnan som påstod en massa, hmm minns inte vad hon hette, Hanna? Samme Hanna som blev utfryst från SD och sedan uppenbarligen hämnades i media genom att påstå en massa om ledningen som inte var sant.

Konstigt att denna nyhet kommer ut 1 vecka innan EU-valet, när händelsen ska ha inträffat förra året?
Citera
2019-05-20, 09:50
Medlem
8711s avatar
Lena Mellin har alltså skrivit en krönika i affekt på ämnet. Utan att veta någonting så har hon redan bestämt att Winberg petas bara för det här Vilket inte är fallet. Utan att veta hur det här läckt. Utan att veta motivet. Utan att veta Peter Lundgren och kvinnans syn på det här. Ändå har Lena Mellin bestämt sig i rikstäckande media, väldigt märkvärdigt.
Citera
2019-05-20, 09:52
Moderator
Meijis avatar
Partier och partipolitik --> Politiker
/Moderator
Citera
2019-05-20, 09:55
Medlem
vanartads avatar
Poll på Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/

Har du förtroende för SD:s toppkandidat Peter Lundgren?

Nej - 72%
Ja - 28%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in