• 3
  • 4
2019-12-03, 21:32
Medlem
Vimla funkar bra. Men nu är jag sur för nu tar dom 70 öre per mess sen i November och kallar det för sms till utlandet. I specen står det från och till svenskt nummer
Citera
2019-12-04, 09:16
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevo
Vimla funkar bra. Men nu är jag sur för nu tar dom 70 öre per mess sen i November och kallar det för sms till utlandet. I specen står det från och till svenskt nummer
Du säger ju emot dig själv, det fungerar ju inte speciellt bra.
Citera
2019-12-05, 03:40
Medlem
SuperPuttes avatar
Bor du i södra Sverige skulle jag välja Hallon (3:s nät). Jag vistats tätt i västra Skåne (pendlar Hbg och Mal), som jag har inga problem med beträffande täckningen.
Min mamma bor på landet och i en missad radiodal för Telia & Telenor (det går att åtgärda med att tvinga mobilen till 2G iofs), men 3:s nät fixar även denna region. Jag har kört bredbandskollen där, och ibland fått t o m högre värden än i min hemstad. Edit: (Det stämmer inte längre. fick ca 30 jämnför över 90 Mbit/sek där jag bor, men det är fortfarande mycket bra för att vara mitt ute verkligheten....)
Jag har Hallon. De är usla på kundservice, men det är alla "lågpris" alternativ som Hallon, Vimla, Halebop, Fello, etc. Klarar du dig normalt på sunt förnuft i verkligheten tror jag du fixar det....
Jag saknar iofs Halehop's VoLTE och WiFi-samtal, men å andra sidan kostar Halebop mer, och jag får mindre surf. Med Hallon fick jag 50GB direkt + 6 GB/mån och kan spara det jag inte använt t o m 100GB. Jag har nått toppen nu och har 106GB varje månads start (100+6/mån).
Täckningen är super i hela södra Sverige. Telia's Halebop är visserligen bättre på VoLTE/voWiFi - som Hallon är urkassa på att uppdatera med modeller utanför Samsung/Apple sfären - och i bredbandskollens datahastighet generellt. Och då jag åter körde Bredbandskollen i min hemstad verkar 3 (Hallon) Styvat upp sig, jag fick 95 Mbit/sek nyss i natt, tidigare har jag fått som bäst runt 50 med Hallon och runt 80 Mbit/sek med Halebop). Kanske tillfälligheter, men det spelar dessutom mindre roll än det psykologiska känslan av att det går snabbt. I vanlig surf, märker du inget....

Summa summarum: Har du ett tekniskt normalbegåvat intellekt och bor söder om dalälven kan jag rekommendra Hallon. De är inte bäst, men den ger bäst "bang for money".
99 kr/mån för obegränsat samtal, 6000 sms, och surfpott sparad till 100 GB - vem slår det?
Senast redigerad av SuperPutte 2019-12-05 kl. 03:53.
Citera
2019-12-06, 23:14
Medlem
Sainsburyss avatar
Allt det här beror ju på var i Sverige man bor, hur nära en mast man bor och likadant hur nära en mast man är på jobbet, och hur lätt det har varit att prata med kundtjänst med mera.

Jag hörde många dåliga saker med Telenor men var "tvungen" att skaffa Telenor ändå, då dom var de enda som hade fri roaming i EU när det begav sig (ett par månader sedan så följde alla andra med).

Men jag har ingenting ont att säga om Telenor, för mig har det fungerat klockrent. Jag bor i Stockholm och det enda ställe där jag har dålig signal är hemma hos morsan. Annars är signalen jäkligt bra.
Hittills är jag nöjd och jag tänker nog faktiskt inte byta operatör.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in