2019-06-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Har haft Telenor sedan de köpte upp Vodafone 2005 och har betalt varenda j-la faktura i tid och varit en superperfekt kund i 14(!) år, men det hade jag inget för när de skulle höja mitt abonnemang från 99 kr mån, till 219 kr. Fria samtal/SMS + 3 GB. Icke(!) förhandlingsbart.

Blev förbannad och bytte till Vimla för någon månad sedan. Fria samtal/SMS + 2GB, men för 100 kr/mån. Första tre månaderna för halva priset.

Vimla har även en 'tipsa-rabatt', vilket gör att för varje kompis som man tipsar, och som sedan tecknar abonnemang, får båda 10 rabatt på månadskostnaden. Jag har redan två tipsrabatter vilket för min del innebär att jag i ytterligare två månader betalar 30 kr i månaden och därefter 80 kr framöver. Inte helt fel!

Faktum var att jag upptäckte att jag fick högre överföringshastighet på datatrafiken med Vimla, trots att de kör på samma nät som mitt tidigare Telenorabonnemang. Konstigt, men så är det.

Jag är helnöjd med Vimla så här långt!

Vi bytte till Hallon istället. 99kr/månaden fast med 4GB, som kan flyttas med till nästa månad.
Plus att man fick 50GB extra.
Citera
2019-06-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devoid
Beror på var du bor någonstans. I söder funkar väl vad som helst men i norr funkar 3 extremt dåligt utanför centrala områden. Telenor sägs vara bäst på glesbygd, men personligen skulle jag rekommendera Tele2 över Telenor om du bor i Norrland då du får rabatt på abonnemanget.

Aldrig Telia över Halebop om du inte har behov av Telias kundtjänst.

Telias kundtjänst är rena skiten samma med Tele-snor. Det bästa är att ta reda på saker själv så slipper man idioerna som inte kan något.

en del av infrastrukturen delas mellan två eller tre operatörer så om det är kass överföring kan det innebära att man har en annan QoS, att företagskunderna prioriteras.
Citera
2019-09-17, 16:51
Medlem
bog11s avatar
Om man överväger att skaffa Telenors Vimla-abonnemang, ska man nog gå in på deras forum så kolla på den enorma mängden problem som kunderna har! Pinsam läsning, Obegripligt att Telenos kan sköta det så illa!

https://forumet.vimla.se/
Citera
2019-09-17, 16:58
Medlem
Jag bor utomsocknes. Har kört Hallon i fyra år utan problem.
Citera
2019-09-17, 20:45
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Jag bor utomsocknes. Har kört Hallon i fyra år utan problem.

Det beror nog väldigt mycket på vilken socken du refererar till. Ligger socknen i Norrlands inland, så har du fel.
Citera
2019-09-18, 10:12
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Om man överväger att skaffa Telenors Vimla-abonnemang, ska man nog gå in på deras forum så kolla på den enorma mängden problem som kunderna har! Pinsam läsning, Obegripligt att Telenos kan sköta det så illa!

Det är faktiskt lite fascinerande att se hur fruktansvärt illa Telenor sköter sin lilla lekstuga Vimla. Jag har aldrig sett eller hört talas om någon telekomaktör som klantat till det så totalt som Telenor med Vimla. Det finns snart inget kvar som de kan göra sämre.
Jag trodde tidigare att Telenor var ett seriöst företag, men det har de ju visat nu att de inte är.
Citera
2019-09-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Det beror nog väldigt mycket på vilken socken du refererar till. Ligger socknen i Norrlands inland, så har du fel.

Tja, Jag bor i Mora... vilket är typ... ingenstans. Men tack vare vasaloppsspekaktlet, så är mobiltäckningen ganska imponerande.
Citera
2019-09-18, 16:21
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11

Ja Telenor har verkligen klantat till det. Jag litar inte det minsta på Telenor längre. Deras Vimla-projekt verkar ju ha kvaddat totalt.
Citera
2019-09-19, 11:20
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Ja Telenor har verkligen klantat till det. Jag litar inte det minsta på Telenor längre. Deras Vimla-projekt verkar ju ha kvaddat totalt.

Nej, Telenor ska man nog inte lita på. De har ju under över 5 års tid fört sina Vimla-kunder bakaom ljuset. Det måste ju liknas vid ett systematiskt bedrägeri. Telenor håller hysteriskt fast vid lögnen att Vimla skulle vara en egen operatör. Antagligen för att inte sammankopplas med de grundlurade Vimla-kunderna.

Vimla är ju bara Telenors hittills misslyckade experimentverkstad (lekstuga).
Citera
2019-09-20, 12:11
Medlem
borjegs avatar
Det är väldigt underligt att en av världens största operatörer Telenor medvetet väljer att marknadsföra en sådan katastrofalt dålig produkt som deras Vimla-abonnemang. Jag vågar nog påstå att det är världens absolut sämst fungerande abonnemang.

Man borde inrätta en seriös kvalitetskontroll, vilket man uppenbart inte har i dagsläget.
Citera
2019-09-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Det är väldigt underligt att en av världens största operatörer Telenor medvetet väljer att marknadsföra en sådan katastrofalt dålig produkt som deras Vimla-abonnemang. Jag vågar nog påstå att det är världens absolut sämst fungerande abonnemang.

Man borde inrätta en seriös kvalitetskontroll, vilket man uppenbart inte har i dagsläget.

Man tjänade stora slantar i Bangladesh. För pengarna köpte man Utfors misslyckade vraknät med inkompatibla routrar och stora problem. Fint sa de norska cheferna, vi köper Vodafone också nu när vi har ett fungerande stamnät. På den vägen är det. Innan Telenors köp var Vodafone ett kvalitetsnät med minimala problem helt i klass med Telia.
Citera
2019-09-20, 23:29
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Man tjänade stora slantar i Bangladesh. För pengarna köpte man Utfors misslyckade vraknät med inkompatibla routrar och stora problem. Fint sa de norska cheferna, vi köper Vodafone också nu när vi har ett fungerande stamnät. På den vägen är det. Innan Telenors köp var Vodafone ett kvalitetsnät med minimala problem helt i klass med Telia.

Det förklarar väl knappast varför Telenor tillåter ett sånt totalfiasko som deras Vimla-trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in