• 1
  • 2
2019-05-19, 09:22
Bannlyst
Hej,

Har en kompis som är sätt smart han sa att han fick iq 147 sedan så tränade han varje dag genom att jogga i 40 min o hade riktigt bra kondition, han åt bara nyttigt, sallader varje dag. När han var 23 fick han nog av någon anledning och skar upp handlederna men lyckades överleva.

Efter det ligger han lågt och sist jag såg han kände jag inte igen han, han berättade han att han röker varje dag och tränar inget och äter pizza varje dag.

Varför blev han två skilda personer?
Citera
2019-05-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gggamer
Hej,

Har en kompis som är sätt smart han sa att han fick iq 147 sedan så tränade han varje dag genom att jogga i 40 min o hade riktigt bra kondition, han åt bara nyttigt, sallader varje dag. När han var 23 fick han nog av någon anledning och skar upp handlederna men lyckades överleva.

Efter det ligger han lågt och sist jag såg han kände jag inte igen han, han berättade han att han röker varje dag och tränar inget och äter pizza varje dag.

Varför blev han två skilda personer?

För att han mår dåligt och förmodligen är deprimerad...
Citera
2019-05-19, 09:30
Medlem
Briasccas avatar
Det är nog inte nödvändigt att tänka att han blev två olika personer utan hans extrema vanor (åt två olika håll) kan vara uttryck för samma ångest som han försöker hantera. Övertränande, överätande, späkning osv låter som ett straffande av sig själv och ett sätt att domptera själens demoner.
Citera
2019-05-19, 09:30
Medlem
Jättesorgligt!
Särskilt när han är begåvad.
Min kompis exman har ständigt hotat med självmord men bara när han inte får som han vill. Han är inte så begåvad som din vän. En rörmokare utan klass och bildning.

QUOTE=Gggamer|67619088]Hej,

Varför blev han två skilda personer?[/quote]
Citera
2019-05-19, 09:32
Bannlyst
En person med 147 i IQ "försöker" inte begå självmord, han lyckas helt tveklöst och har garanterat tagit reda på den mest idiotsäkra metoden för att lyckas.
Antingen skar han sig i handlederna som ett rop på hjälp eller också så har han inte 147 i IQ.
Hur mätte han sin IQ förresten? Jag har inte hittat något test online som mäter över 135?
Eller drog du hans IQ ur röven?
Citera
2019-05-19, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Det är nog inte nödvändigt att tänka att han blev två olika personer utan hans extrema vanor (åt två olika håll) kan vara uttryck för samma ångest som han försöker hantera. Övertränande, överätande, späkning osv låter som ett straffande av sig själv och ett sätt att domptera själens demoner.

Det tänkte jag inte på, du verkar ha rätt i ditt antagande
Citera
2019-05-19, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
För att han mår dåligt och förmodligen är deprimerad...

Ja jag märker det
Citera
2019-05-19, 09:46
Medlem
Asgarvars avatar
Han kanske kom i kontakt med psykiatrin och nu äter mediciner.
Citera
2019-05-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Han kanske kom i kontakt med psykiatrin och nu äter mediciner.

Ja precis!
Citera
2019-05-19, 09:59
Medlem
147 i IQ ok joggade 40 min och åt sallader . För att sedan sprätta upp handlederna äta pizza och röka . Hmm jag vet inte men dina detaljer i historien låter lite knepiga . Men ja , deppad självklart vad annars ?
Citera
2019-05-19, 10:36
Medlem
Jag läste förut att hög intelligens ökar risken för psykisk ohälsa, så det behöver inte vara ett plus att ha högt IQ.
Citera
2019-05-19, 11:48
Medlem
Ronilles avatar
Din kompis behöver stöd och hjälp. Han är förmodligen deprimerad.

Är du en vän, visa att du bryr dig. Träffas, stödj och kanske börja röra er tillsammans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in