2019-05-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det vore onekligen intressant att se aktuella domar för denna familj.

Med andra ord tycks hela familjen vara aktiva inom (v).
Samt fler domar där Khan varit nämndeman.

Edit: Är tre medlemmar av familjen nämndemän!? Har du sett någon uppgift om de är muslimer?
Senast redigerad av Bokklubben 2019-05-19 kl. 20:39.
Citera
2019-05-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Känns som en bra summering över var Vänsterpartiet står när det gäller straff, rätt och invandring.

1. Är du MENA invandrare eller EU migrant är du per definition ett offer även om du är en förövare.
2. Underpriviligierades brottslighet är per definition mindre allvarlig än medelklassares och överklassares.Ett mord av Ali i Rinkeby är alltid mindre allvarligt än ett skattebrott begånget av Bertil i Täby.
3. MENA män har rätt att spöa skiten ur kvinnor, speciellt MENA kvinnor om de tex känner sig svartsjuka eftersom det är tradition i hemlandet och pga att de behandlas så dåligt i sitt nya hemland.

Summa summarum.
De enda som tjänar på vänsterpartiets politik i det korta loppet är vänsterpartiets egna politiker typ Khan, bidragstagare av alla etniciteter, kriminella babbar och hedersförtryckande mellanösternmän.
De dom förlorar mest är grannar till dessa män och den kvinnliga delen av männens släkter.
I det långa loppet förlorar alls på Vs politik. Facit finns i Venezuela och Nicaragua.
Jag håller med dig i stort, men tror du verkligen att Khans handlande i det här fallet enbart kan förklaras med vänsterpolitiska motiv? Även om han skulle vara van vid att tillåtas leva rövare utan konsekvenser, känns det här så extremt och verklighetsfrånvänt att min andra instinktiva gissning efter islamism var demens.

Ska påpeka också att brottsoffret i det här fallet har svenskt namn. Det behöver inte betyda att hon är etnisk svensk, men det är ett möjligt scenario. Och frågan är då också om det på något sätt har spelat in i Khans agerande.

Är det någon som läst fler skiljaktiga meningar av Khan?
Citera
2019-05-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Att muslimer skyddar eller försöker skydda andra muslimer kan väl inte vara en nyhet?
Men vi vet inte om det handlar om muslimer, vad gäller någon av dem. Visst var och är det min första gissning, men jag har inte hittat något som bekräftar det. Har inte Facebook, men av det som ändå går att se av hans profil tycks fokus ligga på (V), fack och flyktingar. Visst kan han fortfarande vara muslim, men det tycks i sådant fall inte vara något han skyltar med.
Citera
2019-05-19, 20:49
Medlem
När jag diskuterade men en kvinna jag känner (dock gällande ett annat fall där en utländsk man misshandlat fru och döttrar) så fick jag följande till svar
"Det är synd om mannen att även straffas med utvisning, han visst nog inte att det var olagligt, för det är normalt i hans hemland att göra så, vi måste hjälpa honom att förstå att man inte får göra så i Sverige, och ta hand om honom istället för att utvisa"

Kan tilläggas att när det gäller Svenska män som misshandlar sina kvinnor så anser hon att dom bör låsas in för alltid, hängas ut, få sina liv förstörda för dom svin dom är osv.
Hon anser visserligen att de flesta män är svin, men att hon drar alla över en kant är inte samma sak som när "dom där jävla rasisterna" gör det. Behöver jag nämna att hon är F!/V människa.

Jag fattar inte hur hjärnorna på vissa människor fungerar, speciellt inom V och F!.
Samma med de V folk jag känner till, som blundar blint för att kriminella invandrare har eget ansvar, det är BARA samhället och politikernas fel att det är som det är, Svenska kriminella är där emot omogna svin som ska växa upp.
Citera
2019-05-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacko
Nåja, GM blev ju mördad året därpå;

(FB) Knivdåd i Alvik (Stockholm), en person avliden 2017-10-23
Det var som f-n. Alla vägar bär till Flashback, ibland flera gånger om.

Waime Hassan föll alltså offer för ett par pundare. Skummade igenom brottstråden och det spekuleras i att han skulle vara marockan. Vet du om det stämmer?
Citera
2019-05-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinsida
När jag diskuterade men en kvinna jag känner (dock gällande ett annat fall där en utländsk man misshandlat fru och döttrar) så fick jag följande till svar
"Det är synd om mannen att även straffas med utvisning, han visst nog inte att det var olagligt, för det är normalt i hans hemland att göra så, vi måste hjälpa honom att förstå att man inte får göra så i Sverige, och ta hand om honom istället för att utvisa"

Kan tilläggas att när det gäller Svenska män som misshandlar sina kvinnor så anser hon att dom bör låsas in för alltid, hängas ut, få sina liv förstörda för dom svin dom är osv.
Hon anser visserligen att de flesta män är svin, men att hon drar alla över en kant är inte samma sak som när "dom där jävla rasisterna" gör det. Behöver jag nämna att hon är F!/V människa.

Jag fattar inte hur hjärnorna på vissa människor fungerar, speciellt inom V och F!.
Samma med de V folk jag känner till, som blundar blint för att kriminella invandrare har eget ansvar, det är BARA samhället och politikernas fel att det är som det är, Svenska kriminella är där emot omogna svin som ska växa upp.
Jösses. De låga förväntningarnas brist på konsekvenstänk i sitt esse. Det är som när batikkärringarna gullar runt med afghanerna, som om de vore familjens senaste hundvalp. När afghanen våldtar så är det inte riktigt hans fel, för man skyller ju som bekant inte på en hund när den fått rabies.

Det där får mig undra om StojanVlatkovich kanske hade rätt ändå... Kan det vara så enkelt, som att Khan bara är utpräglad (V), på det värsta av sätt?
Citera
2019-05-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinsida

Låter som en typisk rasist "dom är inte så smarta som vi så det är synd om dom"
Citera
2019-05-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Låter som en typisk rasist "dom är inte så smarta som vi så det är synd om dom"

Jag poängterade samma sak, men diskussionen stannade där, hon vägrade diskutera vidare, eller erkänna att jag har rätt i att det var rasism att säga så. Men det är lite så med väldigt många V folk även F! dom får gärna tycka, tänka och fördöma bäst dom vill, det är aldrig samma sak när det är dom som gör något.
Citera
2019-05-19, 21:22
Medlem
Kan ju också vara värt att påpeka att det här alltså handlar om en nämndeman i hovrätten. Det brukar ju snackas om att det är lite så och så med kvalitén på nämndemännens bedömningar i tingsrätten, men i hovrätten borde man väl ändå kunna förvänta sig något bättre än det här?
Citera
2019-05-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Jösses. De låga förväntningarnas brist på konsekvenstänk i sitt esse. Det är som när batikkärringarna gullar runt med afghanerna, som om de vore familjens senaste hundvalp. När afghanen våldtar så är det inte riktigt hans fel, för man skyller ju som bekant inte på en hund när den fått rabies.

Ja precis, det gullas runt och handlingar ska förklaras med "ovisshet" osv för flyktingarna "vet inte bättre" eller liknande, rätt komiskt att dom inte själva inser vilka jävla hycklare dom är.

Min Sk "vän" är en 100% batikhäxa, nästan så jag skäms att jag inte insett hur störd hon är tidigare.
Men men, man lär av sina misstag säga det,, eller ja, vissa lär av sina misstag...
Citera
2019-05-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Det var som f-n. Alla vägar bär till Flashback, ibland flera gånger om.

Waime Hassan föll alltså offer för ett par pundare. Skummade igenom brottstråden och det spekuleras i att han skulle vara marockan. Vet du om det stämmer?
Men varför startar du ett tråd om ett gammalt brott som gärningsman är död för två år sen (och finns redan tråd om honom) i Aktuella brott och kriminalfall?
Citera
2019-05-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men varför startar du ett tråd om ett gammalt brott som gärningsman är död för två år sen (och finns redan tråd om honom) i Aktuella brott och kriminalfall?
Jag startade tråden på grund av nämndemannens agerande.

Att GM i ts är BO i en annan tråd, gällande ett annat brottsfall, var inget jag kände till (namnet var inte sökbart på forumet när jag startade den här tråden) - och även om jag gjort det, hade nämndemannens agerande fortfarande varit av samma intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in