2019-05-19, 19:28
Medlem
Det finns säkert massvis med kula saker som en individ skulle kunna göra på sin fritid. Grejen är bara den att nästan allting som är roligt här i Sveariket kostar så mycket pengar...Gratis aktiviteter som att plocka svamp och dylikt är ingenting som jag personligen dras till...
Citera
2019-05-19, 19:55
Medlem
Hwals avatar
Jag var i en liknande situation förut, jag började springa istället. Billigt, roligt och avstressande. Började väldigt försiktigt och bara sprang för skojs skull, nu hae jag sprungit ett par halvmarathon och skriver upp mig på fler lopp runt omkring iår. Man får sett nya platser på köpet också, finns ju säkert löpargrupper också om du inte vill springa ensam.
Citera
2019-05-19, 20:01
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Kestis
Håller med. Vad TS gör är ju vad majoriteten av alla människor gör. Slösar bort sin lediga tid på onödigheter!

Jag gör samma sak och sitter framför datorn med Youtube, Twitch, Ebay, online-spel och olika forum och ser inte problemet med det. Varför skulle fiska, virka, gå på hockey, åka skoter, åka motorcykel, gå på museum, titta på teve vara något bättre än det?

Ska man göra något konstruktivt på fritiden så är det studier eller extrajobb som gäller. Annars kan man lika gärna spendera kvällen framför datorn. Finns fantastiskt mycket kul där. Billigt är det också.
Prisvärt var ordet. Mycket prisvärt, ☺️.
Citera
2019-05-19, 21:10
Bannlyst
Erbjuder mig att bli din personliga guru.
Citera
2019-05-19, 21:10
Medlem
Emlows avatar
Som sagt tidigare, du behöver en hobby!
Tidigare var min graffiti, men alla är olika.

Börja med att ändra dina rutiner och byt ut de du inte trivs med. Dra ner på arbetsstid.

Främlingslegionen tycker jag också är ett bra tips, där viger du minst fem år åt krig och kamratskap med folk från olika länder.
Citera
2019-05-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandanne
Roterar mellan att jobba, äta, sova, ligga i sängen och knappa på datorn. Verkar inte finnas så mycket annat att göra där ute. Förstår inte själv varför jag ens tar mig till jobbet men det spelar inte så mycket roll. Då slipper man iallafall bli vräkt och svälta ihjäl och jag kan lägga alla pengar på hög.

Vad gör man åt detta?

Mitt tips är att börja spela golf.

2 timmar på Driving, sedan milslånga promenader, med folk du såklart bara bokar in dig med.
Träffa massor av folk, röra på sig, går snabbt att lära och bli duktig på.
Citera
2019-05-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Nej det du upplever är inte unikt. Du får försöka hitta något meningsfullt, kan du inte ens förmå dig försöka får du kanske söka hjälp.

Ingen kan göra det åt dig.
Och vem tusan säger att man "måste göra något meningsfullt"?
Citera
2019-05-20, 00:06
Medlem
spyder123s avatar
För att förstå mening behöver man utforska sig själv. Vem är du? Vad är du? Jag vet inte, säger kanske du. Ja, men låt det då bli en mening för dig att förstå det. SinnesFrisk erbjöd sig så vänligt att hjälpa dig med detta, jag skulle ta emot erbjudandet!

Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Och vem tusan säger att man "måste göra något meningsfullt"?
Lever du inte enligt vad som är meningsfullt för dig själv tenderar man att känna sig ganska vilsen i livet. Vissa säger att det ska handla om vad för hobbys man gör. Jag tror att man behöver gräva sig djupare än så. Något man kan säga är att de som lever efter dygder verkar känna mening i livet. Kanske ett tips för TS och eventuellt dig:

https://www.virtuesforlife.com/virtues-list/
Senast redigerad av spyder123 2019-05-20 kl. 00:14.
Citera
2019-05-20, 00:41
Medlem
Sitter i samma sits som TS. Jobba, äta, sova, slappa och sedan börjar det om igen. Jag har barn och då händer det desto mer dessa veckor, men när jag är barnfri händer ingenting. Jag mår inte direkt dåligt av det heller.

Jag brukar vara ute och röra på mig en del (förutom att göra ingenting).
Senast redigerad av lufttork 2019-05-20 kl. 01:19.
Citera
2019-05-20, 01:26
Medlem
Håller med om att livet blivit jävligt enformigt med åldern. Rent filosofiskt, om du får leva 1000 år kommer du fan ha gjort, sett och känt allt och saker kommer bara upprepa sig med lite variationer. Typ så känns det ibland. Jag är inte deppig, jag har det jävligt bra. Kanske för bra. Men man blir bara mer och mer cynisk. Som ett barn som upptäckt att det inte finns magi bakom trolleritricket.

Filmer, serier, spel...det är bara variationer på samma grundläggande storys. Livet är en serie fraktaler.
Citera
2019-05-20, 01:48
Medlem
neuron-drones avatar
Med stigande ålder har man inte samma energi som när man är ung. Då kunde man göra en massa saker varje dag. Det som inte minskas på är ju jobbet. Så kan tänka mig att det kan vara boven i dramat. Har man redan spenderat all energi på jobbet kommer man inte vilja göra saker sedan. Man kan tro att alla saker är tråkiga, men sanningen kan vara att man helt enkelt inte orkar.

Det är inte roligt att göra "roliga" saker när systemet håller på att klappa ihop. Om hjärnan och kroppen anser att den har gjort sitt för idag så kommer det finnas noll motivation att göra någon annat.
Citera
2019-05-20, 01:55
Medlem
Skaffa en meningslös hobby som surfning eller långfärdsskridskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in