• 6
  • 7
2019-05-20, 02:26
Medlem
Gå på soc och sitt vid datorn hela dagarna och vänta på ett tilltalande infall. Om det inte kommer så kan du tänka på alla som går runt och tror de gör något av sina liv och småskratta lite åt deras inbilskhet, annars blir du en av dom och då får jag en till att småskratta åt.
Citera
2019-05-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
För att förstå mening behöver man utforska sig själv. Vem är du? Vad är du? Jag vet inte, säger kanske du. Ja, men låt det då bli en mening för dig att förstå det.

Det här fick på riktigt kugghjulen att snurra. Det är upplagt så enkelt och smart.

Jag är en primat vars förfäder levt i stammar som ägnat sig åt att försöka överleva i naturen genom att jaga och lösa problem tillsammans. Ingenting i mitt liv representerar detta. Jag är deprimerad eftersom jag blivit separerad från min natur.

Skulle man utsätta ett annat däggdjur för detta, t.ex en Varg, hade det ansetts vara djurplågeri. Det är egentligen ingen skillnad.
Citera
2019-05-20, 18:58
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandanne
Det här fick på riktigt kugghjulen att snurra. Det är upplagt så enkelt och smart.

Jag är en primat vars förfäder levt i stammar som ägnat sig åt att försöka överleva i naturen genom att jaga och lösa problem tillsammans. Ingenting i mitt liv representerar detta. Jag är deprimerad eftersom jag blivit separerad från min natur.

Skulle man utsätta ett annat däggdjur för detta, t.ex en Varg, hade det ansetts vara djurplågeri. Det är egentligen ingen skillnad.

Roligt att höra. Här är en youtubefilm som handlar precis om det du talar om: https://www.youtube.com/watch?v=YI8g8ll-QUA (10 min lång)
Senast redigerad av spyder123 2019-05-20 kl. 19:00.
Citera
2019-05-23, 12:29
Medlem
Vardagliga livet i stan med arbete och allt som hör till är extremt enkelt att leva i. Finns inga större utmaningar och att göra det man gör på stan är egentligen väldigt tråkigt. Problemet är att det är svårt att ta sig ur den situationen eftersom det är väldigt bekvämt. Jag tror man behöver göra små saker åt gången och skapa en vision åt sig själv man kan jobba för.
Citera
2019-05-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandanne

Känner igen mig ! Funderar ofta hur det vore att bo i Alaska och typ fiska och jaga.
Hårt liv men tror att grottmänniskan i mig skulle gilla det..

I moderna samhället är man aldrig fri på riktigt känns det som även om man har det lätt att leva.
Man är bara ett kugghjul i ett maskineri känns det som ibland.
Citera
2019-05-24, 02:57
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fapboy4life
Känner igen mig ! Funderar ofta hur det vore att bo i Alaska och typ fiska och jaga.
Hårt liv men tror att grottmänniskan i mig skulle gilla det..

I moderna samhället är man aldrig fri på riktigt känns det som även om man har det lätt att leva.
Man är bara ett kugghjul i ett maskineri känns det som ibland.
Känner dig inte, men det finns en risk att du romantiserar livet i Alaska lite grann. Lite som ordspråket att "Gräset är grönare på andra sidan". Se inom dig själv så inser du att du är fri och alltid har varit fri, du behöver inte åka någonstans.
Citera
2019-05-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Känner dig inte, men det finns en risk att du romantiserar livet i Alaska lite grann. Lite som ordspråket att "Gräset är grönare på andra sidan". Se inom dig själv så inser du att du är fri och alltid har varit fri, du behöver inte åka någonstans.

Ja säkert gör jag det. Jag har haft mycket glädje i barndomen och unga år så ska egentligen inte klaga.
Det är vuxenlivet som är så tradigt. Ekorrhjuls-känslan, man känner sig som en zombie ibland som att man kunde bli utbytt till en robot och ingen skulle märka något.
Det hade varit intressant om det fanns två olika sorters samhällen, ett som levde på gammalt vis och ett modernt så när man tröttna på det moderna kunde man åka över till det andra typ. Skulle vilja prova vara Amish ett tag faktiskt :P
Citera
2019-05-24, 20:32
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fapboy4life
Ja säkert gör jag det. Jag har haft mycket glädje i barndomen och unga år så ska egentligen inte klaga.
Det är vuxenlivet som är så tradigt. Ekorrhjuls-känslan, man känner sig som en zombie ibland som att man kunde bli utbytt till en robot och ingen skulle märka något.
Det hade varit intressant om det fanns två olika sorters samhällen, ett som levde på gammalt vis och ett modernt så när man tröttna på det moderna kunde man åka över till det andra typ. Skulle vilja prova vara Amish ett tag faktiskt :P
Det är ju inget som hindrar dig från att flytta ut på landet just nu till någon stuga utan någon elektronik. Det kan ju bli väldigt billigt också eftersom du inte har nåt att spendera pengar på. Om du känner för nåt sånt så gör det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in