Citat:

Ursprungligen postat av 
ShouldBeFine

Vad är någon annan? Tekniskt sätt är vi "bara" våra minnen och beslut vi fattat på vägen till nuet så det är bara du som kan sätta målet dit du vill.
Vill du vara känd? Ha 500 facebookvänner? Ha 50 pers på fest över? Hur många av dessa vänner tror du skulle vara äkta vänner som ställer upp när du har det som värst? Avundsjuka på andra kommer bara göra allt värre för dig, alla har det jobbigt och många "populära" har bara ytliga vänner som pratar oviktig skit med varandra eller skit om andra för att höja sin egen självkänsla en stund.
Se det som att du dragit vinstlotten istället, ensamhet suger men man tvingas att se inåt och tänka efter vilket de flesta kommer på kanske kunde varit nyttigt när de är 70+ eller ligger på sin dödsbädd. Kommer ihåg att jag läst att en av de vanligaste sakerna folk säger på sin dödsbädd är "jag skulle inte brytt mig så mycket om vad andra tyckte" - ta lärdom av de som gått före dig i livet.
Hurvida man kan bli någon annan när man dör är det nog ingen som vet och frågan är korkad - du kommer ju ändå inte komma ihåg vem du var och tänk om du hamnar i en värre situation om så är fallet? Du kanske återföds i något ghetto i Mexiko istället?

Tekniskt sett är jag min kropp och den är inte önskvärd tycker jag, jag ser ful ut och andra ser snygga ut och jag kan inte acceptera det. Hur kan man det?
Mina dåliga minnen har grott sig in som smuts i min hjärna som jag aldrig kan bli fri ifrån, barndomsminnen, blä.
Jag vill inte vara ytligt populär, jag vill vara bästa kompis med mig själv!
Jag har inte brytt mig så mycket vad andra tycker, mest vad jag tycker.
Känns som min kropp och mina minnen skapar en olustkänsla som hindrar mig från att njuta av existensen. Minnen från hela livet tills nu, mest tidiga minnen. Och kroppen med allt som inte känns okej.
Jag tänker mycket men det känns verkligen som att min relation till mig själv är som en bromskloss som hindrar de smarta tankarna från att dyka upp. Jag gillar att läsa filosofi men jag fastnar onödigt mycket på döden och förgängelsen. Gissar för att jag själv vill försvinna. Ändå tror jag inte att något egentligen kan försvinna från Universum.
Så jag kan alltså dö, men kommer inte komma ihåg mig själv, det låter tråkigt.
Jag behöver nog distansera mig från existensen. Men hur kul är det när man vet att andra kan vara lyckliga och här sitter jag och tänker på döden.