2019-05-18, 10:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Hej

Telefonen är deaktiverad efter en massa felaktiga pin-försök.
Itunes lösenordet är borta och det enda sättet att byta lösenord är att få sms av apple, vilket inte går att läsa eftersom telefonen är deaktiverad.

Går det att återställa/rensa telefonen utan itunes?

Google skickar mig bara till en massa bluffsidor där dom vill ha betalt, typ drfone och liknande

Help!
Citera
2019-05-18, 10:46
Medlem
Basebands avatar
Ja, det går, förutsatt att du kan inloggningsuppgifterna till det Apple-ID som är inloggat på telefonen. Detta kommer dock innefatta iTunes ändå, men utan att du behöver skriva in några lösenord överhuvudtaget i iTunes.

Googla på "iPhone 7 DFU-mode". Du kan sätta telefonen i detta läge, och sedan återställa den med hjälp utav iTunes. Koppla in luren till datorn, se till så att iTunes är på, sätt telefonen i DFU-mode, om du utför allt korrekt så bör en dialogruta i iTunes komma upp där du får valet att återställa mobiltelefonen.

Varför jag nämnde det där med Apple-ID är av den anledningen att funktionen "Hitta min iPhone" aktiveras per default och det betyder bland annat att telefonen kommer begära lösenord till det Apple-ID som telefonen är kopplat till, om det nu inte är så att du aktivt deaktiverat funktionen. Om "Hitta min iPhone" är aktiverat i kombination med att du supit bort inloggningsuppgifterna så är Apples kundtjänst tyvärr ditt enda val

https://www.imore.com/how-to-reset-e...-mode-iphone-7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in