• 1
  • 2
2019-05-17, 20:06
Medlem
Donerade 6000 kr till en kille som håller på med ett privatvetenskapligt projekt.

Blev stämd av en tjej jag stalkade och fick betala 4000 kr i böter.

De kände varandra.

Jag hade aldrig elaka intentioner, trodde tjejen ville bli behandlad på det sättet och att hon medvetet influerade mina känslor till det. Efter att jag hade donerat 1000 kr till killen för att jag tyckte om honom och projektet trodde jag att han manipulerade mina känslor på ett starkt sätt som fick mig att donera ytterligare 5000. Hade läst på om psykologi, mycket känslor och kännande, trodde på en telepatiliknande verklighet.

De har ghostat, blockat, bannat och undvikit mig. Vad ska jag göra? Känner mig som en förlorare. Mår dåligt
Citera
2019-05-17, 20:09
Medlem
Alltså: alla gör vi misstag och får lära oss leva med dem. Om tjejen anmälde dig för "stalking" och vann i rätten är det ju klart hon undviker dig. Vad ska ni prata om liksom, "haha kommer du ihåg när jag anmälde dig och fick skadestånd?" över en kopp kaffe?
Citera
2019-05-17, 20:14
Medlem
God man kanske kunde vara lämpligt för dig.
Senast redigerad av nilltre 2019-05-17 kl. 20:18.
Citera
2019-05-17, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Donerade 6000 kr till en kille som håller på med ett privatvetenskapligt projekt.

De kände varandra.

Jag hade aldrig elaka intentioner, trodde tjejen ville bli behandlad på det sättet och att hon medvetet influerade mina känslor till det. Efter att jag hade donerat 1000 kr till killen för att jag tyckte om honom och projektet trodde jag att han manipulerade mina känslor på ett starkt sätt som fick mig att donera ytterligare 5000. Hade läst på om psykologi, mycket känslor och kännande, trodde på en telepatiliknande verklighet.

De har ghostat, blockat, bannat och undvikit mig. Vad ska jag göra? Känner mig som en förlorare. Mår dåligt

Gå vidare bara.
Det är tråkigt att folk utnyttjar någon psykisk sjuk, men inte så mycket att göra åt.
Var glad att du inte gjorde något dummare.
Citera
2019-05-17, 20:26
Medlem
10.000? bara att gå vidare det är kaffepengar ju
Citera
2019-05-17, 20:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Tiotusen är ju egentligen inga stora pengar i det långa loppet. Bara att glömma och gå vidare!

Finns ju många bipolära som i maniska faser bränt hundratusentals kronor på skit. Där kan vi snacka om ångest!
Citera
2019-05-17, 20:29
Medlem
Det är småpengar. Det viktigaste med psykisk ohälsa är att återhämta sig och bli frisk igen.
Citera
2019-05-17, 20:39
Medlem
Elikos avatar
Som tidigare postare säger, kaffepengar. Hade du varit riktigt sjuk hade du dödat dom.
Citera
2019-05-17, 20:44
Bannlyst
Citat:

De kände varandra.

Jag är verkligen inte förmögen, kör lastbil, motocross, bor i en bostadsrätt och lever "Svensson"

Men 10k, heeeeerregud, det har jag blåst på dumma saker 10 gånger om, och inte ens 100.000k är enorma summor, (det är det om man ska jobba ihop det) men så ska man inte tänka, jag har blåst pengar på dumma bilköp, cross-köp , bärs, snus och brudar.

Så vem fan sitter och lipar över 10k? Ta dig i kragen för helvete. Jävla fjanterier.
Citera
2019-05-17, 21:28
Medlem
Jag blev blåst på drygt 200k när jag var djupt inne i en psykos.
Citera
2019-05-17, 21:44
Medlem
borrizs avatar
Citat:

De kände varandra.

Du kommer knappast att ha något nöje att umgås med de där personerna i framtiden.
Se de tio tusen som som läropengar och gå vidare i ditt liv..
Citera
2019-05-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smhh
Jag blev blåst på drygt 200k när jag var djupt inne i en psykos.
Hur? Surt. Slösade själv bort 100k på privatterapi, ville vara kompis med terapeuten.
Senast redigerad av Gova 2019-05-17 kl. 23:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in