2019-05-17, 19:24
Medlem
nervsvags avatar
Kan man bo i Uppsala som man, 40+, utan planer pa familj/barn?

Staden som sadan verkar perfekt for mig, lagom stor, cykelstad, "olympisk" simhall, man kan enkelt ta sig overallt, nara till flygplats/Europa/varlden for foretagande/uteliv, nara till flera stora "ekonomiska zoner" (Sthlm, Upplands-Vasby, Uppsala) for jobb/foretagande. Staden verkar mysig generellt, mycket gront, mycket historia, jag tenderar att dras till det "intellektuella" och det lar Uppsala ha gott om?

Ar Uppsala outhardlig for nagon som inte ar student langre?
Om jag ror mig pa stan en vardag, ar 90% under 25 och kollar snett pa gamlingen?
Finns det utestallen for nagon som ar 40+?
Om jag sitter pa en restaurang ar jag den ende over 25?

Tack pa forhand!
Citera
2019-05-17, 20:13
Bannlyst
Uppsala är lika mysig som valfi svensk stad 2019.
Behöver det ens sägas mer?

Nyckelord: förfall

Endast om du är född och uppvuxen i ett gulag-fängelse, ja då kanske Uppsala är en fräsch och spännande "city".
Senast redigerad av butterflykniv 2019-05-17 kl. 20:17.
Citera
2019-05-17, 20:14
Medlem
gato12s avatar
På sommaren är det heldött iaf
Citera
2019-05-17, 20:14
Bannlyst
Ja, absolut kan du det. Är en bra medelstor stad med hyfsat utbud på ställen men långt ifrån Sthlm gällande utbud såklart. Rätt student- och universitetsfokuserat överlag.
Citera
2019-05-18, 00:20
Medlem
SYSTEMexes avatar
Bosätt dig på rätt ställe så är det en suverän stad. Nära till naturen och till stad och "storstad".

Bästa ställena att bo är på västra sidan ån, nära stan. Kåbo, Luthagen, Ekeby, Rosendal, övre/nedre slotts (mycket studentliv här dock) osv. Fålhagen och Almtuna är bra men inte lika bra stadsplanering med tycker jag. Finns bra ställen strax utanför uppsala också, t.ex sunnersta. Även bergsbrunna, knivsta och storvreta är bra.

Studenterna håller sig mest på nationerna som mest ligger kring nedre slottsgatan, och majoriteten bor i studentstaden. Går du ut och dricker en bira i stan en torsdag är det blandat med folk. Du kommer verkligen inte sticka ut
Senast redigerad av SYSTEMexe 2019-05-18 kl. 00:24.
Citera
2019-05-18, 00:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nervsvag
Kan man bo i Uppsala som man, 40+, utan planer pa familj/barn?

Staden som sadan verkar perfekt for mig, lagom stor, cykelstad, "olympisk" simhall, man kan enkelt ta sig overallt, nara till flygplats/Europa/varlden for foretagande/uteliv, nara till flera stora "ekonomiska zoner" (Sthlm, Upplands-Vasby, Uppsala) for jobb/foretagande. Staden verkar mysig generellt, mycket gront, mycket historia, jag tenderar att dras till det "intellektuella" och det lar Uppsala ha gott om?

Ar Uppsala outhardlig for nagon som inte ar student langre?
Om jag ror mig pa stan en vardag, ar 90% under 25 och kollar snett pa gamlingen?
Finns det utestallen for nagon som ar 40+?
Om jag sitter pa en restaurang ar jag den ende over 25?

Tack pa forhand!

Självklart kan man det. Mycket trevlig stad, och uteställena är mestadels fria från åldersfördomar, just eftersom studenterna håller till på sina egna ställen. Välkommen!
Citera
2019-05-18, 09:42
Medlem
tegelpanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
På sommaren är det heldött iaf

Stämmer inte längre, gammal fakta.
Citera
2019-05-18, 17:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Stämmer inte längre, gammal fakta.
Ska villigt erkänna att det var länge sen jag bodde där.

Bra att det ändrats för speciellt juli var det ena öknen där
Citera
2019-05-19, 12:40
Medlem
nervsvags avatar
Grymt, tack for alla svar, over forvantan, vi ses i vimlet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in