2006-10-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av size_queen
Vet inte ni rökare hur farligt det är? detta borde diskuteras. om ni nu som jag tror, missat detta, varför vaknar ni inte när ni ser andra människor som inte röker? kanske någon smart tanke bakom det?

eller liksom... varför röker ni?

Den stora frågan är egentligen bara hur man röker...
Hetsrökare som tar ett paket cigg om dagen röker i grund och botten p.g.a. stress och högt tempo i deras liv, vanligtvis dricker dessa också mycket kaffe. I få fall är ciggarretrökare njutningsrökare, vilka röker ett mer rimligt antal om dagen, 6 st ungefär(?).
Pipa stoppad med tobak är egentligen det enda rätta sättet att röka på enligt mig. Det är äldsta formen av rökning (som jag känner till). Det känns naturligt att röka pipa, det känns bara konstigt och modernt att hetsröka ciggarreter.
2006-10-08, 01:25
Medlem
FireRaisers avatar
Palla bry sig. Vi ska alla en gång dö.
2006-10-08, 23:01
Bannlyst
Citat:
Vet inte ni rökare hur farligt det är? detta borde diskuteras. om ni nu som jag tror, missat detta, varför vaknar ni inte när ni ser andra människor som inte röker? kanske någon smart tanke bakom det?

Kan ju informera dej att det är 10 gånger sämre för hälsan att dricka en 33 cl coca-cola i jämförelse med att röka en cigg.
2006-10-10, 08:18
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Kan ju informera dej att det är 10 gånger sämre för hälsan att dricka en 33 cl coca-cola i jämförelse med att röka en cigg.

Den studien har jag aldrig sett till....

Länka gärna till den studien annars blir ditt påstående bara avfärdat som skitsnack...
2006-10-10, 16:29
Medlem
Zumas avatar
Jag tycker de positiva faktorerna med rökning överväger de negativa.
Ska man sitta och oroa sig för sjukdomar hela livet? Lev och njut in i det sista andetaget. Vill man inte röka så skiter man i det, svårare än så är det inte...
Moralkärringar/hälsopoliser: Lägg eran energi på nånting som ni får ut nånting av istället, så blir vi alla nöjda.. För det är ingen som gillar en gnällfitta, ellerhur?
2006-10-10, 16:42
Medlem
neds avatar
Farligt eller inte, det är iaf meningslöst. Kostar kosing utan att ge någon kick. Om man är fast i det förstår jag dock hur man rättfärdigar det med att det "känns bra" och sånt skitsnack, ni är fast och kan inte ta er ur.
2006-10-10, 16:48
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ned
Farligt eller inte, det är iaf meningslöst. Kostar kosing utan att ge någon kick. Om man är fast i det förstår jag dock hur man rättfärdigar det med att det "känns bra" och sånt skitsnack, ni är fast och kan inte ta er ur.

Det finns faktiskt människor som gillar att röka, och VILL det...
2006-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ned

Vadå meningslöst? Ingen kick? snälla nån.

Om jag verkligen till 100% ville sluta, skulle jag göra det. Men det gör jag inte. tack och hej.
2006-10-10, 17:13
Medlem
neds avatar
Jepp, "om jag vill sluta så gör jag det", har man ju hört förr. Och kicken av nikotin är löjlig i jämförelse med t.ex. cannabis.
2006-10-10, 17:18
Medlem
Zumas avatar
Men nu får du ta och ge dig, du kan ju förfan inte jämföra ciggaretter med Cb!
2006-10-16, 00:51
Medlem
maarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidRuhnken
"Rökning dödar" "Rökning kan döda".
Haha. var bland det första jag märkte på cigarettpaket från finland. Där står det faktiskt "Rökning kan döda" på dem. Undra varför det inte gör det hära :/
2006-10-16, 01:37
Medlem
Citat:

Är det farligt att röka? Vad i helvete? Varför har ingen sagt det förut? Hade jag bara vetat det hade jag slutat för länge sen. Tack gode Gud att det finns sådana som listat ut denna väl bevarade hemlighet som vi vanliga dödliga aldrig hade fått veta annars. Puh! Vilken tur att jag råkade få se den här tråden, du kan ha räddat mitt liv. Än en gång, tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in