• 1
  • 2
2006-03-02, 22:01
Medlem
Den här frågan passar väl inte in helbra här, men den passar å andra sidan inte in någon annanstans heller...

Det är så att jag funderar på att förvärva en autentisk sovjetmössa, ingen armékeps eller liknande utan bara en vanlig mössa av typisk rysk modell med kommunism-emblemet, hammaren & skäran på.

Frågan är nu om man vågar synas med en sådan offentligt?
Jag är inte ens kommunist utan gillar bara historiska föremål, och de är såklart ännu roligare om man kan bära dem till vardags...

Men vad tror ni, kommer många att bli provocerade och upprörda?
Citera
2006-03-02, 22:13
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jag tycker att folk har all rätt att bli provocerade om du bär den offentligt.

Varför inte helt enkelt bära den hemma istället? Maskerader är också okej.
Citera
2006-03-03, 00:03
Bannlyst
Ställ dig frågan om du tror en ww2-nazist-outfit skulle vara provocernde? svarar du ja på denna har du också besvarat din egen fråga.

Båda klädslarna representerar mördarideologier som dödat miljontals.

Vill du däremot ha mössan hemma enbart kombinerat te.x tillsammans med rosa morgonrock i frotte och lila strumpor är det OK, bara jag slipper se det!
Citera
2006-03-03, 02:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Undvik att ha sovjetmössa på dig om du inte vill förväxlas med någon kulturpersonlighet eller reklambyråarbetare.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-03-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worm
Den här frågan passar väl inte in helbra här, men den passar å andra sidan inte in någon annanstans heller...

Det är så att jag funderar på att förvärva en autentisk sovjetmössa, ingen armékeps eller liknande utan bara en vanlig mössa av typisk rysk modell med kommunism-emblemet, hammaren & skäran på.

Frågan är nu om man vågar synas med en sådan offentligt?
Jag är inte ens kommunist utan gillar bara historiska föremål, och de är såklart ännu roligare om man kan bära dem till vardags...

ääh, ta på dig den du. Folk går runt med nasse kläder, det vore inget fel med en sovjet mössa?
Citera
2006-03-03, 02:19
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worm

En symbol för förtryck, diktatur och massmord är aldrig rolig på nåt sätt. Med en sådan på dig så hamnar du i samma klass som AFA-aktivister och det där som fastnar under skorna ibland och luktar illa.

:thumbsdow
Citera
2006-03-03, 02:35
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umut
Folk går runt med nasse kläder

Vad menar du?
Citera
2006-03-03, 02:38
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Vad menar du?

Bra fråga eftersom nassesymboler går under HMF-lagen som finns. Så jag är också nyfiken på vad han menar.
Citera
2006-03-03, 02:43
Medlem
Om det känns okej för dig för att dig att vissa kommer missta dig för att vara kommunist så kan du ha det. Jag har sett många som sprungit runt i kläder med sovjet-emblem så jag tror inte det kommer väcka överdrivet starka reaktioner. Men var beredd på att få förklara dig.
Citera
2006-03-03, 16:29
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Jag har en fet röd stjärna på min luva. Visst kollar folk, och kommer ibland tom fram och frågar, men vad gör man inte för sina medmänniskor? Ingen har dock blivit aggressiv.
Citera
2006-03-03, 16:59
Medlem
slipZens avatar
Med mina "Che-kläder" (en tshirt och en keps) har jag inte mötts med annat än glada reaktioner. Min "KGB-tshirt" var det inte heller några problem med.

Men att ha en tröja som det står NSDAP på är uppenbarligen inte ok. Så det gör jag fanimej inte om.

Så vafan, bor du inte i något nasse-tillhål så borde det vara lugnt.
Citera
2006-03-03, 17:04
Medlem
roadrashs avatar
jag brukar gå runt med en sån här http://aventyrslagret.com/bilder/pro...smossa_big.jpg
fast skillnaden är att jag har sovjetlogon i pannan på den. Snyggt och stilfullt, ingen har klagat hos mig iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in